Vauva 1kk ja kauhea ahdistua
äidillä. Tämä vauvan nopea kasvu ahdistaa. Nyt se on jo tuonkin ikäinen, ei enää päiviä ja viikkoja vanha, vaan jo kuukauden. Oma ikäni ahdistaa, isompien lasteni kasvaminen, ajankulu yleensä, kaikki. Mikä mulla oikein on? Pelkään jo tätä oloa, en ymmärrä itseäni.
Kommentit (26)
et ole sekoamassa tai mitään, mutta oloasi helpottaa jos otat puheeksi neuvolassa, luultavasti pääset muutaman kerran juttelemaan neuvolapsykologin kanssa ilman mitään diagnooseja.
Tsemppiä!
paha olo siitäkin kun olen palautunut näinkin nopeasti synnytyksestä. Sitä lapsivuodeaikaakin ikävä. Olen aivan kauhuissani, että olenko sekoamassa. Juuri se rajallisuus mua ahdistaa. Ja varmaan sekin kun tiedän tämän olevan viimeinen vauvani. Kun tulin sairaalasta kotiin, olin aivan onneni kukkuloilla, nyt sitten ihan päinvastoin. Istuttiin iltaisin mieheni kanssa, ja oltiin niin onnellisia tästä vauvasta. Nyt mikään ei tunnu miltään, koko ajan paha mieli. ap
puheeksi.Usein mieli herkistyy tuossa vaiheessa osittain hormonaalisistakin syistä, mutta älä panttaa oloasi vaan ota rohkeasti puheeksi, usein jo asiasta kertominen selkeytää omaakin mieltä ja helpottaa. Tuossa vaiheessa hyvä ensimmäinen puheeksiottopaikka on neuvola, sieltä tarvittaessa osataan ohjata eteenpäin. Kyllä jokainen lapsi muuttaa perhettä ja vanhempia ja on tavallaan yksi kriisiaika elämässä, laukaisee monenlaisia tunteita, hyvässä ja pahassa.
puheeksi.Usein mieli herkistyy tuossa vaiheessa osittain hormonaalisistakin syistä, mutta älä panttaa oloasi vaan ota rohkeasti puheeksi, usein jo asiasta kertominen selkeytää omaakin mieltä ja helpottaa. Tuossa vaiheessa hyvä ensimmäinen puheeksiottopaikka on neuvola, sieltä tarvittaessa osataan ohjata eteenpäin. Kyllä jokainen lapsi muuttaa perhettä ja vanhempia ja on tavallaan yksi kriisiaika elämässä, laukaisee monenlaisia tunteita, hyvässä ja pahassa.
tälle mun ololle? ap