Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jaksatte viedä lapsianne harrastuksiin? Ja varsinkin,

Vierailija
16.12.2012 |

jos toinen vanhemmista ei siihen osallistu. Ja lisäksi jos teidän vastuullanne on ruoka, siivous, lasten muut tarpeet ja huolehtimiset ansioryön lisäksi. Miten jää itselle aikaa tai jaksatteko vielä huolehtia itsestänne? Vai olenko ainut tällaisessa tilanteessa elävä? Lapsia siis kaksi ja joka päivä jotakin, yleensä tuplasti.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljänä iltana viikossa. Kyllä mun puhti riittää hyvinkin. Maanantaisin käyn kaupoissa harrastuksen ajan, keskiviikkona meillä on vuoro viennit muiden vanhempien kanssa, joten vien tytöt vain joka kolmas viikko, torstaisin lapsi menee itse harrastukseen, kuten myös sunnuntaina.

En ymmärrä mikä on hätänä, jos ei yhtään jaksa lasten harrastuksia. Sitähän voi mennä vaikka lenkille siksi aikaa kun lapsi harrastaa.

Vierailija
22/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisiko mitkään kuljetusringit? Meilläkin kaksi lasta, molemmilla kaksi harrastusta, menoja lähes joka ilta. Pidän kiinni siitä, että yksi arki-ilta on oltava vapaa ja viikonloppuisin pyritään siihe, että vain toisena päivänä olis jotain, jos ei onnistu, niin sitten yksi viikonloppu kuussa kokonaan vapaa. Kaikkiin juttuihin ei ole pakko aina mennä mukaan, vaikka aktiivisesti harrastaakin, ilmoitan vaan välillä, että sorry, nyt ei tule.

Mutta kuljetusrinkiin siis: meillä on sovittu viennit/haut kahden muun perheen kanssa, jolloin ei ihan joka ilta tarvi itse viedä. Vastavuoroisesti kuskaan sitten jonain iltana autollisen kersoja kahden oman sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma: Vien pojan kimppakyytiin klo 16.30 12km päähän.Haen tytön harrastuksista joka 2. viikko klo 18.30 6km päästä ja vien kaverin kotiin samalla reissulla.

Ti: ei harrastuksia

Ke: Mies tai pojan kaverin vanhemmat vie pojan +kaverin harrastuksiin klo 17.30 70km päähän. Minä vien tytön klo 18.30 6km päähän. Samalla köyn itse lenkillä.

To: tyttö ja kaveri 6km päähän klo 16.45-17.45 joka toinen viikko.

Pe: Minä vien pojan 70km päähän klo 17.30

La: Minä vien tytön 70km päähän klo 08.30 ja Pojan kaverin vanh. pojan+kaverin klo 15

Su: Minä tai mies viedään lapset 70 km päähän klo 16.30

Melkoinen palapeli ja kyytiä sovitellaan toisten vanhempien kanssa. Lisäksi kisareissuilla ollaan mukana. Lapset nauttivat ja haluavat harrastaa. Ei tätä montaa vuotta kestä. Nytkin jää omaa aikaa lenkkeillä koiran kanssa ja tehdä kotityöt. Jos on paljon kokouksia ym. mieskin voi koiran lenkittää. Yhteispelillä se sujuu!

Vierailija
24/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienempiä lapsia mukana :/

Vierailija
25/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen autoton yksinhuoltaja. Nykyään lapset menee itse harrstuksiinsa kävellen tai pyörällä. n.2km matkaa. Rankaa se oli silloin, kun olivat pienempiä ja piti polkea mukana pyörällä ja odotella puolitoista tuntiakin jossain missä ei ole mitään kauppoja tai vastaavaa lähellä. Ja sitten taas polkea lapsen kanssa kotiin. Ei sinä päivänä paljoa kotitöitä kerennyt tekemään. Varsin mukaavaa se oli kovalla pakkasella tai sateessa.

haarrstavat tosin vain pari kertaa viikossa ja onneksi toinen kerta on viikonloppuna.

Vierailija
26/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä suostuisi systeemiin, jossa joka illalle on jotain, usein kahdesti ja tämä kahden muksun takia. Eiköhän noissa ole lapsillekin jo vähän liikaa? Meillä kyllä lapset harrastaa ja niitä kuskataan vielä, mutta ei tuollaisia juttuja, että muksulla on melkein joka ilta menoa. Jos harrastus on ehdottoman tärkeä niin voisitko vaikka sopia vuorokuskauksista jonkun toisen kanssa?

Vierailija
27/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu kaukana keskustassa jossa yleensä ne harrastukset ovat, niin milläs ne lapset sinne kulkee jos nitä ei kuskaa?

Vierailija
28/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaan että kaukana KESKUSTASTA eikä keskustassa =)