Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksatte viedä lapsianne harrastuksiin? Ja varsinkin,

Vierailija
16.12.2012 |

jos toinen vanhemmista ei siihen osallistu. Ja lisäksi jos teidän vastuullanne on ruoka, siivous, lasten muut tarpeet ja huolehtimiset ansioryön lisäksi. Miten jää itselle aikaa tai jaksatteko vielä huolehtia itsestänne? Vai olenko ainut tällaisessa tilanteessa elävä? Lapsia siis kaksi ja joka päivä jotakin, yleensä tuplasti.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi olen sitä mieltä, ettei lapset tarvi mitään erityisiä ohjattuja harrastuksia. Eli meillä ei ole lapsilla asiaa sellaisiin harrastuksiin, joihin heitä tarvisi kuskata. Eivätpä ole onneksi erityisemmin moisiin halunneetkaan.

Vierailija
2/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitset jos ei osallistu mihinkään perhe-elämään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva asua "luonnonläheisesti" maaseudulla, lapsetkin oppivat arvostamaan tätä meidän suomalaista luontoa.

Sitten me täällä taajamissa kanniskellaan haisevia biojätepusseja keräykseen ja pyykätään kestovaippoja, että meidänkin lapsilla olisi jotain luontoa, mitä arvostaa...

Vierailija
4/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla lähte seiskalta ja iltaisin on yhdeksän jälkeen kotona. Jos rakastaisi kotona olemista eikä sitä koskaan ole. Mutta meitä on erilaisia, ja osaa se ei hetkauta ollenkaan:)

Vierailija
5/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla lähte seiskalta ja iltaisin on yhdeksän jälkeen kotona. Jos rakastaisi kotona olemista eikä sitä koskaan ole. Mutta meitä on erilaisia, ja osaa se ei hetkauta ollenkaan:)

Vierailija
6/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva asua "luonnonläheisesti" maaseudulla, lapsetkin oppivat arvostamaan tätä meidän suomalaista luontoa.

Sitten me täällä taajamissa kanniskellaan haisevia biojätepusseja keräykseen ja pyykätään kestovaippoja, että meidänkin lapsilla olisi jotain luontoa, mitä arvostaa...

eikös sitten olla tasoissa.

Vierailija
7/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja julma äiti ei esim. päästänyt poikaansa jääkiekkoon kun meillä ei ole mitään mahdollisuuksia kuljetusrumbaan. Työpäivät klo18 asti, täältä ei julkiset jäähallille toimi eikä kimppakyyteihin voida osallistua kun tosi harvoin. Oman työpäiväni päälle en jaksaisi joka päivä harrastuskuljetushässäkkää, työpäivä on riittävän pitkä muutenkin.

Valitettavaa mutta tällä mennään.

Vierailija
8/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppakyydit, bussit ja fillari pelastavat pahimmalta kuskausrumbalta.

Vierailija
9/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vain väsyttävää on, kun aamulla lähte seiskalta ja iltaisin on yhdeksän jälkeen kotona.

Kodit kumisee tyhjyyttä, koko perhe ei koskaan ole paikalla tekemättä mitään rauhassa oleskellen vaan koko elämä menee minuuttiaikataululla ja ovella moikataan jos ehditään. Miksiköhän se kavereiden kanssa oleminen onkaan niin tärkeää? Vanhemmat ei ehdi jutella tai olla läsnä

Vierailija
10/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vain väsyttävää on, kun aamulla lähte seiskalta ja iltaisin on yhdeksän jälkeen kotona.

Kodit kumisee tyhjyyttä, koko perhe ei koskaan ole paikalla tekemättä mitään rauhassa oleskellen vaan koko elämä menee minuuttiaikataululla ja ovella moikataan jos ehditään. Miksiköhän se kavereiden kanssa oleminen onkaan niin tärkeää? Vanhemmat ei ehdi jutella tai olla läsnä

Mutta turhaan sitä täällä selittäisin.

t. se pitkistä päivistä itkijä, jolla on erittäin läheiset ja läsnäolevat välit lapseen hänen intensiivisestä harrastuksesta huolimatta

Vierailija
11/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät halua, enkä jaksaisi viedäkään.

T. Yh, vuorotyössä

Vierailija
12/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa kahdella koululaisilla harrastuksia niin että vain keskiviikkona ei ole mitään. Mies kyllä auttaa jonkin verran kuljetuksissa ja kotiommissa, mutta en kyllä itse ehdi/jaksa kuntoilla riittävästi.....

Vierailija
13/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla ja tullaan myöhään illalla. Varsinkin silloin, jos koko viikolla ei ole yhtään iltaa, että ehtii olla kotona.

Mutta lapsi on nyt 14-vuotias ja iloitsen siitä, että on hyvän harrastuksen parissa, ja tiedän missä on. On sen verran levoton luonne, että ilman tätä urheiluharrastusta saattaisi pyöriä ties missä. Sen varjolla jaksan.

Vierailija
14/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kotihommiakaan. Kun on naimisissa niin voi jakaa hommat! Jaksan kun mies hoitaa suurimman osan harrastekuljetuksista (25-30 km/suunta).

Vierailija
15/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla ja tullaan myöhään illalla. Varsinkin silloin, jos koko viikolla ei ole yhtään iltaa, että ehtii olla kotona.

Mutta lapsi on nyt 14-vuotias ja iloitsen siitä, että on hyvän harrastuksen parissa, ja tiedän missä on. On sen verran levoton luonne, että ilman tätä urheiluharrastusta saattaisi pyöriä ties missä. Sen varjolla jaksan.

kun ei ole toista olemassakaan.

Vierailija
16/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan melkein kaikki kuljetukset (mies aina töissä) ja isäni auttaa pakon edessä.

Toisella lapsella on treenit 5 krt viikossa ja toisella muutama vähemmän.

Tämä on minun elämä ja minun harrastus.

Vierailija
17/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on töissä klo 19 saakka, joten kaikki kuljetukset jäävät minulle. Paitsi sunnuntaina mies sentään vie yhteen harrastukseen. Olen tosi väsynyt ja haluaisin joskus olla rauhassa kotona.

Vierailija
18/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella vanhemmalla lapsella n. 5treenit viikossa +pelit/turnaukset/kisat. Nuorimmalla harrastus ollut vain 1-2kertaa viikossa.

Jaksan kun teen 6h työpäiviä ja olen ajoissa kotona, sekä mies huolehtii varmaan puolet kuljetuksista. Suurin osa kuljetusmatkoista vie ehkä 10min suuntaansa, tosin ne pelit/turnaukset/kisat voivat viedä sitten koko päivän tai viikonlopun.

Eniten ärsyttää ehkä se että mies on kaikki sen ajan myös pois kun vanhimmalla lapsella ne treenit ja pelit, koska toimii huoltajana tai muuten vaan hengaa äijien kanssa katsomassa poikien touhuja.

Vierailija
19/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole vaihtoehtoja

Vierailija
20/28 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ollessa treeneissä ehdin itse lenkille tai kauppaan. Ja ruoka on mietittävä etukäteen