Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iäkkäiden työntekijöiden palkkoja pitäisi laskea?

Vierailija
16.12.2012 |

Taas uusi neronleimaus Vartiaiselta:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012121616457522_uu.shtml

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nimenomaan ikä ja siitä seuraavat asiat on palkanlaskun perusteena. Mitenköhän tuota mitattaisiin niin, että nimenomaan iästä johtuvat asiat saadaan osoitettua?

Vierailija
2/5 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen itse jo tuollainen lähes "iäkäs työntekijä". Eläkeikä saattaa karata pilviin. Eläkettä odotellessa annan silti täyden työpanoksen, en ole saikullakaan juuri koskaan. Ja tässäkö pitäisi vielä jatkaa töissä pienemmällä säälipalkalla? Enempää en työstäni kerro muuta kuin sen, että moni asiakkaistani on mua (hyvinkin paljon) nuorempia työkyvyttömyyseläkeläisiä.

T Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos tuottavuus alenee, niin mikä jottei. Ja jos se edesauttaisi sitä, ettei yt:eissä potkita pihalle nimenomaan lähellä eläkeikää olevia, jotka ei voi saada uutta duunia. Eläkeiän nosto ei tosin tällä idealla nosta suosiotaan.

Vierailija
4/5 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös pienten lasten äitien palkkoja pitää laskea, koska he ovat vähän väliä poissa töistä hoitamassa sairaita lapsiaan. Se heikentää tuottavuutta.

Vierailija
5/5 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ihmisen suusta. Miksi tuo alennus muka sitten koskisi vain iäkkäitä työntekijöitä, yhtälailla tuottavuus on kärsinyt esim. pienten lasten vanhemmilla, sellaisilla työtekijöillä joilla on jokin krooninen sairaus ja paljon poissaoloja jne. jne. Ja miten tuota tuottavuutta mitattaisiin oikeudenmukaisesti? Enkä oikeesti niele väittämää, että iäkkäämmät olisivat välttämättä tuottamattomampia kuin nuoret. Omalla työpaikalla on ihan päinvastoin. Vanhemilla työntekijöillä on kokemusta, hiljaista tietoa ja sitoutuneisuutta työhön ihan eri tavalla kuin nuorilla - kyllä siitä sietää maksaa. Miten tuollainen palkanalennus sitä paitsi vaikuttaisi työmotivaatioon?

Ei ihmisiä voi alkaa näin luokitella kahden kerroksen väeksi. Vartiainen voisi tukehtua sammakkoonsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme