Maapallolla elävä aikuinen painaa keskimäärin 62 kiloa. Painatko sinä enemmän vai vähemmän?
Kommentit (41)
joo, olen ylipainoinen, oon vain 161 cm pitkä...
joo, olen ylipainoinen, oon vain 161 cm pitkä...
Paino heittelee eri päivinä 60 ja 62 välillä.
Pitäisi vielä tietää ihmisten keskipituus johon suhteuttaa. Mä olen 174.
Paino heittelee eri päivinä 60 ja 62 välillä.
Pitäisi vielä tietää ihmisten keskipituus johon suhteuttaa. Mä olen 174.
Naisilla 154 cm, miehillä 166 cm. Keskimääräinen BMI siis 24,6, mikä on mammojen mielestä armoton läski.
99% naisista on langanlaihoja! :D sallikaa mun nauraa!
99% naisista on langanlaihoja! :D sallikaa mun nauraa!
Kysele lisää niin saat tietää, että kaikkien mammojen kuppikoko on silti vähintään E, heillä on kaksi yliopistotutkintoa, 7 000 euron kuukausipalkka (osa-aikatyöstä) jne.
TAI sitten ne jotka tällaiseen kyselyyn mielellään vastailee on hoikkia.
Terv. Ketjuun vastannut läski, joka ei kertomut omaa painoaan
pohjoisessa ihmiset ovat luonnostaan vankkarakenteisempia, pidempiä ja painavampia kuin etelässä. Esim. intialaiset miehet ovat monet 12-vuotiaan poikani kokoisia tai pienempiä. Suomessa miesten keskipituus lienee himpun vajaa 180 cm, kun se on monissa kehittymättömissä maissa 160 cm ja risat. Sama pätee naisiin.
Ei noita mittoja voi verrata samalla skaalalla lainkaan maailmanlaajuisesti. Jos Suomessa keskivertopituinen noin 170 cm nainen painaa 62 kg, hän on jo aikamoinen luuviulu. Ja suomalainen mies TODELLA HARVOIN painaa alle 75 kg.
Enemmän. Tällaista norsu-kokoa nykyaika-ihmiset ovat. Ylipainoa ja läskä on aivan liikaa.
Tosin olen pitkälti yli 180cm pitkä.
Olen 170/60. Tavoitteena on pudottaa tuosta vielä pari-kolme kiloa kevääksi :)
Olen 170/60. Tavoitteena on pudottaa tuosta vielä pari-kolme kiloa kevääksi :)
Mä painan juurikin tuon 62 tai kilon-pari enemmän. En juuri käy vaa`alla vaan huolehdin, että vaatteet mahtuu päälle ja näytän hyvältä.
Jos toi on kattava otos koko maapallosta niin hämmennyn valtavasti: koska Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa on yhä enenevässä määrin ylipainoisia ja sairaalloisen lihavia ihmisiä, niin muualla maapallolla aikuisten tulee painaa keskimäärin alle 40 kiloa että tuo pitäisi missään määrin paikkaansa.
Ainiin, itse painan juurikin tuon 62kg. Olen 171cm pitkä.
tiedä valtaosan maailman asukkaista kärsivän aliravitsemuksesta. Minusta tuo on hyvin looginen luku siihen nähden. On myös useita maita joissa väestön keskipituus on paljon suomalaisia lyhyempi, joten heillä se vaikuttaa painoonkin.
Minä painan välillä 60-63 kg eli hyvin keskellä tuota olen. Ennen raskautta 58 kg mutta saa nähdä mihin paino sitten asettuu lopulta - nyt 4 kk synnytyksestä.