Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä muka tunnistaa lestaadiolaiset ulkonäöstä? Terv.Utelias montakin lestaadiolaista tunteva

Vierailija
04.12.2005 |

mutta vain yhden perheen pojat on tunnistettavissa juuri sen tietyn perheen lapsiksi ( ja poikia siinä perheessä riittää)

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä ei kyllä tunnista mistään.

Vierailija
2/38 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomessa on sitten paljon lestadiolaisia....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse omistan sen " tutkan" jolla nää kys. ihmiset erotan, en tiedä johtuuko siitä että oon ollu paljon heidän kanssaan tekemisissä. :)

Mutta kyllä heidät tunnistaa ihan selvästi, myös osan miehistä.

Vierailija
4/38 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

no siis vanhoillislestadiolaiset naiset ei käytä meikkiä eik värjää hiuksia. Lisäksi naiset ja miehet ei pukeudu mitenkäään paljastavasti mutta silti v.lestadiolaiset ovat monet todella hyvännäköisiä ja hyvinpukeutuneista. Eräs tuttunu on vlestadiolainen ja ihailen häntä monesti kun hän on luonnostaan kaunis.

Vierailija
5/38 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmaan vlestadiolaisia miehiä tunnista juuri ulkonäöstä mutta naiset voi tunnistaa kun ne ei meikkaa.

Vierailija
6/38 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

naiset voi tunnistaa kun ne ei meikkaa.

Vierailija
7/38 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on todella kaunis! Luonnontaipuisat vaaleat kullan sävyiset hiukset, hoikka, iloinen ja mukava. Käy aina juoksemassa ja myös hänen miehensä on hyvännäköinen ja harrastaa paljon urheilua. Itse olen kolmen lapsen äiti, jolla ei ole uskonnollista vakaumusta ja joka tuntee ajoittain kateutta naapurin kaunista lestanaista kohtaan. Jopa kauteutta siitä uskosta.

Vierailija
8/38 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliutelias kiilto silmissä.

Vierailija
9/38 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meikkiä, ei värjättyjä hiuksia, yleensä permanentti, ei paljastavia vaatteita, ei korvakoruja, ei kynsilakkaa, kauhee kakaralauma perässä....

Vierailija
10/38 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja liuta lapsia.

Vierailija
11/38 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut voi tunnistaa siitä, että ei ole meikkiä, hiukset on aina laitettu kun lähden ihmisten ilmoille. Vaatteetkin ovat siistit ja kohtalaisen muodin mukaiset.. Lapset ovat siististi puettuja, mutta eivät aina niin tottelevaisiakaan.. Mieheni pukeutuu myös siististi mutta aika rennosti.. Emme ole mitenkään kummallinen näky vain ihan tavallinen, iloinen kovasti nauravainen perhe :)

Vierailija
12/38 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun heitä näen. Harvoin erehdyn, mutta en tosiaan tiedä, mistä heidät tunnistaa. Ovat vain jotenkin niin lestadiolaisen näköisiä... :)

Tämä tosin koskee vain suunnilleen minunikäisiäni. Teinejä en erota enkä liioin keski-ikäisiä tai vanhempia. Siis nuorehkot aikuiset vain. :)

Vierailija
13/38 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhdellä kylällä paljon ihmisiä, joista monet lestadiolaisia. Jättiperheet tiesikin lestadiolaisiksi, mutta monta kertaa oli yllätys kuulla, että lapseton pariskunta, taikka kolmen lapsen perhe tai muut ihmiset, jotka olin tiennyt pitkään, mutta joissa ei ollut mitään " ulkoista" lestadiolaisuuden piirrettä, olivatkin lestadiolaisia.

Samoin mulla oli lukiossa kaveri, jonka " tunsin" koko lukion ajan arvaamatta koskaan, että hän oli lestadiolainen. Ei hän asiaa salaillut - meillä vaan ei koskaan tullut puheeksi omat uskontomme. Yhteisissä illan istujaisissa ei katseltu telkkaria eikä yleensä dokattu muutenkaan, jos joku muu joikin viiniä niin ei pistänyt koskaan silmään, että hän ei juonut. En koskaan älynnyt, että hän ei meikannut. Oli luonnonkaunis tyttö. Poikakaverikin hänellä oli, eikä meillä koskaan ollut yksityiskohtaista puhetta siitä, mitä poikakavereittemme kanssa tehtiin. Sitten kirjoitusten jälkeisenä kesänä hän kertoi menevänsä naimisiin ja tämä johti keskusteluun, jossa kertoi olevansa lestadiolainen. En olisi itse koskaan arvannut.

Vierailija
14/38 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ystävistäni olivat opiskeluaikanani lestadiolaisia. Ja kun en ole koskaan viitsinyt vaivautua meikkaamaan enkä käytä oikeastaan korujakaan (siis minulla ei tosiaan ole edes korviksia), täytin varmaan monien mielestä tarvittavat tunnusmerkit. (Siis kuljin lestadiolaisten porukoissa enkä meikannut, se kun tuntuu monille riittävän.)

Olen kuitenkin körtti.

Vierailija
15/38 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisin nuuskaa useimmat tupakoinnin sijaan. :)

Vierailija
16/38 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska puljun omistaja on vl, on suurin osa työntekijöistä myös. Asiakaskunnasta tottakai suuri osa on lestoja. Samassa talossa on sitten mm. Pentik ja Marimekko, myös lestaomistajat. Täällä päin lestat pukeutuu Marimekkoon, nuoret ovat hyvinpukeutuvia ja naisilla muodikkaat kampaukset. Vanhemmat vl-naiset tunnistaa siitä kun on harmaat hiukset, mutta helmoissa pyörii vielä pikkupirpanoita. Ostoskärryt on lapsia täynnä. Kyllä lestamiehetkin tunnistaa, en osaa sanoa miten, mutta tunnistan vaan jostain. Mieheni meinas, että ovat niin sisäsiittoisia, että siksi ovat kaikki jotenkin samannäköisiä. Niin ja mulla ei muuten oo mitään lestoja vastaan, antaa kaikkien kukkia vaan!

Vierailija
17/38 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestanaisilla on usein peitepuikkoa naamassa tai puuteria. Naamat

eivät pahemmin kiillä. Käyttävät muotivaatteita ja muotivärejä.

Tukan laittamiseen on uhrattu se aika, mikä menee muilla naisilla

meikkaamiseen...eli lähes yhtä kaunis lopputulos..

Yhtä asiaa mietin, nyppivätkö nämä kaunokaiset kulmakarvojaan

jonkin verran?

Vierailija
18/38 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutaan alle 35 v. Yleensä ikäistään nuoremman näköisiä, koska iho ei ole kulunut meikkauksesta, eivät juo ja polta, varsinkaan naiset yleisesti ottaen.

Ovat hillittyjä käytökseltään, iloisia, taspainoisen oloisia, sosiaalisia, kovia puhumaan, koska isoista perheistä ja eivät ole paljon huomiota kotona siitä syystä saaneet.

Vierailija
19/38 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se ainakin nyppi kulmakarvojaan. Osteli huippukalliita hajuvesia ja käytti tosi paljon rahaa hiuksiin ja ihonhoitoon. Käytti myös paksulti peitepuikkoa ja puuteria sekä huulikiiltoa litroittain. Niin ja nahkahousut oli jalassa ja paljon kultakoruja. Pojat sanoivat hunajapupuksi. Mutta niin vaan hänelläkin on jo toistakymmentä tenavaa, eikä näytä enää hunajapupulta.

Vierailija
20/38 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on finnejä eikä ne kiinnitä mitään huomiota vaatteisiin eikä huomioi toisia ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme