kauppakeskuksen parkkiksella vauva yksin autossa
oli siis suuren parkkipaikan perimmäisessä nurkassa, toivottavasti tään löytyi joku järkevä selitys, ei kai kukaan jättäisi vauvaa yksin autoon KAUAS kauppakeskuksesta?
Kommentit (35)
Ja auto syttyy palamaan? Ei paljon itkuhälyttimet auta - tai kuulee ainakin sydäntäsärkevät viimeiset kauhunhuudot
tai entäs jos meteoriitti tippuu auton päälle? tai tulee maanjäristys just sen auton alle? niin ja voihan ufot myös kaapata vauvan autoineen avaruuteen..
Ensin kuuluu vain vauvan tasainen hengitys,
Sitten ISO pamaus
Vauvan sydäntäsärkevä huuto
Liekkien rätinää
Lähestyvä sireenien ulina
Ja sinä kaupassa keskellä jonos
Ja auto syttyy palamaan? Ei paljon itkuhälyttimet auta - tai kuulee ainakin sydäntäsärkevät viimeiset kauhunhuudot
tai entäs jos meteoriitti tippuu auton päälle? tai tulee maanjäristys just sen auton alle? niin ja voihan ufot myös kaapata vauvan autoineen avaruuteen..
kuin meteoriitti tai maanjäristys. Vilkaisepas huviksesi tilastoja niin saatat yllättyä, kuinka yleistä auton syttyminen itseasiassa on...
Tuttava on pienen paikkakunnan yleisilmastossa Erittäin Hyvä Äiti.
Hän kuitenkin jätti vauvan aivan surutta autoon nukkumaan turvaistuimeen, ei itkuhälyttymiä, ei näköyhteyttä. Kylässä hän teki näin: totesi, että vauva (noin vuoden ikäinen tai vähän alle) pitää laittaa nukkumaan, puki talvaivaatteet päälle ja vei autoon, kerrostalon parkkipaikalle. Tuli takaisin tyynenä takaisin, ja kun joku pohti että jos itkee, totesi vAIN, Että sittenpä huutaa ja nukahtaa siihen.
Kyseessä on useamman lapsen äiti, joka aivan tyynesti toteaa, että tukistaa ja antaa pyllylle pientä selkäsaunaa, jos lapset ei tottele, pesee suuta saippualla. Paikkakunta on pieni, ei kukaan hänestä ilmoituksia tee, kun on niin Hyvä Äiti kuitenkin ja pidetty ihminen.
Mutta hän tuskin on vauvaansa kauppakeskuksen parkkiin jättänyt, kun ei semmosissa käy, asuu pienellä paikkakunnalla ja hoitaa asiansa siellä.
Mäkin jätin vauvani kyllä usein autoon, kun kävin viemässä isompaa sisarusta kerhoon tms. Tai kävin pikapikaa kaupassa. Mutta aina oli itkuhälytin mukana, jos olisi sattunut heräämään. En näe tässä mitään eroa siihen, että lapsi nukkuu pihassa ulkona, ja olen itse sisällä itkuhälyttimen kanssa.
jos mä näkisin vauvan yksin autossa ja ketään ei olis ympärillä ihan taatusti soittaisin poliisit paikalle ja voit vaan kuvitella minkälaisen huudon saisit.
Olet kahden lapsen äiti, HÄPEÄ !
Vauvan autoon, mutta en nyt ihan tommosessa paikassa vaan esimpikkukaupan pihasn kun olen hakenut maidon ja kyylännyt ikkunasta kaupasta koko ajan autoa. Siihen on mennyt ehkä minuutti max kaksi. Kauppakeskuksen pihaan en uskaltaisi jättää. Palomies mieheni sanoi, että autoja todella syttyy välillä palamaan parkissa ilman mitään sen kummempaa syytä. Joten kannattaa miettiä noita jättämisiä. Keran jätin kaks isompaa autoon ja otin vauvN mukaan kun hain meille nopeasti lounasta. Tällä kertaa kyseessä oli vähän isompi parkkipaikka. Mutta olen opettanut lapsille, että tulipalon sattuessa ulos autosta ja nopesti. Olen myös tarkistanut että osaavat paeta. Olen myös ohjeistanut ettäjos joku koputtelee niin ovia ja ikkunoita ei saa avata. No tällä kyseisellä kerralla joku nainen oli sitten jäänyt auton viereen katsomaan että mites lapset on jätetty kaksin autoon? Tulin vauvan kanssa takaisin ja nainen lopetteli juuri puhelua , en tiedä mille poliisille oli jo soitanut. Hän minulle jotain selitti kun on niin pienet jätetty yksin autoon. Sanoin että lapset ovat vanhempia kuin miltä näyttää, toinen viisi ja toinen kolme. Ovat aika pienikokoisia. Nainen tyytyi siihen ja lähti pois. Minua kyllä hävetti tosi paljon, ihan niin isoille parkkipaikoille en ole sen jälkeen jättänyt :)
Lastensaanti nähtävästi hapattaa useimmilta ne vähätkin järjen rippeet ajukopasta.. Jos lapsi kuolee ihmeellisessä parkeerattuun autoon kohdistuvassa onnettomuudessa, niin sitten näin on tarkoitettu. Se kuolisi kuitenkin johonkin yhtä epätodennäköiseen, jos voisitte tämän erikoisen auton itsestäänsyttymisen tms. epätodennäköisen tilanteen estää. Hysteria ei pelasta ketään.
: D
googlaapa pikaisesti esim. auton syttyminen tms. ja katso kuinka monta uutista on esim. viimeisen vuoden ajalta.
Ja sitten googlaa auto + meteoriitti ja katso, kuinka moni auto on viimeisen vuoden aikana saanut meteoriitistä osuman.
Sen jälkeen voin ihan itse päätellä (juu, onnistuu ihan keskivertoälyllä), mikähän mahtaisi olla todennäköisempää..
Onneks meillä on pimennetyt lasit. Kukaan ei näe kun parivuotias vetää siellä sikeetä.
Onneks meillä on pimennetyt lasit. Kukaan ei näe kun parivuotias vetää siellä sikeetä.
On yleinen väärinkäsitys, erityisesti täällä ämmäpalstalla, että kaikki asiat kuuluvat kaikille.
Tummennetut lasit, omakotitalo ja yksityiset lääkäriasemat ovat taivaan lahja näiden idioottien keskuudessa eläville normaaleille ihmisille.
viemässä kärryjä takaisin telineeseen.
viemässä kärryjä takaisin telineeseen.
kyllä se vauva otetaan mukaan kun kärryjä viedään takaisin, eikä jätetä yksin autoon.