Onko normaalia räpsiä kuvia alastomasta vauvasta/pikkulapsesta?
Minusta se on todella omituista. Itse en lapsiani halua kuvattavan alasti, vähintään vaippa pitää olla päällä, etenkin tyttöjen kohdalla korostuu. Minusta oli epämiellyttävää kun kaveri esitteli vauvastaan kuvia, joissa useissa tytöllä ei ollut mitään päällä. :(
Kommentit (21)
Useimmat eivät näe pieniä lapsia seksiobjekteina.
Kyse on lapsen intimiteetin suojelemisesta so äidillisyydestä ja huolehtivaisuudesta. Itse taidat olla melko häiriintynyt kun tuollaisia kirjoittelet nelonen.
meidän vauvasta parhaat kuvat tuli alasti, nautti nakutuuletuksista ylikaiken, mutta ollaankin nudisti perhe... nytkin olen alasti. Lapsilla sentään pikkuhousut
Yök kakkonen!! Oletko joku pervo?!?
Aattele että vanhin poikakin on jo 18v ja tulee edelleen saunaankin äidin kanssa. Ollaan tosi pervoa porukkaa!
yhteiskuntamme on niin sairas, että alaston lapsi ei ole hyväsyttävää?
Kyse on lapsen intimiteetin suojelemisesta so äidillisyydestä ja huolehtivaisuudesta. Itse taidat olla melko häiriintynyt kun tuollaisia kirjoittelet nelonen.
Eri asia jos murrosikäisen lapsen alastonkuvia esittelee tutuille...
Sulla ei kaikki inkkarit kanootissa?
Mistä lähtien alastomuudessa on ollut jotain pahaa? Pitääkö nyt jo vauvan vartalo verhota piiloon häpeillen.. Vaihdatko lapseltasi vaipat silmat kiinni vai?
En laittaisi alastonkuvia vieraiden katseltavaksi feispuukkiin, hölmökin sen tajuaa, mutta kyllä meidän lapsista on kuvia kylpiessä ym. ihan albumissa jota vaikkapa tädit katselevat. Kuvien näyttäminen mahdolliselle namusedälle on ihan jotain muuta kuin kauniiden vauveleiden kuvat perhealbumissa.
Ja ei minua haittaa lainkaan että omia vauvakuviani on äidin albumissa, joissakin olen mökkirannalla taaperona alasti, hui kamala.
Taidan olla marginaalissa oman mielipiteeni kanssa, ei se mitään, kukin tyylillään. Joku taisi olla samaakin mieltä kanssani mutta ei vissiinkään kovin moni. Peace!
ap
mutta ap puhuikin lapsen VALOKUVAAMISESTA ja kuvien esittelemisestä vieraille.
Mistä lähtien alastomuudessa on ollut jotain pahaa? Pitääkö nyt jo vauvan vartalo verhota piiloon häpeillen.. Vaihdatko lapseltasi vaipat silmat kiinni vai?
En laittaisi alastonkuvia vieraiden katseltavaksi feispuukkiin, hölmökin sen tajuaa, mutta kyllä meidän lapsista on kuvia kylpiessä ym. ihan albumissa jota vaikkapa tädit katselevat. Kuvien näyttäminen mahdolliselle namusedälle on ihan jotain muuta kuin kauniiden vauveleiden kuvat perhealbumissa.
Ja ei minua haittaa lainkaan että omia vauvakuviani on äidin albumissa, joissakin olen mökkirannalla taaperona alasti, hui kamala.
omia 70-luvulla otettuja kellastuneita alastonkuvia itsestäni. Niitä on otettu ja jotenkin niitä on tympeä katsella. Mukavampia ne vaatteet päällä-kuvat ovat. Taitavat hormonit sumentaa mammojen aivot..
Vauvat ja taaperot saavt olla uimarannallakin alasti. En minä sitä ihmettele, täysin luonnollinen juttu. Minusta ja sisaruksestani oli lapsuudenkodin seinällä pitkän aikaa isot kehystetyt mustavalkokuvat, joissa kyllä köllötimme ihan kelteisillämme. Söpöt ja hauskat kuvat. En koskaan pitänyt tuota mitenkään outona enkä pidä vieläkään. En tiedä, minne kuvat ovat nyt kadonneet. Ehkä vanhempani ajattelivat, etteivät aikuiset lapset halua omien kuviensa olevan enää siellä seinällä, mutta ei se kyllä minua haittaisi.
omia 70-luvulla otettuja kellastuneita alastonkuvia itsestäni. Niitä on otettu ja jotenkin niitä on tympeä katsella. Mukavampia ne vaatteet päällä-kuvat ovat. Taitavat hormonit sumentaa mammojen aivot..
Ällöttää katsella vauvakuvia itsestäni, joissa olen alasti ja ketarat vielä levällään... Yök...
Ällöttää katsella vauvakuvia itsestäni, joissa olen alasti ja ketarat vielä levällään... Yök...
että mitä estoja traumoja teillä on, kun reaktio on noin voimakas.
Alastomuuden häpeäminen on oppittu asia. Lapset suhtautuvat alastomuuteen täysin luonnollisesti kunnes oppivat muuta. Häiriintynyt ei ole ihminen joka ei näe pikkulapsen alastomuudessa mitään paha vaan se, jota se ahdistaa.
Aikuisten ja teinien kohdalla asia on vähän eri, koska siinä vaiheessa alastomuuteen tulee mukaan myös seksuaalinen ulottuvuus.
Tosin sitäkään ei pidä painottaa liikaa. Alastomuus voi myös teinien ja aikuisten kesken olla epäseksuaalista. Nykyään vaan nähdään kaikessa jotain seksuaalista ja likaista.
Olen koko ikäni saunonut eri sukupuolten ja sukupolvien kanssa ja koskaan en ole siinä mitään häiritsevää kokenut.
Siinähän sitä opetetaan lapsia häpeämään itseään ja suhtautumaan alastomuuteen ahdistuneest, kun ei edes oman perheen kesken voida suhtautua asiaan neutraalisti.
johtuen siitä ettei niillä tietyssä iässä pysy vaatteet päällä millään.
Kaikki lapset ollu sellasia nakuilioita, nykysin 12v,8v ja vauva pitää vaatteita, mutta tuo 2v hilluu aina nakupellenä.
Just itse puhelin pari päivää sitten, että kaikissa kuvissa tuo hilluu ilman vaatteita, ei kai siinä muuta, mutta ei niitä missään voi julkasta esim. facessa.
Katsella omia vauvakuvia, joissa juoksen alasti. Minusta se nyt vaan sattuu olemaan maailman normaalein asia ja olen sinut oman kroppani kanssa, kannattaisi teidänkin harkita, niin ei tarvii oksentaa omia kuvia katsoessa ;)
Meilläkin on pojasta muutamakin alastonkuva, vanhempani kun asuvat maalla, naapureita ei mailla halmeilla, niin poikakin juoksee pihalla alasti, ilman vaippaa, ihan niin kuin mekin lapsena! Kesällä siis, varsinkin kuumina hellepäivinä löytyy vanna pihalta, missä vettä, joten muksu juoksee sinne ja tulee pois, lähtee juoksemaan pitkin pihaa :)
Ovatko kuuluisan vauvavalokuvaaja Anne Geddesin kuvat alastomista vauvoista muka jonkun mielestä sopimattomia?
Minusta vauvasta saa ihania, söpöjä alastonkuvia. Enkä tietenkään tarkoita silloin mitään haarat levällään kuvia.
Ihanat pyllyt pystyssä. (Tosiasiassa niistä mitään näe...)