Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikkunan takana puskassa on 4 punatulkkua ja 3 sinitiaista!

Vierailija
14.12.2012 |

On noita lintuja vaan mukava katsella.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkee kaupunkioloissa. Miehen vanhemmat ruokkivat lintuja ja heillä käy aikamoinen vilske lintulaudalla. Asuvat melkein metsän keskellä ja siinä oli viimeksi kaikkia madollisia tiaisia, punatulkkuja, joku kellertävä lintu jne. Töyhötiainen oli vähän vauhdikkaampi tapaus, sanoivatkin sitä punkkariksi :)

t.toinen lintuhullu

Vierailija
2/11 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkään noita punatulkkuja ei juuri ole ollut, mutta nyt ovat eksyneet meidän lintulaudalle! (Maalla kyllä asutaan.)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa linnusta. Lintukirjat on myös ihania, niitä on kiva katsella lapsen kanssa.

Talitintit varsinkin on uteliaita lintuja eli niitä voi nähdä ihan läheltäkin.

Vierailija
4/11 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talitintit varsinkin on uteliaita lintuja eli niitä voi nähdä ihan läheltäkin.

kävin usein Hietaniemen hautausmaalla syöttämässä lintuja ja oravia, ja tali- ja joskus myös sinitiaiset tulivat syömään kädesta!

Ap

Vierailija
5/11 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kellertävä lintu jne.

keltasirkku tai vihervarpunen? :)

T: Kolmas lintuhullu. :)

Ps. Niitä on kyllä mukava katsella ja seurata. Itse seuraan myös jonkin verran keväällä muuttolintuja että mitkä lajit ilmestyy pihalle millonkin. Ehdoton muuttolintusuosikki on kirjosieppo, sitä odotan joka kevät kuin kuuta nousevaa.

Vierailija
6/11 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oon opetellut. Meillä on täällä ihan mielettömät lintumenot keväällä, joutsenia ja kurkia suunnilleen viuhuu ohi. Seuraan aina sen "kuu kiurusta kesään" -lorun etenemistä, mulla on aina tavoitteena bongata ne lorun järjestyksessä :D

Meille lensi kirjosieppo pari vuotta sitten sisälle ja pökertyi osuttuaan ikkunaan. Nappasin siepon kiinni ja panin ämpäriin virkoamaan. Päästin linnun n. 10 min kuluttua ulos, se istuskeli melkein tunnin koivun oksalla ja mietti, mikä maa ja valuutta.

Oon ajatellut ruveta ruokkimaan myös peltopyitä, niitä olis tässä lähella, jos sais ne houkuteltua vielä lähemmäksi.

Ap

Vierailija
7/11 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole lintulautaa, koska viime talvena kun yritettiin, alkoi talon välipohjasta kuulua iltaisin rapinaa. Kun sitten lintulaudasta luovuttiin, rapinakin katosi, ilmeisesti ruokaisampien pöytien ääreen.

Se "keltainen" lintu on muuten todennäköisesti peippo.

Vierailija
8/11 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asustellaan rivarissa ja tää on nyt toinen vuosi kun ruokin lintuja. Talitiaisia, varpusia (en oo opetellu erottaa pikkuvarpusta ja normivarpusta), sinitiaisia, mustarastas, jotan viherlintuja, ehkä keltasirkkua, orava, fasaani, ja harakoita saa koko ajan olla ajamassa pois. Punatulkkuja on näkynyt ja kuulunut, mutta eivät ole ihastuneet auringonkukkatarjoiluun vissiin.

Varastossa on 25kg säkki :)

Vierailija
9/11 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän peipossa oo hitustakaan keltasta, enempi punarusehtava kuin kellertävä.. Edelleen olen keltasirkun kannalla!

T:se kolmas lintuhullu

Vierailija
10/11 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän peipossa oo hitustakaan keltasta, enempi punarusehtava kuin kellertävä.. Edelleen olen keltasirkun kannalla!

T:se kolmas lintuhullu

Sitä minäkin veikkaisin. Meidän lintulaudalla yleisin näky heti tiaisten ja pikkuvarpusten jälkeen.

Minäkin juuri katselin punatulkkuja pihalla. Mummo sanoisi, että niiden näkeminen tietää tuiskua...

Vierailija
11/11 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä enää täällä ole.