Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koira pomottaa (?) miestä?

Vierailija
13.12.2012 |

Mitähän tässä kannattaisi tehdä? Tilanne on siis se, että kolmevuotias saksanpaimenkoiramme kokee olevansa mieheni johtaja.



Minä lenkitän ruokin ja hoidan koiran, mies vaan joskus satunnaisesti käyttää ulkona ja rapsuttelee.



Koira ei siis kunnioita miestä. Aluksi luulin, että koira pitää enemmän miehestäni, mutta eräs koiraihminen sanoi että pomotukselta tuo kuulostaa.



Koira seuraa miestäni joka paikkaan ja seuraa ERITTÄIN tarkasti hänen tekemisiään. Ahdistuu suunnattomasti jos mies lähtee jonnekin ja ei usein lotkauta korvaansakaan jos hän käskee koiran tehdä jotain. Kun mies tulee kotiin hyppii ja haukkuu koira hänen ympärillään.



Auttaisikohan tähän ihan vaan se, että saisin miehen irtautumaan jonnekin koiran kanssa? Tai edes antamaan ruuan koiralle. Ja mieshän on toki sitä mieltä, että minä olen se, jota koira ei tottele, häneen koira on vain kiintynyt.. -.-

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja johtajuusongelmaa!!



Mustakin toi kiinnostaa enemmän siltä että koira ois enemmän miehes koira kuin sun. Ootko kateellinen? Jos koira oikeesti pomottais jotakuta, se olisi aggressiivinen ja oikeasti uhkaava. Toihan on vaan syvästi kiintynyt!

Vierailija
2/7 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siitä on turha tehdä ongelmaa. Teidän tapa olla koiran kanssa on erilainen, ja sinä olet selvästi tiukempi ja vaadit enemmän. Mies taas vaatii vähemmän. Jos miestä ei oikeastaan haittaa tuo tilanne, niin anna olla.



Meillä on sama tilanne, ja ajattelen että eipä se oikeastaan mulle kuulu miten koira ja mies tulevat toimeen, kun mitään ongelmia ei ole. Koira tottelee minua paremmin, ei vikise eikä kerjää, ei hypi kun tulen kotiin tms. koska mulla ei hermo kestä mitään sähläämistä ja pelleilyä. Miehen hermo taas kestää, ja hänestä koira vaan näyttää tunteitaan. Joten siinäpä kuunnelkoon vikinää ja sietäköön hyppimistä ja tottelemattomuutta, jos ei itse aio tehdä asialle mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siitä on turha tehdä ongelmaa. Teidän tapa olla koiran kanssa on erilainen, ja sinä olet selvästi tiukempi ja vaadit enemmän. Mies taas vaatii vähemmän. Jos miestä ei oikeastaan haittaa tuo tilanne, niin anna olla.

Meillä on sama tilanne, ja ajattelen että eipä se oikeastaan mulle kuulu miten koira ja mies tulevat toimeen, kun mitään ongelmia ei ole. Koira tottelee minua paremmin, ei vikise eikä kerjää, ei hypi kun tulen kotiin tms. koska mulla ei hermo kestä mitään sähläämistä ja pelleilyä. Miehen hermo taas kestää, ja hänestä koira vaan näyttää tunteitaan. Joten siinäpä kuunnelkoon vikinää ja sietäköön hyppimistä ja tottelemattomuutta, jos ei itse aio tehdä asialle mitään.

Ei muuten häiritsisikään, mutta kun koira siis tosiaan ahdistuu kun mies lähtee paikalta! Saattaa siis tuhota paikkoja ja alkaa ulisemaan + on muutenkin erittäin stressaantunut.

Vierailija
4/7 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.calcifers.net/22 Tuolla on hyvä juttu juuri nimenomaisesta aiheesta. Joku tuossa aiemmin sanoi, että kuulostaa enemmän kiitymiseltä kuin pomotukselta. Kuitenkin:



"Mistä tietää että koira kokee olevansa johtaja?



Seuraavassa on lueteltuna joitakin yleispiirteitä johtajan asemassa olevan koiran käyttäytymisestä. Mitä useampi väite kuulostaa tutulta, sen enemmän tulisi olla huolen aihetta.

Koira tekee tarpeitaan sisälle

Koira varastaa pöydältä

Koira vaatii sinulta huomiota tökkimällä, änkeämällä syliin, haukkumalla, tuomalla leluja jne.

Koira seuraa sinua koko ajan sisätiloissa

Koira lähtee omille teilleen ulkona, katoaa useaksi minuutiksi

Koira tekee tuhojaan kotona

Koira ulvoo yksin ollessa

Koira astuu perheenjäseniä

Koira hyppii sinua vasten haukkuen kun tulet kotiin

Koira kuopii maata tehtyään tarpeensa ja katsoo samalla sinua

Koira rähjää vastaantuleville koirille/ihmisille/pyöräilijöille jne.

Koira näykkii perheenjäseniä

Koira murisee perheenjäsenille

Koira ei päästä vieraita sisälle vaikka olet kotona ja komennat sitä

Koira menee paniikkiin kun huomaa sinun lähtevän ulos

Koira ärisee ja/tai puree hoitotoimenpiteiden aikana

Koira ei haistele hajuja remmissä ollessaan lenkillä"



Suosittelen myös Pertti Vilanderin koirankorjauskirjaa!

Vierailija
5/7 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulee kotiin ei edes katso koiraan ja kääntää selän, jos alkaa hyppimään. Jos koira tulee luokse niin ikinä ei mitenkään huomioi koiraa. Ainoastaan omasta aloiteestaan saa huomioida koiraa.



Lisäksi mies voisi käyttää koiraa edes kerran päivässä ulkona. Sieläkään ei saa huomioida koiraa jos se hakee pelleilemällä tai muuten miehesi huomiota. Tietenkin voisi treenata niitä peruskäskyjä ulkona ja palkata, vaikka lelulla leikimällä, kun tottelee tai näin talvellahan saksanpaimenkoirat rakastaa lumipalloja ja kökköjä, niin palkaksi voi heittää, vaikka lumipallon tai potkaista lumikökön.

Vierailija
6/7 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koira ahdistuu kun mies on lähtenyt jonnekin. Sanon koiralle että älä höpötä ja mene omalle paikallesi siitä älisemästä, ja sillä se pahin vinkuminen yleensä katkeaa. Sitten, jos koira on kotona yksin, niin eihän tuo hermostuminen haittaa, koska koiran ulvonta ei kuulu naapureille asti. Jos asuisimme kerrostalossa, tämä olisi tietenkin iso ongelma, mutta juuri nyt ei onneksi ole.



Miten koira tuhoaa paikkoja jäädessään yksin? Onko mahdollista eristää se turvallisesti, ja laittaa "tuhottavaksi" jotain turvallista, kuten pyyheliinaan tai sanomalehteen kätkettyjä nameja? Meillä on toiminut (koiran ollessa nuori, enää en viitsi vaivautua) aika hyvin tuo, että koira etsii tiukasti kääritystä pyyheliinasta herkkuja kun on pois tolaltaan). Saa siihen purkaa sen hermostumisensa ja rauhoittuu.



3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse veisin koiran lopetettavaksi tai lopettaisin sen itse. Metsään ja nappi otsaan.



T:itkupotkumaigeri