Mitä teette krääsälahjoille joulun jälkeen?
Tarkoitan näitä "hauska sinappipurkki ja lusikka joulupukin reessä" -tyyppisiä ja joulukukka-asetelmia pajukoreissa.
Mitä virkaa niillä on muille kuin "lahjan" antajalle? Sinappi on liian pahaa syötäväksi eikä sille häkkyrälle ole mitään käyttöä. Kukkia ei voi kastella kun se astia ei pidä vettä, joten siitä ei aiheudu hyvää mieltä vaan lähinnä raivoa. Odotellaan vaan hampaita kiristellen joulun yli että voi heittää mokomat riesat roskiin. Ja luonto kiittää.
Kommentit (13)
Kuka esim. kastelee hyasinttia? Ei se tarvi vettä, se saa kosteutensa sipulistaan.
ja sitten ne voi heittää maatumaan.
oikeat krääsälahjat pistän talteen ja laitan ensi joulun alla arpajaispalkinnoiksi.
on muovivuoraukset, ihan hyvin voi kastella. Joulukukat ei tosin paljon kastelua kaipaa.
ja sitten ne voi heittää maatumaan.
oikeat krääsälahjat pistän talteen ja laitan ensi joulun alla arpajaispalkinnoiksi.
Mutta kukka-asetelmat sisältävät pirusti krääsää. Korit ja kaiken maailman härpäkkeet ovat silkkaa krääsää.
En säästä sellaisia rojuja, jotka eivät omaa silmääni miellytä.
sellaisessa purkissa, missä lusikka oli siinä vieressä. Sinappi syötiin (ei ollut yhtä hyvää kuin äitin tekemä) ja äiti hyödynsi sen purkin, teki siihen itse sinappia ja antoi jouluna eteen päin uuteen "kotiin" :)
Eli sellaisia tavaroita mitä voi hyödyntää pidetään kotona ja ne mitä ei voi hyödyntää menee sitten joko roskiin tai eteen päin. Yhtenä vuonna sain pajukorin, missä oli mitäkin tavaraa sisällä. Kori on hyötykäytössä kotona, se on tv:n vieressä ja siinä on sitten peliohjaimia ja johtoja yms. :)
En mä osaa laittaa roskiin tai antaa eteenpäin minulle annettua lahjaa...
Kukkia en tietenkään säästä. Ne menee roskiin kunhan kuihtuvat. Saatan ottaa niistä koristeet, jos on nättejä, ja käyttää joskus askarteluun tms.
ystävieni kanssa lahjoja. Teen paljon käsitöitä ja hyvin aikaisessa vaiheessa minulle "vinkataan" mikä voisi olla kivaa. Teen joulumyyjäisiin pitkin joulua käsitöitä ja niistä ystävät tulevat valitsemaan.
Saan hyvin paljon vastalahjana tavaraa, jolla minulla ei ole mitään käyttöä.
Mutta äitini kuuluu yhteen hyväntekeväisyysyhdistykseen ja heillä on 2 x vuodessa myyjäiset ja siellä on myös arpajaiset. Joulun aiheiset pidetään marraskuussa, juuri ennen itsenäisyyspäivää ja useana vuotena olen äidille nämä antanut ja hyvin ovat arpajaispalkintoina käynyt.
Työpaikalleni tulee paljon kukka-asetelmia ja minä aina joulun jälkeen niistä koristeet kerään samalla kun kuolleet kukat heitän roskiin.
Koristeilla äitini koristelee antamansa joulukukat omille ystävilleen, eli meillä on hyvin hallussa kierrätys.
Myös lahjat mitä itse annan ovat hyvin pitkälti tehty kierrätysmateriaaleista.
En ole käsityöharrastaja, joten lajittelen roskiin. En siis säilö mitään koreja, nauhoja, ruukkuja ja koristuksia. Läheiselle lahjanantajalle kehtaa tarjota takaisinkin tuollaiset.
Käyttökelpoisen tavaran vien SPR:n konttiin.
annan joulun jälkeen äidilleni, joka säästää ne seuraavaa joulua varten, hän tekee mielellään kukka-asetelmia. Muun koristesälän, josta en erityisemmin pidä, heitän menemään. Jos se on jotain hiukan hienompaa ja kierrätyskelpoisempaa krääsää, säästän sen ja lahjoitan sitten esim. seurakunnan joulumyyjäisiin seuraavana vuonna.
Itse ilahtuisin kukka-asetelmasta.
Mikä muu teidän mielestänne on krääsää. Itse pidän sinapistakin.
Joko suoraan roskiin, kierrätykseen tai ensivuonna kiertoon joululahjaksi jollekin vähemmän tutulle tyypille.
Ainoastaan tunnearvoisimmat näistä sälälahjoista säilytän itselläni varaston hyllyllä (josta todennäköisesti heitän ne roskiin seuraavan 20 vuoden sisällä...).