Feministit, millaisia miehiä ja suhteita teillä on ollut?
Kommentit (41)
Hauska, keskustelutaitoinen ja älykäs mies minulla on. Meillä on hauskaa keskenämme ja hän on paras ystäväni.
Olen vasta 25, kaksi vakavaa suhdetta takana.
Ensimmäisen poikaystävän tapasin lukiossa, olimme yhdessä kolmisen vuotta ja asuimme jonkin aikaa yhdessä. Suhteesta puuttui romantiikka ja erosimme kun lähdimme opiskelemaan. Olemme edelleen todella hyviä ystäviä.
Toinen suhde alkoi aika pian eron jälkeen, tapasin todella miehekkään miehen, johon rakastuin hullun lailla. Pian kuitenkin selvisi, että miehellä on paljon omia selvittämättömiä ongelmia, epäilen hänellä myös persoonallisuushäiriötä. Hän ei arvostanut minua ihmisenä tai naisena, ja koki olevansa arvokkaampi kuin minä. Hän on sovinisti ja kohteli minua ala-arvoisesti. Halusin kai jotenkin parantaa hänet ja jaksoin antaa kaikki paskamaiset temput anteeksi. Erosimme kuitenkin lopulta lähes kahden vuoden vääntämisen jälkeen. Olen suuresti helpottunut. Mies on ulkonäöltään ja maneereiltaan aika lailla oman isäni kaltainen, siksi kai haksahdin niin pahasti.
Toivottavasti minullakin on joskus samanlainen parisuhde kun mitä tässä ketjussa on mainittu.
Feminismi paljastaa naisen tyhmäksi.
Nro 22 voisi vaikka hankkia jotakin lääkitystä. Pian.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 10:41"]
Feminismi paljastaa naisen tyhmäksi.
[/quote]
Hahaa (: Ja sitten niitä perusteluja kiitos...
Minulla on ollut yhden nuoruuden mamusekoilun jälkeen fiksuja, korkeasti koulutettuja miehiä joille naisen tasa-arvo, ja kotitalouden tehtävien jakautuminen muulla tavoin kuin automaattisesti sukupuolen perusteella, on ollut itsestäänselvää.
Minusta taisi tulla feministi juuri sen mamusuhteen aikana, kun huomasin millainen voi naisen tai tytön asema jossain päin maaimlaa vielä olla.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2012 klo 14:31"]
Sovinismi paljastaa miehen tyhmäksi
[/quote]
Ja kun otetaan huomioon että feminismi on (nykyään) naispuolista sovinismia niin mitä tämä kertoo feministeistä?
Minulle feminismi on sitä, että mies ja nainen ovat suhteessaan tasa-arvoisia ja toimivat yhdessä suhteessa perheeseensä ja ulkopuolisiin. Tässä keskustelussa on samansuuntaisia kannanottoja kosolti.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 12:05"]
Minulle feminismi on sitä, että mies ja nainen ovat suhteessaan tasa-arvoisia ja toimivat yhdessä suhteessa perheeseensä ja ulkopuolisiin. Tässä keskustelussa on samansuuntaisia kannanottoja kosolti.
[/quote]
Sitten kannattaa puhua tasa-arvosta. Feminismi on toki joskus ennen ollut tärkeä aate ja saanut paljon aikaan tasa-arvon eteen, nykyään se vaan on päätynyt vain naisten etujen ajamiseksi.
Tosi vaihtelevia. Nuorena en edes tajunnut, mita feminismi on (tällä palstalla ei kaikki näytä vieläkään tajuavan). Silloin tuli lähdettyä kenen mukaan sattuu.
Nykyään mulla on ihana mies, ollut jo 6 vuotta. Huomioi, rakastaa, tekee kotitöitä, tekee ruokaa, on paras ystäväni ja sielunkumppani. Hän on suvaitsevainen ja avarakatseinen, rakastaa matkustella ja viettää myös koti-iltoja. Lähtee teatteriin ja konsertteihin. Lukee kirjoja ja on sivistynyt. Kaikenkaikkiaan ihana.
Ja feminismi on mulle tasa-arvon kannattamista, sitä että nainen saa itse päättää omasta elämästään ja kauneusihanteistaan.
Nuorempana vähän sekalaisempia. Ihan rehellisesti sanoen en varmaan kovin monen kanssa heistä voisi kuvitella, että jutusta olisi tullut vakavampaa, tosin joitakin helmiä heidänkin joukossaan oli. Nämä suhteet olivat sellaisia kokeiluja, juttelua ja pussailua tyyppisiä juttuja, eivät sen vakavampia. Mukavia muistoja niistäkin tosin on voinut jäädä. Tapahtuivat usein jossain kauempaa kotoa, festareilla tms.
Sitten vähän vanhempana kaksi vakavampaa suhdetta, joista toinen on nykyinen aviomieheni, jonka kanssa olen ollut jo yli kymmenen vuotta. Keskustelutaitoisia, ihan komeita ja fiksuja miehiä ovat kummatkin. Toinen oli britti ja ehkä vähän perinteisempi monella tavalla kuin aviomieheni, joka on aika avoin monenlaisille asioille ja kiinnostunut muun muassa ympäristöasioista. Hän on myös hyvä isä ja pitänyt myös pitkän hoitovapaan.
Minulla on elämässäni sinkkuaikoina ollut vain yksi yhden yön seksisuhde. Hän oli tosi hyvännäköinen taiteilija, jolla oli oikein hauskat jutut ja hyvää musiikkia mukanaan. Yhden yön juttuihin en siis suhtaudu automaattisesti kielteisesti mutta olen kyllä tosi kranttu niiden osalta ja vaikka olisin sinkku pitäisi miehen olla aika täydellinen tapaus, että sellaiseen heittäytyisin.
jo 13 vuotta. 1 lapsi. Hyvä suhde, olemme kiinnostuneita samoista asioista, meillä on hauskaa yhdessä. Mieheni on ainoa varsinainen ihmissuhteeni (olin 20 kun tapasimme).
yksi pitkä päättynyt suhde ja toinen vakava käynnissä. Nykyisen miehen uskon olevan 'se oikea'. Nyksä on tosi miehekäs mies, ainakin ulkoisesti. Sisältä on sellainen eksyksissä oleva pikkupoika joita suurin osa miehistä käsittääkseni ainakin nuorempana on.
Suhteessa 'I wear the pants', en tyydy paskaan kohteluun tai tee kompromisseja koskien isoja juttuja. Mies on tyytyväinen, en ole ihan täysi fasisti tai hänkään mikään tossu.
Oli herkkää runopoikaa, narsistia, juoppoa, nyt viimeisin (ja pisin) on ns. paras, tasa-arvoinen suhde ja molemminpuolinen kunnioitus.
Miehet ovat olleet sellaisia, joiden kanssa voi keskustella muustakin kuin säästä. Seksiä on myös ollut suhteessa ahkerasti.
Sovinismi paljastaa miehen tyhmäksi
[quote author="Vierailija" time="16.12.2012 klo 09:07"]
Irtosuhteita en ole harrastanut edes nuorena.
[/quote]
Hienoa!
Ensimmäinen mies kuoli. Irtosuhteita en ole harrastanut edes nuorena.