Miksi joitakin ihmisiä inhottaa ylipainoiset?
Kommentit (34)
Ei inhota kukaan painon takia.
Yksi huomattavan ylipainoinen tuttava tosin saa minut usein ärsyyntymään painoon liittyen. Luulin ihan oikeasti että tämä ohmistyyppi on urbaanilegenda ja ihmettelinnkun näistä avlla puhuttiin:
Hän nimittäin haukkuu kaikkia normaalipainoisia ja hoikkia. Kuitenkin itse vuosia yrittänyt laihduttaa, olen aika varma että jos hän laihtuisi, hän alkaisi kovaäänideksi "läskivihaajaksi".
Raivostuttaa toisen asenne normaalipainoisia kohtaan, sehän on toki rumaa ja typerää. Auta armias jos joskus sanoisin hänestä samaan sävyyn kun hän puhuu meistä muista. Ei tpsin ole tarvetta sanoa, mutta en ymmärrä kenenkään painon ja ulkonäön haukkumista. T. Tuulen nussima vinkuheinä / pakkasen raiskaama pulkannaru, ei ainakaan oikea nainen, lauta ja joku josta vain koirat voi tykätä, koska nehän on luiden perään (165cm/54kg/75C)
Jahhas, läskijankkaaja on taas vallannut palstan, missäs on jenni-jankkaaja?
Mut läskien vihaajista: onko nolompaa kuin aikuinen ihminen, joka mollaa läskejä? Mun sisko on tällainen, se on muutenkin hurahtanut fitness-juttuihin ja saattaa arvostella ääneen toisten ihmisten ulkonäköä. Ei olla ennenkään oltu ylimpiä ystäviä, mut nykyään en kehtaa sen kanssa kulkea missään. Teinivaihe on jäänyt sille pahasti päälle. Onhan se aina ollut pinnallinen, mut ilmeisesti treenaaminen ja tiukka ruokavalio aiheuttaa sen, et hän purkaa sitä kiukkuaan ja oman elämäntapansa tuottamaa ahdistusta niihin, jotka ilmiselvästi sanovat piutpaut hänen kieltäymyksilleen eli siis läskeihin.
Sukulaisiaan ei voi valitettavasti valita, mut kyllä mä tässä hiljaksiin katkaisen tämän suhteen lopullisesti.
Minä taas ihmettelen, kuinka lihavilla ihmisillä riittää rahat ruokaan.
En varsinaisesti ällöksy, mutta kummastuttaa miksi oma vartalo ei ole kunnossa pitämisen arvoinen. Meillä on vain tämä yksi elämä ja yksi keho, miksei se ole tarpeeksi arvokas että siitä pitäisi hyvää huolta?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 09:12"]
Minä taas ihmettelen, kuinka lihavilla ihmisillä riittää rahat ruokaan.
[/quote]
Voi kuule. Ei sitä tarvitse kovin paljon kulutustaan enemmän syödä, että lihoo. Ja voi myös syödä niitä vääriä juttuja oikeiden sijaan, silloin pääsee jopa halvemmalla kuin terveellisesti syövä. Et kai ihan oikeasti ajattele noin? Esim. meidän perheessä ei kukaan ole ylipainoinen, ja ruokaan menee tosi paljon rahaa.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 09:12"]Minä taas ihmettelen, kuinka lihavilla ihmisillä riittää rahat ruokaan.
[/quote]
Yleisesti epätarveellinen ruoka, joka ei pidä nälkää, on halvempaa kuin hyvät raaka-aineet. Jotain makaronia ja ketsuppia saat vetää yllättävän vähän vaikka isoonkin salaattiannokseen verrattuna, mutta ei sillä nälkä lähde ja jos lähtee, tulee takaisinkin sitten samantien. Siihen vielä vähän leipää ja halpoja sokerijogurtteja, ehkä itse leivottua pullaa. Ei ole kallista mutta äkkiä vedät yli energiatarpeesi, toisin kuin hyviä salaatteja, kasviksia, kalaa ja kanaa.
Voi, voi laihduttaminen on tahto asia!
Jokainen joka haluaa oikeasti laihtua, pystyy muuttamaan ruokavaliotaan.
Lihavuus on jo iso ongelma suomessa.
Ei kannate valittaa sitten ku sydän ja verisuonisairaudet kolkuttelevat oven takana.
Viimeistään sillon on jo PAKKO muuttaa ruokailutottumuksia, mikäli haluaa välttyä lääkitykseltä ja äkkikuolemalta.
No haisee varmasti joka kolosta pahalle ja ne ihrathan on kuvottavii! Naama harmaa ja laiska.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 09:12"]
Jahhas, läskijankkaaja on taas vallannut palstan, missäs on jenni-jankkaaja?
Mut läskien vihaajista: onko nolompaa kuin aikuinen ihminen, joka mollaa läskejä? Mun sisko on tällainen, se on muutenkin hurahtanut fitness-juttuihin ja saattaa arvostella ääneen toisten ihmisten ulkonäköä. Ei olla ennenkään oltu ylimpiä ystäviä, mut nykyään en kehtaa sen kanssa kulkea missään. Teinivaihe on jäänyt sille pahasti päälle. Onhan se aina ollut pinnallinen, mut ilmeisesti treenaaminen ja tiukka ruokavalio aiheuttaa sen, et hän purkaa sitä kiukkuaan ja oman elämäntapansa tuottamaa ahdistusta niihin, jotka ilmiselvästi sanovat piutpaut hänen kieltäymyksilleen eli siis läskeihin.
Sukulaisiaan ei voi valitettavasti valita, mut kyllä mä tässä hiljaksiin katkaisen tämän suhteen lopullisesti.
[/quote]Otan osaa! Mulla oli tällainen kaveri. Nimenomaan oli. Ei kyllä jaksanut sen juttuja. Itsekin harrastan juoksemista ja käyn salilla, mut joillakin menee kaikki aina niin yli. Eikä se mitään jos meneekin, mut toi toisten arvosteleminen, noloa...
Olen itse ylipainoinen. (172/97), mutta muakin inhottaa jotkut ylipainoiset. Sellaiset joiden hengitys on tosi raskas ja jotka ei jaksa tehdä oikein mitään normaali juttujakaan. Sellaiset jotka ei esim kenkiään pysty sitomaan ilman tuolia tms. Mutta kyllä mua inhottaa myös se toinen ääripää, jos joku on niin hoikka, että oikeasti näyttää jo lähes sairaalta. Ei siis välttämättä kaikki alipainoisetkaan vaan se jos kaikki luut törröttää kovasti ja esim silmänaluset on todella tummat.
Mutta en ole vielä tavannut myöskään ihmistä, jossa ei mitään kaunista olisi ja mieluummin keskityn niihin kauniisiin piirteisiin.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 09:26"]
Voi, voi laihduttaminen on tahto asia! Jokainen joka haluaa oikeasti laihtua, pystyy muuttamaan ruokavaliotaan. Lihavuus on jo iso ongelma suomessa. Ei kannate valittaa sitten ku sydän ja verisuonisairaudet kolkuttelevat oven takana. Viimeistään sillon on jo PAKKO muuttaa ruokailutottumuksia, mikäli haluaa välttyä lääkitykseltä ja äkkikuolemalta.
[/quote]
Nimenomaan!
Muiden paino ei kiinnosta, mutta muutaman ylipainoisen tuttuni mukaan olen kuikelo, pelkkää luuta ja nahkaa, ym. Kai nuo on kohteliaisuudeksi tarkoitettu. :D
He eivät siedä itsessään sitä ylimääräistä, joten eivät voi sietää muillakaan. En ymmärrä yhtään.
T: alipainoinen
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 08:41"]
Ensimmäinen ajatus on se ettei toisella ole tahdonlujuutta eikä elämänhallinnan kykyä kun on paisunut valaaksi. Se heijastuu myös ajatukseen siitä minkälainen ko ihminen olisi töissä (mahtaako jaksaa, onko kunnianhimoa, vastuuntuntoa jne), lopulta mietin miten terveys kestää ja minkälaisen mallin antaa lapsille.
En "inhoa" mutta suhtaudun varauksella
Ja tämä ei tietenkään koske niitä jotka oikeasti ovat lihoneet lääkkeiden tai sairauden takia (enkä tässä tarkoita esim masennusta missä ihminen lohduttautuu syömällä tms)
[/quote]
Mistä sä sitten tiedät, kuka on lihonut mitenkin?
Musta on ihan kauheaa lukea näitä juttuja, missä ihmiset vetävät korkealentoisia johtopäätöksiä toisten ulkonäöstä. Mulla on suvussa paljon ylipainoisia ihmisiä (äitinikin on) ja tunnen paljon vanhempia ihmisiä, joissa on sitten niitä ylipainoisia, enkä kyllä näe heissä kauheasti mitään yhteisiä nimittäjiä. Ylipaino on näille ihmisille tullut eri syistä, useimmille se on vain kertynyt vuosien saatossa. Nykyelämäntyyli (ruuasta ei ole pulaa, monikaan ei tee raskasta ruumiillista työtä) on omiaan kerryttämään kiloja.