Pikaista hinnoitteluapau myyjäisiin (saaristolaisleipä)
Siis miten hinnoittelen leivän? Paino n 400g/kpl. Mikä olisi oikea hintataso tällaiselle?
Apua??
Kommentit (16)
Kyllä mä ainakin vitosella itseleivoton saaristolaisleivän ostaisin...Montako myyt? Voisko sitä ajatella 4 e/kpl ja kympillä 3?
Saaristolaisleivän tekijät ovat usein henkisesti vaurioituneita. Ihmiset kyllä ymmärtävät että pyydät vähän enemmän. Kaikkea hyvää, ap!
Ja toi on hyvä että jos leipiä on yhtään enempi tehty niin niitä voisi myydä tuon 3 kpl ja just vaikka kympillä.
Minusta myyjäisien pointti kuitenkin on että ne myydään halvemmalla kuin torilla. Ja että koitetaan myydä pois, eli halvalla ja tyhjätä pöytää. Koska eihän se kivakaan ole ettei ihmiset sitten osta.
Saaristolaisleipää tehtäessä menee tarvikkeisiin jonkin verran, nostattamiseen lähestulkoon pari tuntia ja uunissa paistamiseen toiset pari tuntia. Kuka lähtee tekemään 20,00 eurolla kuutta leipää tuossa tapauksessa? En minä ainakaan. Olen ostanut Gustavilaislimppuja ja Saaristolaisleipä vähintään 7,00 euroa kpl. Itse tekemää ei voi verrata edes kaupantuotteisiin. Myyjäisiä on ihan hyvä pitää tuotteella sille kuuluva arvon hinta. Laadusta maksan enemmän miehelläni🖒
Tappiolle menee eli vähintään 7-8e kpl kun paistamiseenkin menee jo 2 tuntia.Leivän tekoon saa varata puolipäivää ennenkuin on valmis.
Minä paistan saaristolaisleipää 3 tuntia 150 asteen lämmössä. Siitä juuri tulee se oikea maku. Alneet maksavat ihan kohtalaisesti. En myy halvalla. Litran taikinasta tulee kaksi isoa leipää. 7-8 euroa kappale.
Vierailija kirjoitti:
Minä paistan saaristolaisleipää 3 tuntia 150 asteen lämmössä. Siitä juuri tulee se oikea maku. Alneet maksavat ihan kohtalaisesti. En myy halvalla. Litran taikinasta tulee kaksi isoa leipää. 7-8 euroa kappale.
Hiukan on hinnatkin nousseet aloituksesta. Tässä samaa siis pohdin enkä viitsi pilkkahintaan myydä vapaa-aikaani. Kyllä tuo on varsin hyvä hinta vuoallisesta.
Kyllä 7 euroa vähintään, 8 euroakin voisin maksaa. Saaristolaisleipä on ruokaisaa ja kestää jouluna pitkään, ei ole höttöä ja säilyy hyvin. Kunnon hinta kunnon leivälle.
Paljon hiivaleivästä voisi pyytää myyjäisissä? Onko 5e liikaa? 6e?
Muistathan ilmoittaa myyntitulot verottajalle. Toivottavasti hygienia-asiatkin on kunnossa..
Näillä nykypäivän raaka-aine- ja sähkön hinnoilla saa ihan reilusti pyytää 20e isosta leivästä. Ja on niissä oma vaivansa ja aikansa tehdä.
3,49 kaupassa, pitää myydä halvemmalla, että joku ostaa. 3 € tai 10 € 4 kpl
Totta. Ja ne jotka pitää liian kalliina, ei todennäköisesti leivo itse eikä ymmärrä itse tehdyn vaivan arvoa raaka-aineiden kalleudesta puhumattakaan. Sähkökin maksaa, totta, jos käyttää sähköuunia. Jos ei tätä ymmärrä, ostakoon kaupasta halpaa lisäaineleipää.
Menee kyllä reippaasti tappiolle, jos noilla hinnoilla myy. Ei ole vaivan väärtti. Toki jos haluaa hyvää hyvyyttään ilmaiseksi tehdä.
kun olin miettinyt 3,50€ niin voisin sitten pyytää hieman enemmän...?
ap