Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkääkö joku oikeasti laatikoista?

Vierailija
13.12.2012 |

Mä en ole syönyt niitä 10 vuoteen.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lanttulaatikosta.

Vierailija
2/44 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuja ovat imelletetty perunalaatikko, lanttulaatikko ja bataattilaatikko.

Muista en välitä. Porkkanalaatikkoa saatan ottaa pienen lusikallisen.

Ja ne on parasta itse laitettuna. Kaupan valmiita laatikoita en syö. Ne on pahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kinkukiusausta tai musakavuokaa?

Pahvilaatikoita mäkään en syö. Muut on ihan hyviä. Lanttulaatikko on kyllä aika vaativa tehdä hyvin, varemmin onnistuu bataattivuoan kanssa.

Vierailija
4/44 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syntynyt Suomessa joten minulla ei ole niihin mitään lapsuuden tunnesidettä. Minun suuhuni laatikot maistuvat aika tylsiltä ja mauttomilta, ja lisäksi minusta kaikki ne erilaiset laatikot joita yhtä aikaa on pöydässä ei sovi oikein yhteen. Esim. maksalaatikko ja lanttulaatikko on minusta maku- ja hajukomboltaan aika karmiva yhdistelmä.

Kai nuo joku perinnejuttu on nuo laatikot, jotain mistä tulee ihmisille nostalgisia muistoja. Vai tykkääkkö monet niistä paljon ihan pelkän maun vuoksi? Minun miehen isä joskus sanoi oman käsityksensä, että ennen ne oli juhlaruokaa kun ei ollut tuontiruokia ja talvella oli kovaa aikaa, mutta hänestä nykyisin ne on huonompaa ruokaa kuin ihmisten arkiruoka. Silti heillä on joka joulu laatikot pöydässä vaikka ilmeisesti ei niin kauheasti niistä välitä.

Vierailija
5/44 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä tehdään jouluksi, muita ns. perinteisiä joululaatikoita ei laiteta.

Vierailija
6/44 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota edelleen osa haluaa tehdä, ja säästäähän siinä ison pennin, kun tarjoaa laatikoita.

Vierailija
7/44 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

porkkalaatikko ja perunalaatikko ei ole mun makuun.

Vierailija
8/44 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairaasti. Varsinkin appiukon tekemät on ihan sairaan hyviä! Kaikki jouluruuat on hyviä.

Vierailija
9/44 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsetehtyinä joululaatkoista. En imelletystä perunalaatikosta jota mädännytetään pöydällä, se on jotain aivan järkyttävää oksennusta. Mutta siirapilla makeutettu perunalaatikko on taivaallisen hyvää. Mun mielestä laatikot sopii yhteen, ja kinkku vielä siihen, nam!

Minä tykkään siitä että laatikot maistuu siltä yksinkertaiselta raaka-aineelta, porkkanalaatikko maistuu porkkanalta. Minä en ole tottunut tulisiin ruokiin ja voimakkaisiin mausteisiin muutenkaan. Kaipa ne laatikot sitten sen takia mun suussa maistuu hyvälle.

Mutta esim. graavilohta en pysty syömään, kun se on niin suolaista, tuntuu kuin partateriä yrittäisi saada syötyä, kurkkua vihloo.

Vierailija
10/44 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos oikeasti tykkää, niin miksi niitä ei sitten tehdä koskaan muulloin kuin jouluna, edes pari-kolme kertaa vuodessa?

En ole syönyt niitä oikeastaan koko ikänäni, no kohteliaisuudesta saatan ihan vähän ottaa jos on sellainen tilanne, että tiedän kyllä minkä makuisia ovat.

Vierailija
11/44 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en syö niitä muulloin, koska ymmärrän, että ehkä lakkaisin pitämästä niistä... :D Nyt kun niitä syö kyllikseen sen viikon aikana, niin pystyy se himo taas loppuvuoden. Ehdottomasti on kyllä ennen kaikkea "tunneruokaa". Laatikot = joulu. Varsinkin kun en eläimiä syö.

Vierailija
12/44 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa katsoa, miten se nyt on oman lapseni herkkua!

Aikuisena olen alkanut pitää myös lanttulaatikosta. Todella hyvää, jos siihen ei ole sotkettu kanelia! Teen mielestäni hyvää peruna- ja lanttulaatikkoa.

Porkkanalaatikosta en juurikaan pidä, lapsena söin vähän, nykyään en juuri maistamista enempää. Yritin tehdä yhtenä vuotena ohraporkkanavuodenjuustolaatikkoa mutta ei maistunut sekään. Tein myös bataattilaatikkoa mutta ei ollut mielestäni hyvää sekään.

Tänä vuonna kokeilen punajuurivuokaa. Pidän kovasti jouluruoista, perinteisistä ja vähän uudemmistakin. Joka joulu on pöydässä jokin kokeilu. JOskus jää seuraaviin vuosiin, joskus ei.

Vierailija
13/44 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos oikeasti tykkää, niin miksi niitä ei sitten tehdä koskaan muulloin kuin jouluna, edes pari-kolme kertaa vuodessa?

En ole syönyt niitä oikeastaan koko ikänäni, no kohteliaisuudesta saatan ihan vähän ottaa jos on sellainen tilanne, että tiedän kyllä minkä makuisia ovat.

Tuolla jo kerroin, että tykään ja kunhan ne on itse laitettu.

Ne on asioista, jotka kuuluu jouluun. Jouluna meillä syödään jouluruokia viikon.

Niistä herkullisista laatikoista menee se idea ja hohto jos niitä laitettaisiin muutoin.

Paljon monia muita hyviä ruokia mahtuu siihne aikaan muuhun vuoteen.

Vierailija
14/44 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joululaatikkojen trio on lanttu, peruna ja porkkana. Kaikki maistuvat. Sen sijaan maksalaatikkoon en koske ikinä, ja makaronilaatikko on surkeimmasta päästä suomalaista junttimättöä.

Vierailija
15/44 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imelletty perunalaatikko on suosikki ja sitä tehdään joskus muulloinkin. lanttulaatikkoa perhe syö ja mä pidän. Muita ei tehdä tai osteta.

Vierailija
16/44 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vain itsetehdyistä. Kaupan laatikot on täyttä kuraa.

Itsetehty porkkanalaatikko, imelletty perunalaatikko ja bataattilaatikko ovat kalkkunan ohella joulupöydän lempiruokiani

Vierailija
17/44 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun ulkopuolella näitä ei tehdä, koska ne on nimenomaan JOULUherkkuja. En mä tee tähtitorttuja tai piparkakkujakaan muuta kuin jouluksi, vaikka ne hyviä onkin.

Vierailija
18/44 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin porkkanalaatikko on ainut mitä syön ja tykkään siitä :)

Vierailija
19/44 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imelletty perunalaatikko ja lanttulaatikko ovat taivaallisen hyviä. Mutta ne vaativat oikestaan omassa suussani sen yhdistelmän kinkkua, kinkun kastiketta (jota on keitetty pitkään ja hartaasti sinappia, konjakkia, omenaa yms. varovasti lisäillen ja maistellen) ja laatikoita.

Maksalaatikko ei meillä ole lapsuuden jälkeen kuulunut joulupöytään ja porkkanalaatikosta en välitä.

Ja laatikot vain ja ainoastaan itse tehtynä. Ja ne kuuluvat nimenomaan jouluun. En syö piparkakkujakaan enkä joulutorttuja enkä joulukinkkua muulloin kuin jouluna, vaikka niistä kaikista pidänkin.

Vierailija
20/44 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaneriset hedelmälaatikot on eri käteviä muutossa. Pahvisetkin käy jos ei oo muita saatavilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi