Katsovatko älyköt älykkäitä tv-sarjoja vai samaa viihdettä kuin muutkin?
Kommentit (26)
Voiskohan mua lukea älyköksi... en oikein tiedä, itseni sivistäminen kyllä kiinnostaa, luen paljon ja haluan koko ajan tietää lisää, mutta älykkö... ehken ole sellainen kuitenkaan. Vastaanko silti? Joo!
Mä katson mieluummin laadukkaita TV-sarjoja, elokuvia ja dokkareita kuin hömppää. Tällä hetkellä mulla ei ole TV:tä, joten on vielä helpompi valikoida sitä, mitä katsoo, kun ei tule koskaan jämähdettyä ruudun ääreen.
TV-sarjat ja leffat on mulle tosi tärkeitä. Ns. hömppää en juuri katso, koska en saa siitä mitään irti, en sen takia, että halveksisin sitä tmv. Oon mä kyllä katsonut Big Brotheriakin joskus, mutta en usko, että enää seuraisin, jotenkin se meno siellä BB-talossa tuntuu nykyään niin... dokauskeskeiseltä.
Katson hömppäviihdettä laidasta laitaan. Sitcomeja, saippuasarjoja, CSI:t, realityohjelmia. Se on minulle sellaista aivojen nollausta ja rentoutumista. Katson myös kyllä luontodokkareita ja tiededokkareita. Tästä sai nyt sen kuvan että istun sohvaperunana vain telkkarin ääressä.
Katsovatko älyköt älykkäitä tv-sarjoja vai samaa viihdettä kuin muutkin?
Niillä on muutakin tekemistä. En ole edes älykkö, mutta en katsele kuin Downton Abbeytä ja joskus jotakin rikossarjaa. En ehdi millään. En oikeasti tajua, miten jollain on aikaa viettää tuntikausia telkkarin ääressä joka päivä.
Ainoa sarja, jota juuri nyt seuraan, on Downton Abbey. Eikä sekään mikään älykäs ole, mutta tykkään niistä periodisisustuksista ja -puvustuksista.
Oikeat älyköt tykkää jostain taannoisesta Heimat- tai Rautakausi-sarjoista. En ole sellainen.
Oikeastaan minulla on niin paljon muuta puuhaa ja mielenkiintoisempaa, etten juuri katso tvtä. Joskus jonkun dokumentin, mutta monet niistäkin on aika tuubaa ja toistelee tuttuja juttuja - no, välillä on tosi hyviä ja ihaniakin dokumentteja.
Radiota tykkään kuunnella, Yle Puhe on lempparini (ei urheiluselostukset tosin) ja Yle 1 tulee väliin tosi hyviä musiikkiohjelmia, jossa on kerrottu sävellysten/kappaleiden taustoja!
Välillä katson camp-huumorimielessä jotain roskaa. Varsinkin, jos olen sairaana, kuten nyt viikonloppuna. Sieltä tuli Kumman kaa useampi jakso muutamana iltana peräkkäin. Muistan, kun joskus jotkut kaverit kohkasi tuosta sarjasta. EI itku mitä tuubaa! Onneksi en lähtenyt mukaan, kun kävivät sarjan kiertueella. Katsoin tuota ja räkätin kavereiden tyhmyydelle.
Tosi-tvjuttuja en jaksa katsoa lainkaan. Enkä jotain Salkkareita tai Muotimalli haussa, tms. Työkavereilta sitten aina kuulen noista turhista ohjelmista. Tai anopilta, joka katsoo kaikki tanssi- ja musiikkiohjelmat ja kotimaiset sarjat. Mua ei vaan kiinnosta.
Jos haluan katsoa sarjoja tai leffoja, ostan mieluiset yleensä dvd-boksina.
on mahdoton. Siis väärässä paikassa. Montako älykköä luulette olevan av:lla? saatika tähän aloitukseen vastailemassa.
jotain snobihommia kuten dallasia, viidakon kaunottaria ja muita tähtien kanssa tähtijöitä ja hauskoja kotivideoita. Tuskin katsovat puuha peteä ja pikku kakkosta, jotka ovat suosikkejani.
Wannabe-älyköt sen sijaan varovat visusti katsomasta mitään "yksinkertaisten ihmisten ohjelmaa", tai jos katsovatkin niin eivät myönnä.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2012 klo 22:49"]
Wannabe-älyköt sen sijaan varovat visusti katsomasta mitään "yksinkertaisten ihmisten ohjelmaa", tai jos katsovatkin niin eivät myönnä.
[/quote]
Komppaan.
Samankaltainen ketju on nostettu myös ylös.
Olen älykkö ja katson pääasiassa sitcomeja ja saippuoita. Lisäksi uppoaa CSI ja CSI Miami. '
Kyllähän sitä jää joskus kiinni johonkin mielenkiintoiseen dokkariin, mutta mulle ainakin TV on ihan puhtaasti aivojen relausta. Kukaan ei ikinä mun ohjelmien perusteella arvaisi älykkääksi.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2012 klo 22:49"]
[/quote]
Useimmat "viihdeohjelmat" ovat tylsiä, ei niitä jaksa katsoa. Pari suosikkisarjaa voi joskus olla, joita seuraan, mutta tällä hetkellä ei taida olla niitäkään. Dokumentit ja hyvät keskusteluohjelmat ovat huomattavasti mielenkiintoisempia. Joskus voi katsoa jonkin sarjan jakson, joka ei vaadi muuta seuraamista.
Voi kun tietäisit :-D Voi kun todellakin tietäisit!!
[quote author="Vierailija" time="12.12.2012 klo 22:40"]
on mahdoton. Siis väärässä paikassa. Montako älykköä luulette olevan av:lla? saatika tähän aloitukseen vastailemassa.
[/quote]
Tää meni kyllä ihan mettään. -13
[quote author="Vierailija" time="12.12.2012 klo 22:44"]
jotain snobihommia kuten dallasia, viidakon kaunottaria ja muita tähtien kanssa tähtijöitä ja hauskoja kotivideoita. Tuskin katsovat puuha peteä ja pikku kakkosta, jotka ovat suosikkejani.
[/quote]
Tätini mies on Mensan jäsen ja katsoo formuloita...
Katson älykästä, hyvin tehtyä viihdettä. Esim. 30 Rock, The Office, Smack the Pony, QI, Breaking Bad, Formula 1, Carrie Diaries.
Älkäämme valehdelko, olemme aina täällä av-areenalla huippuviihteen ääressä, joten tv:n katselu on mahdotonta.
ÄLYKÖT!!! Mikä vitsi. Samaa paskaa kun muutkin.
Itse olen tavallista mensa-tasoa älykkyydeltäni ja katson ihan tavallista hömppää. Veljeni, joka taas on huippuälykäs eli yhtä älykkäitä tai älykkäänmpiä löytyy maailmasta noin 0,01 tms., katsoo vain tyyliin tieteellisiä dokumentteja tai palkittuja taide-elokuvia.
Tuntemani älykkäät ihmiset katsovat esim. näitä: Sherlock, Doctor Who, Game Of Thrones, Wired, Äkta Människor, Parks And Recreation.
Että viihdettä joo, mutta ns. hyvää sellaista. Ei salkkareita.
mutta ei juurikaan jaksa seurata jaksosta toiseen Salkkarit-tyyppisiä rakenteeltaan ja juonikuvioiltaan yksinkertaista draamaa. Mutta älyköt ei siis katso pelkkiä dokumentteja vaan kaikenlaisia ohjelmia.