Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-luokkalainen poika valittaa joka ikinen päivä..

Vierailija
12.12.2012 |

..samaa hemmetin mantraa eli "pläääh huomenna on tylsä" ja viikonpäivä perään. Tänään kuultu että huomenna tylsä torstai, su kuullaan huomenna tylsä ma jne.jne

Samoin kuin valitetaan mm tulevista kokeista vaikka nekin menneet loistavasti, viimeksi eilen tuli Wilmaan matikan, saksan ja eng koenrot ja ne oli 10, 10 ja 10+.

Minä en enää jaksa tuota asennetta ja puheita, alan olla äitinä ihan pähkinöinä:´´(

Alkoi joskus syyskuussa, sitä ennen tuskin koskaan mitään vastaavaa, on kuin toinen poika 5-luokan alettua.

Olen jo ex-työkaverini eli erään yläasteen koulupsykologin kanssa asiasta jutellut, hän oli vielä sitä mieltä että ei ehkä syytä mihinkään varsinaiseen huoleen jos kuitenkin päivittäin myös "normaalia" oloa, ilonaiheita, syö ja nukkuu ok, kaverisuhteet kunnossa jne.

Ja nuo kaikki seikat on kunnossa!

Mietti että voisiko johtua esimurkkuilun lisäksi siitä että 5-luokalla koulu muuttuu siinä määrin että "jopa tällaiset 10 oppilaat" kuten poikani on, joutuvat hieman enemmän näkemään vaivaa yms.

Tosin ei poika käytä läksyihin kuin sen 15min+1h/pvässä riippuen siitä onko 1-2 vai 4-6 ainetta ollut sinä päivänä tunneilla, lukee mm saksaa ja englantia.

En vain tiedä mitä tehdä, olen ihan lopen uupunut ja kyllästynyt ja väsynyt ja huolissani!!!

5-luokan laaja lääkärintarkastus on tammikuussa, otan myös siellä tämän puheeksi.

Kommenttia, mielipiteitä, kokemuksia??

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka melko aikaisin, muttei mahdotonta...

Vierailija
2/24 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

vaikka melko aikaisin, muttei mahdotonta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan noin nuorella se on hässäkkää...

Vierailija
4/24 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuraattori jututtanut poikaa?

Ota yhteyttä häneen ja kerro pojan tilanteesta.

Vierailija
5/24 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää joululomalla Lontooseen tai tehkää jotain muuta kivaa. Jos se olis mun poika, ni pitäisin siitä parempaa huolta, antaisin hyvät rahat hyvistä numeroista, hemmottelisin, kehuisin ja halaisin kympillä. Vie sille välillä aamiainen sänkyyn, juttele iloisesti. Kerro kuinka onnellinen olet siitä. Oletko itse aurinkoinen ja positiivinen ihminen?

Vierailija
6/24 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja valittaa ainakin jonkin aikaa joka päivä. Rasittavaa on! Olen pyytänyt häntä miettimään miksi on niin negatiivinen. minun lapseni pärjää myös hyvin koulussa, on kavereita paljon, on pidetty ja suosittu kaveri. Kotona vain aika mököttävä.

Vierailija
7/24 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran saa kokeista 10+, miten voi olla mahdollista olla enemmän kuin täydellinen?

Vierailija
8/24 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni lapsi lukee useampaa kieltä koulussa. ehkä teidän pojan pitäis ottaa pari kieltä lisää, ni ei oo tylsää.

Vierailija
9/24 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei ole silkkaa hypetystä tai kohokohdasta toiseen lentoa vaan enimmäkseen arkea ja mahd myös "tylsää" ja aikamoisen karhunpalveluksen lapsellensa tekee jos muuta väittää tai muun tavan näyttää ja opettaa.

Tämä on kyllä maanmainio palsta, tokihan tämäkin on nyt äidin syy ja johtuu siitä etten pidä pojastani "huolta":D

Ihan tiedoksesi arvon nro6 että en usko monenkaan mamman, yhtään itseäni kehumatta mutta itsepähän toit asian esille, pitävän yhtä hyvää "huolta" lapsestaan kuin minä teen. Tai hellittelevän yhtä paljon, päivittäin ja useaan kertaan. Samoinkuin kerron useamman kerran pväsä kuinka rakastan ja kuinka ovat ihania.

Myöskään koulumenestystä emme pidä minään itsestäänselvyytenä tai asiana joka olisi "mitätön" vaan päinvastoin! Logiikkaani tai kasvatusperiaatteisiini taas ei kuulu se että esim kouluasioista tai kotitöistä maksettaisiin, mutta esim kevättodistuksen yhteydessä ovat saaneet kirjekuoren jossa tekemäni kortti ja seteli mukana, siksi että koulutyö hoidettu hienosti ja muutenkin asiat menneet hyvin.

Liikuttavaa kuinka yskinkertaisilla asioilla luulet olevan nyt merkitystä ja millaisilla seikoilla koetat nyt syyllistää, tokihan se aamiaisen saaminen sänkyyn olisi käänteentekevää, onhan se ihan kamalaa kammeta itsensä aamupalapöytään jossa kaikki odottaa muutenkin valmiina.

PS, teimme viimeksi ulkomaanmatkan, tai siis 2, viimevuonna etelänmaiden lämmöstä nauttien ja seur reissu on helmikuussa kun olemme liki 3-vkoa Thaimaassa.

ap

Vierailija
10/24 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sen ehtii/osaa tehdä niin tulee + perään.

Onko tuo sinulle jokin uutinen??

ap

jos kerran saa kokeista 10+, miten voi olla mahdollista olla enemmän kuin täydellinen?

Vierailija
11/24 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa helposti kymppejä, niin ei taida koulu kauheassti haasteita antaa. On varmasti tylsää olla koulussa monta tuntia jos vain on sellainen että oppii helposti...

Vierailija
12/24 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mulla olis tollanen besserwisser leveilijä äiti

Vierailija
13/24 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mulla olis tollanen besserwisser leveilijä äiti

Vierailija
14/24 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos tämä lause sinun näppiksestä lähtöisin: "Kommenttia, mielipiteitä, kokemuksia?? "

Jos oli, niin ethän sitten hermostu, kun saat pyytämäsi?

Elämä ei ole silkkaa hypetystä tai kohokohdasta toiseen lentoa vaan enimmäkseen arkea ja mahd myös "tylsää" ja aikamoisen karhunpalveluksen lapsellensa tekee jos muuta väittää tai muun tavan näyttää ja opettaa.

Tämä on kyllä maanmainio palsta, tokihan tämäkin on nyt äidin syy ja johtuu siitä etten pidä pojastani "huolta":D

Ihan tiedoksesi arvon nro6 että en usko monenkaan mamman, yhtään itseäni kehumatta mutta itsepähän toit asian esille, pitävän yhtä hyvää "huolta" lapsestaan kuin minä teen. Tai hellittelevän yhtä paljon, päivittäin ja useaan kertaan. Samoinkuin kerron useamman kerran pväsä kuinka rakastan ja kuinka ovat ihania.

Myöskään koulumenestystä emme pidä minään itsestäänselvyytenä tai asiana joka olisi "mitätön" vaan päinvastoin! Logiikkaani tai kasvatusperiaatteisiini taas ei kuulu se että esim kouluasioista tai kotitöistä maksettaisiin, mutta esim kevättodistuksen yhteydessä ovat saaneet kirjekuoren jossa tekemäni kortti ja seteli mukana, siksi että koulutyö hoidettu hienosti ja muutenkin asiat menneet hyvin.

Liikuttavaa kuinka yskinkertaisilla asioilla luulet olevan nyt merkitystä ja millaisilla seikoilla koetat nyt syyllistää, tokihan se aamiaisen saaminen sänkyyn olisi käänteentekevää, onhan se ihan kamalaa kammeta itsensä aamupalapöytään jossa kaikki odottaa muutenkin valmiina.

PS, teimme viimeksi ulkomaanmatkan, tai siis 2, viimevuonna etelänmaiden lämmöstä nauttien ja seur reissu on helmikuussa kun olemme liki 3-vkoa Thaimaassa.

ap

Vierailija
15/24 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa on tylsää, koska asioita toistetaan ja toistetaan, jotta kaikki oppisi ne. Ne jotka oppii kerralla tylsistyy.

Vierailija
16/24 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se koulunkäynti siitä vaikeutuu ja sinunkin lapsesi joutuu ehkä jo vähän pinnistelemään onnistuakseen. sitten yo-kirjoitusten jälkeen vaikka oxfordiin tai harvardiin, kyllä se siitä!

Vierailija
17/24 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko siis kyse siitä, että tehtävät tai opetus eivät ole haastavia/etenevät pojan makuun liian hitaasti? Vaiko siitä, ettei poika jaksaisi/haluaisi keskittyä ja oppia?

Vierailija
18/24 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos poika voisi suorittaa luku- tai matikkadiplomia jos ei jo tee sitä.

Vierailija
19/24 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap halus vaan kaikille meille kertoa, kuinka hyvin sen pojalla menee koulussa, jopa 10+ tulee kokeista!

toi tylsyys oli vaan tekosyy.

Vierailija
20/24 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut siihen tulokseen että hän vaan elää kaiken täysillä. Kaikki on mielettömän ihanaa tai sitten aivan kamalaa. Mikään ei oo haaleeta tai vähä sinne päin. Melkein joka päivä on joku maailmanloppu kyseessä, joskus useampikin.

Pakko sanoa että se negatiivisuus kyllä syö äitiä, olen itse suht positiivinen tyyppi mutta kyllähän ne mielialat tarttuu.

Ehkä se on hyvä että pystyy kertomaan mikä on mielessä. Me äidit voidaan välillä antaa sen negatiivisen mennä vähän toisesta korvasta ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän