Työkaveri valittaa ja vihjailee, että mun pitäisi mennä kotiin
olen ollut pari päivää sairaslomalla flunssan takia. Tietenkin on vielä nuha ja yskä, mutta eihän nyt tavallisen flunssan takia olla viikkotolkulla töistä poissa (paitsi tää mun työkaveri). Nyt se on ehtinyt mulle pariin kertaan vihjailla, että mun pitäis olla vielä kotona ja että lääkärille pitäis mennä. Sanoin vaan, että ei se lääkäri tavallista flunssaa saa parannettua yhtään sen nopeammin kuin se paranee itsestään.
Kommentit (7)
töistä ollaan pois, jos on oikeasti sairas.
parin päivän jälkeen on heti kysymys parista viikosta?
Jos pärskit ja sotket kahvoja niin kotiin vaan
itseään voi suojata taudeilta paljon kun muistaa käsihygienian.
Yskä voi kestää kuukauden ja nuhaa nyt on yhdellä jos toisella tähän aikaa vuodesta ei sen takia tarvitse kotona maata.
Muutenhan sairaanhoitajat ja lääkärit olisi koko ajan kipeitä...
Jos on sen 3 päivää kotona (minkä saa olla omalla ilmoituksella) ja sitten flunssa vielä jatkuu, niin ei kukaan läkäri kirjoita sairaslomaa pelkän nuhan takia, jos se kuitenkin on ainoa vaiva.
nuhaa kuivattavaa (tai resepti sellaiseen työterv. lääkäriltä). Kokeile yskään esim. Fisherman's Friend -pastilleja. Tai jotain apteekista saatavaa siihenkin. Limanpoistoon/-pilkkoutumiseen auttaa myös suolavedellä kurlaus. Ihan kotikonsteja kaikki.
No kyllä minuakin vaivaa jos työkaveri on kovin räkäisenä töissä, koska sitten olen kohta itekin kipeenä - ja sitten 1 v. vauvani ja sitten valvotaan yöt.
Ja haittaahan se työntekoakin, jos moni sairastuu
Eli ei sairaana töihin