Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paino yli 100 kiloa: "Lihavuudesta ei ole minulle haittaa, vaan muiden asenteista"

Vierailija
11.12.2012 |

http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/nuori_nainen_ja_yli_100_…

Mitä mieltä tästä tyypistä olette? Pitkähkö artikkeli ja aika erilainen näkökulma tolla tyypillä.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun spurgu joka juo kolme pulloa viinaa päivässä sanoisi että juomisesta eikä puistonpenkillä yrjöämisestä, pahasta hajusta ja muista spurguilusta ei ole mitään haittaa, vaan muiden asenteista.

Joku 100 kiloinen nuori nainen on oikeasti vastemmielisempää katseltavaa kuin spurgun oksennus keskellä katua.

Vierailija
2/63 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, jos Pyry ei aio tai pysty laihduttaa, niin parempihan se on että hän edes hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, kuin että surisi koko ajan läskejään ja häpeäisi itseään. Siitä suremisesta ja häpeästä kun ei ole mitään hyötyä jos se ei johda toimintaan tilanteen muuttamiseksi vaan pelkästään masentaa.

Toisaalta, Pyryn ylipaino on niin suurta, että valitettavasti se on jo ihan oikea terveysriski. Olen sitä mieltä, että lievemmistä ylipainoista ja niiden riskeistä kohkataan ihan liikaa. Se jos jonkun painoindeksi on 25-30, ei ihan oikeasti juurikaan lisää henkilön sairastumisriskejä, ja vanhemmissa ikäluokissa kuolleisuus on jopa pienempi lievästi ylipainoisilla kuin normaalipainoisilla. Mutta Pyryn painoindeksi yli 100-kiloisena 160-senttisenä menee sairaalloisen lihavuuden puolelle, ja ei sitä sairaalloiseksi kutsuta ihan turhaan. Valitettaavsti monien sairauksien riskit todella nousevat merkittävästi noin suurella liikapainolla, ja lisäksi väkisinhän se rajoittaa jo elämistä ja liikkumisen vapautta, vaikka henkilö itselleen haluaisi uskotella ettei niin olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin tähän lausahdukseen: tarvittaessa kävelen useamman kilometrin.

Ei vaiskaan. Itselläni on ylipainoa. Olen kuitenkin normaalin rajoissa, mutta yhtään ei saa kertyä lisää. Mietin teitä selvästi ylipainoiset esim 140 kg, eikö missään kohtaa tule se kauhun tasapaino vastaan, että nyt vaan paino pidettävä kurissa.

Siis tarvittaessa useamman kilometrin? Mä käyn lähes joka päivä tavallisen arkiliikunnan lisäksi lenkillä, ja kilometrejä tulee 8-10. Mun mielestä on ihan normaalia että ihminen pystyy kävelemään ja jopa juoksemaan useita kilometrejä, ei se ole mikään kehumisen arvoinen asia?

Olen tullut siihen tulokseen, että lihavilla on vääristynyt kuva sekä syömisistään että liikkumisistaan. Ne, jotka väittävät syövänsä terveellisesti syövät todellisuudessa niin suuria annoksia ettei laihtuminen ole mahdollista.

Ainiin, ja sinä joka väitit että hiilihapolliset juomat sekoittaa aineenvaihdunnan, onko sinulla jotain faktaa johon perustat tämän?

Itse juon päivittäin hiilihapollisia juomia, mitat on 168/59 ja parin kilon pudotus onnistuu ilman suurta vaivaa jos paino tuntuu nousevan.

Vierailija
4/63 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarvittaessa useamman kilometrin? Mä käyn lähes joka päivä tavallisen arkiliikunnan lisäksi lenkillä, ja kilometrejä tulee 8-10. Mun mielestä on ihan normaalia että ihminen pystyy kävelemään ja jopa juoksemaan useita kilometrejä, ei se ole mikään kehumisen arvoinen asia?

Ja nuo sun lenkkeilymäärät on jo tosi harvinaisia. Itse en harrasta minkäänlaista liikuntaa, ja kyllä päivän kävelyt satoihin metreihin jää. Autolla töihin, autolla kauppaan jne. Tällaisia kaltaisiani on tosi paljon. Minä tosin olen hoikka, BMI 19.

Mutta kun tuo Pyry kuitenkin ulkoiluttaa päivittäin koiraansa niin saahan se kohtuullisesti liikuntaa siitä väkisinkin.

Vierailija
5/63 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo juomat estää laihtumasta. Olen itse sairaaloisen ylipainoinen ja kyllä ylipainosta on paljon haittaa, mutta ei sitä hetkessä kiloja pois saa. Työkseni siivoan kerrrostalojen rappukäytäviä ja kellaritiloja, ei hissejä, joka päivä myös pesutilojen ja sanunojen kuurausta. Pyöräilen kohteiden välit, joka arkipäivä n.8km pyöräilyä vaihteettomalla pyörällä. Ei ole autoa eli kauppareissut myös pyörällä tai kävellen. On koira, jonka lenkitän 3 kertaa päivässä. Lisäksi asun kolmannessa kerroksessa eli rappusia tulee päivän mittaan kiivettyä aikalailla. Ihmettelen, että polveni, lonkkani ja selkäni eivät ole oireilleet vielä. Lihaksetkin on isot ja niistäkin kertyy painoa, mutta läskiä on älyttömästi kannettavana. Olen tehnyt tätä samaa työtä 5 vuotta ja sinä aikana lihonut koko ajan. Töissä on niin kiire etten kerkeä pitää mitään kunnon ruokatuntia. Syön n. 3 tunnin välein jotain pientä ja kotona sitten ruuan. Vettä menee useampi litra päivän aikana. Hikoilen älyttömästi. Miettikää miten paljon kulutan päivän aikana. En tajua miten niin paljoa kerkäisi edes syödä kuin kulutan. En syö sokeria, muuta kuin hunajaa teen kanssa. En syö sipsejä tai vastaavaa. Syön normaalia ruokaa. Pakko kuitenkin jotain syödä, että jaksaa tehdä töitä. Painan yli 100 kiloa. En välitä mitä muut ajattelee tai minusta pitää, mutta itse inhoan läskejäni yli kaiken, koska niiden takia olen kömpelö ja ne on tiellä. Niiden vuoksi myös hikoilen ja hengästyn. Kukaan yli sata kiloinen ei voi väittää etteikö lihavuudesta olisi itselleen haittaa.

Kannattaa käydä, jos et. Sulla voi olla kilpirauhasongelmia tmv., jotka aiheuttaa aineenvaihdunnassasi ongelmia.

Ei ole todellakaan normaalia, että tolla liikkumismäärällä on erittäin lihava, jos kerta syöt vain kohtuudella etkä syö makeaa tai kohtuuttomasti rasvasia ruokia.

Oikeasti huolestuttavaa, ei tolla liikkumismäärällä ole yhtään normaalia että paino ei jo putoa! Hiilihappojuomat ei siihen vaikuta, ellei vedä jotain pelkkää sokerilitkua litroittain.

Vierailija
6/63 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää sitä, että esimerkiksi koulu-tai murrosikäisen tytön identiteettiä voidaan murskata painon vuoksi ja ulkonäköä arvostellaan ja kritisoidaan.

Ihan oikeasti kyse on monien kommenttien perusteella ulkonäkörasismista.

Mutta toisena tulee terveysnäkökohta, joka on tosiasia ja jota ei tule kiistää. Ylipaino on yksi valtavan suuri riskitekijä mm. sydän-ja verisuonisairauksille, diabetekselle ym. Näistä asioista tulisi kuitenkin asiantuntijoiden ja median puhua asiallisesti ja syyllistämättä.

t. hoikkeliini

Mutta onhan se terveyden kannalta ja sitä kautta yhteiskunnan olla pinnallinen fitnessbeibe kuin läski tai laiha läski. Katastrofihan olisi, jos hyvännäköisiä(=hyväkuntoisia) haukuttaisiin.

Vierailija
7/63 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika hölmöä selittää 21-vuotiaana miten hänellä ei ole terveysongelmia, eihän ne lihavuuden aiheuttamat ongelmat noin nuorella vielä ilmene.

Panin myös merkille että hän käy terapiassa, eli ihan ongelmatonta ei elämä sitten kuitenkaan ole? Ehkä lihavuuden takana on vakavampaakin psyykkistä ongelmaa. Haastateltavaksi olisi tosiaan voinut valita vähän vanhemman ja elämää kokeneemman henkilön, eihän Suomesta lihavia puutu.

Vierailija
8/63 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän minä ylipainoisena ja ylipainoisen lapsen äitinä allekirjoitan. Kertokaapa mulle miksi sitten muilla ihmisillä on oikeus arvostella tyttäreni ylipainoa esimerkiksi kaupassa?

Jos kyseessä on terveyden kannalta oleellinen asia niin se kuuluu minulle, tyttärelleni ja lääkärille. Ei sinulle, joka ostat oman tyttäresi kanssa vaatteita ja muka hiljaa kauhistelet tyttäreni ulkomuotoa.

Mulla ei ole lupaa mennä arvostelemaan tupakoijaa tai raskaana tupakoijaa tai ihmistä joka tupakoi pienet lapset vieressä. Mulla ei ole oikeutta arvostella ihmistä joka näyttää juoneen elämässään ihan tarpeeksi kaupan kassalla. Mulla ei ole oikeutta arvostella laihaa ihmistä joka valittaa suureen ääneen ku ei jaksa pyöräillä edes töihin. Mulla ei ole oikeutta arvostella ihmistä joka vetää perskännit viikonlopuisin ja elää viikot vain kahvilla. Mutta ylipainoisia saa ja jopaa pitää arvostella.

Ovathan he hirveä taakka yhteiskunnalle (kuten alkoholistit, tupakoitsijat, liikkumattomat yms). Olkaapa nyt rehellisiä. Lihavuudesta saa ja pitääkin huomauttaa ja juuri tämä on VÄÄRIN. Tyttäreni lihavuudesta huomauttaa sukulaiset, vieraat ihmiset, opettajat yms. He eivät oikeasti halua lapsen parasta, jos haluaisivat tulisivat suoraan mulle juttelemaan niin ettei lapsi kuule. He haluavat kiusata jota kuta ja lihavaa on hyväksytty kiusata ja arvostella.

Vierailija
9/63 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat tuijottavat liikaa omaan napaansa. Totta, että keho on heidän, mutta maailmassa, jossa lihavuus (länsimaissa) on jo suuri ongelma, on itsekeskeistä ajatella että "mun keho, mun läskit". Esimerkiksi ravinnon tuottata hiilijalanjälki on huomattavasti suurempi lihavilla, pikaruokaa kuluttavilla ihmisillä, kuin terveellisesti syövillä. Ja kaikki, myös intian nälässä olevat katulapset kärsivät seurauksista. Puhumattakaan ylipanon terveydenhuoltoa kuormittavista seurauksista... Veroissahan sen sitten näkee! Ihan ihme touhua tuollainen (sairaanloisen) ylipainon puolustaminen ja ihannointi, kun fakta on, ette se ole IKINÄ terveellistä!

Verojen nouseminen liittyy ihan muuhun kuin mainitsemaasi ongelmaan. Tuo lihavuus on tuossa kuviossa pikku juttu. Hellyyttävää naiiviutta silti.

Vierailija
10/63 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiiiiiin täpöllä.

Tämä lihavien demonisointi alkaa saada pelottavia piirteitä. Muutamissa viesteissä on yhtymäkohtia juutalaispropagandaan ennen toista maailmansotaan: läskeistä yritetään tehdä groteskejä ali-ihmisiä, joiden hävittäminen tavalla tai toisella on sallittua ja jopa suotavaa. me emme enää mahdu tähän yhteiskuntaan

Tunnustan läskieni terveysvaikutuksen. Yritän liikkua mahdollisimman paljon. Mutta tämä kuvottava syyllistämisen ilmapiiri, joka yhteiskunnassa tällä hetkellä vallitsee, ei kyllä kannusta mihinkään. Kenelläkään ulkopuolisella ei ole oikeutta asiaan puuttua, ellen hae siihen apua tai ellei lääkärini pysty suoraan sanomaan, että mahdolliset ongelmani johtuvat painosta.

Ja sitten, jos kaikesta lyttäämisestä, solvauksista ja ivasta huolimatta joskus rohkaistun hakemaan apua, haluan kunnollista sellaista. En terkkaria, joka sanoo, että "no tuu joskus puolen vuoden kuluttua, niin katotaan onko painoa lähteny".

Vierailija
11/63 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän minä ylipainoisena ja ylipainoisen lapsen äitinä allekirjoitan. Kertokaapa mulle miksi sitten muilla ihmisillä on oikeus arvostella tyttäreni ylipainoa esimerkiksi kaupassa?

Jos kyseessä on terveyden kannalta oleellinen asia niin se kuuluu minulle, tyttärelleni ja lääkärille. Ei sinulle, joka ostat oman tyttäresi kanssa vaatteita ja muka hiljaa kauhistelet tyttäreni ulkomuotoa.

Mulla ei ole lupaa mennä arvostelemaan tupakoijaa tai raskaana tupakoijaa tai ihmistä joka tupakoi pienet lapset vieressä. Mulla ei ole oikeutta arvostella ihmistä joka näyttää juoneen elämässään ihan tarpeeksi kaupan kassalla. Mulla ei ole oikeutta arvostella laihaa ihmistä joka valittaa suureen ääneen ku ei jaksa pyöräillä edes töihin. Mulla ei ole oikeutta arvostella ihmistä joka vetää perskännit viikonlopuisin ja elää viikot vain kahvilla. Mutta ylipainoisia saa ja jopaa pitää arvostella.

Ovathan he hirveä taakka yhteiskunnalle (kuten alkoholistit, tupakoitsijat, liikkumattomat yms). Olkaapa nyt rehellisiä. Lihavuudesta saa ja pitääkin huomauttaa ja juuri tämä on VÄÄRIN. Tyttäreni lihavuudesta huomauttaa sukulaiset, vieraat ihmiset, opettajat yms. He eivät oikeasti halua lapsen parasta, jos haluaisivat tulisivat suoraan mulle juttelemaan niin ettei lapsi kuule. He haluavat kiusata jota kuta ja lihavaa on hyväksytty kiusata ja arvostella.

Kyllä se nyt vaan on niin, että sairaalloisen läskejä lapsia on äärimmäisen harvassa maassa. Siinä ei ole mistään elintaso-käskiydestä eikä geeneistä kyse. On kuvottavaa välinpitämättömyyttä lihottaa omasta lapsesta huonokuntoinen, tulevaisuutensa menettävä läski. Alle kymmenvuotiaalle itselleen ei ehkä sopisi mennä asiasta mainitsemaan, mutta omasta puolestani vanhemmat sopisi laittaa vaikka vankilaan. Tekosyitä ei oikeasti ole. Vanhempien syytä aivan täysin.

Jätetään pari Euroopan maata, Amerikka ja pari etelä-Amerikan maata pois, ja koko maapallon lopuissa parissa sadassa maassa ei ylipainavia lapsia oikeasti ole. Älä pistä kaikkea Afrikan syyksi. Syy on sinun.

Vierailija
12/63 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ottavat loukkauksena ihan asiallisia kommentteja. Esim. jos lääkäri sanoo, että hyvä olis laihduttaa niin se heti käännetään nuotoon "lääkäri tuomitsi mut, ei pitänyt edes ihmisenä yhyy!". Tai jos kaupassa sanotaan, että pienin myynnissä oleva koko on 44, niin heti lihava tulkitsee myyjän olleen epäkohtelias. Pienetkin nyanssit tulkitaan heti kiusaamiseksi.

uskon, että moni lihava elää jatkuvassa ristiriidassa itsensä kanssa. Laihtua haluttais, mut kun siinä epäonnistutaan, niin sen sijaan, että tunnustettais oma ongelma ja avuttomuus, aletaan osoittelee sormella muita ja teeskennellään ettei edes haluta laihtua... Fat pride!

lihavat saavat kyllä mielinmäärin haukkua hoikkia anorektikoiksi ja mallinaisia sairaannäköisiksi, mutta auta armias, jos joku vihjaa, että painoa on liikaa.

Vierailija
13/63 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytinko Afrikkaa? Syytinko joitain toisia ihmisiä? Sanoinko, että lapseni lihavuus ei ole minun vikani? En. Kyse ei ollut nyt siitä vaan siitä, että saako toisten ihmisten ylipainoa avoimesti arvostella esimerkiksi kaupassa. Saa. Ja uskon, että suurin osa arvostelijoista ei arvostele lihavuuden tuomien terveysongelmien vaan juurikin ulokonäköseikkojen takia.

Itse uskon, että jos ilmapiiri muuttuisi vähemmän syyllistäväksi ja lihavien ihmisten kiusaaminen loppuisi, niin meillä olisi vähemmän anorektikkoja, bulimikkoja sekä ehkä myös lihavia.

Lisäksi tiedän, että hyvään fyysiseen kuntoon on muitakin mittareita kuin paino. Nämä on otettava myös huomioon kun arvoidaan toisen ihmisen fyysistä terveyttä. Näitä ei vaan tosin näe siellä kaupassa päällepäin. Päälle näkyy vain ylipaino.

Arvostelijat eivät useinkaan ajattele, mitä heidän arvostelunsa aiheuttaa lihavassa lapsessa. Ensinnäkin kuten sanoin, arvotelijat voisivat tulla suoraan minulle juttelemaan sillä minähän olen lapseni vuosia väärin ruokkinut. He kuitenkin tuijottavat, naureskelevat, haukkuvat, ilkkuvat, ääneen ja äänettömästi. Uimahalli on tyttärelleni nykyään kauhun paikka, koska siellä ihmiset eivät edes piilottele inhoaan. Ihmisten arvostelu on se mikä vahingoittaa tyttäreni itsetuntoa ja arvostusta ja sää hänet kärsimään omasta lihavuudestaan.

Uskon, että ihmisten arvostelun tekemä vahinko lihavan lapsen mielenterveydelle on suurempi kuin itse ylipainon tekemä vahinko lapsen fyysiselle terveydelle.

39

Vierailija
14/63 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just on se sivu auki olin lukemassa sitä juttua. Ihan kiva kirjoitus ja Pyry kertoo hyvin siitä kiusaamisesta.

Vierailija
15/63 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytinko Afrikkaa? Syytinko joitain toisia ihmisiä? Sanoinko, että lapseni lihavuus ei ole minun vikani? En. Kyse ei ollut nyt siitä vaan siitä, että saako toisten ihmisten ylipainoa avoimesti arvostella esimerkiksi kaupassa. Saa. Ja uskon, että suurin osa arvostelijoista ei arvostele lihavuuden tuomien terveysongelmien vaan juurikin ulokonäköseikkojen takia.

Itse uskon, että jos ilmapiiri muuttuisi vähemmän syyllistäväksi ja lihavien ihmisten kiusaaminen loppuisi, niin meillä olisi vähemmän anorektikkoja, bulimikkoja sekä ehkä myös lihavia.

Lisäksi tiedän, että hyvään fyysiseen kuntoon on muitakin mittareita kuin paino. Nämä on otettava myös huomioon kun arvoidaan toisen ihmisen fyysistä terveyttä. Näitä ei vaan tosin näe siellä kaupassa päällepäin. Päälle näkyy vain ylipaino.

Arvostelijat eivät useinkaan ajattele, mitä heidän arvostelunsa aiheuttaa lihavassa lapsessa. Ensinnäkin kuten sanoin, arvotelijat voisivat tulla suoraan minulle juttelemaan sillä minähän olen lapseni vuosia väärin ruokkinut. He kuitenkin tuijottavat, naureskelevat, haukkuvat, ilkkuvat, ääneen ja äänettömästi. Uimahalli on tyttärelleni nykyään kauhun paikka, koska siellä ihmiset eivät edes piilottele inhoaan. Ihmisten arvostelu on se mikä vahingoittaa tyttäreni itsetuntoa ja arvostusta ja sää hänet kärsimään omasta lihavuudestaan.

Uskon, että ihmisten arvostelun tekemä vahinko lihavan lapsen mielenterveydelle on suurempi kuin itse ylipainon tekemä vahinko lapsen fyysiselle terveydelle.

39

Vierailija
16/63 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihavat saavat kyllä mielinmäärin haukkua hoikkia anorektikoiksi ja mallinaisia sairaannäköisiksi, mutta auta armias, jos joku vihjaa, että painoa on liikaa.

Tää on kyllä niin totta. Hoikkaa a-kupin naista saa potkia ja sylkeä, kutsua pojaksi ja anorektikoksi, mutta ylipainoisille ei saa sanoa mitään tai heti ne alkavat sylkemään salamoita. Hoikat naiset ovat paljon vihatumpia kuin lihavat nykymaailmassa. Pullukkaa saa kutsua vain naisellisesti muodokkaaksi, mutta on ok kutsua hoikkaa naista luurangonnäköiseksi pikkupojaksi.

Vierailija
17/63 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä aika hyvin. Ylipaino on useasti sellainen että se ns. oikeuttaa kiusaamiseen, sillä vikahan on syöjässä. Kiva pönkittää omaa egoaaan toisten haukkumisella. Ihme elitisti touhua. Toisaalta mieli voi muuttua kun sitä painoa kertyy lisää ja alkaa vaikuttaa jo kovasti terveyteen. Laihduttaa ei kannata siksi että muut ei pidä sinun ulkonäöstäsi. Laihduttaa kannattaa oman terveytensä vuoksi. Ennen kuin on tuon sisäistänyt ei kannata lenkille lähteä.

Vierailija
18/63 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

39

Usko mitä haluat, minä taas uskon että fyysisesti lapsellesi suurin ongelma on se että se on liian lihava. Ja henkisesti sille tulee olemaan eniten ongelmia sen takia että se on liian lihava. Näetkö mikä yhdistää henkistä ja fyysistä puolta? Se, että se on liian lihava. Eli sen sijaan että yrität saada 6 miljardia ihmistä pitämään luonnottoman lihavaa ihmistä ok asiana, kannattaisiko koittaa sitä vaihtoehtoa, että eläisi vähemmän lihavaa elämää itse? Ei tarvii miettiä muiden ihmisten mielipiteitä, kun itse hoitaa elämänsä jämptisti.

Ei narkkarikaan puolusta huumepiikkejään sillä, että jos yhteiskunta hyväksyisi päivittäiset huumepiikit, niin narkkarien henkinen tasapaino olisi paljon terveemmällä mallilla. Syyllinen on vain siinä peilissä.

Vierailija
19/63 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta, itse kun olin anorektikko sain jopa ihailua, ihan normaalipainoisilta ihmisiltä viis siitä mitä se teki terveydelle. "Kannattais varmaan itekki ruveta anorektikoksi että pääsis näistä kiloista eroon" Hoikkia ihmisiä rakastetaan, läskiä ei saa olla. Itselläni oli vielä lihava ystävä, jota taaskin haukuttiin koulussa jatkuvasti milloin läskiksi huoraksi ym. Ihan yhtälailla on oikeutettua nykyään haukkua ylipainoisia valaaksi, mursuksi kuin selvästi alipainoista saa sanoa luurangoksi. Lihava nainen ei ole muodokas, sellainen nainen jolla on iso ahteri, isohkot tissit ja pieni vyötärö on muodokas.

Vierailija
20/63 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ilmeisesti kulttuurieroja´ miten suhtaudutaan. Asutteko maalla vai kaupungissa?

Omassa tuttavapiirissä täällä periferiassa timmissä kunnossa olevaa treenaavaa onihan hyväksyttyä haukkua itsekkääksi, pinnalliseksi, itserakkaaksi ku*ipääksi, mutta lihavuus on täysin hyväksyttytä ellei jopa suositeltavaa. Mielestäni tällainen ajatusmaailma nimenomaan on sairas.