Nuoret neidit eivät siivoa huonettaan, keräsin kamat roskapusseihin
ja vein kellariin. Saapa nähdä mitä tapahtuu. Olen tällä uhannut, ja nyt sen toteutin.
Kommentit (132)
"Kovin täydellistä ei esimerkiksi ole toisten vähättely tavalla, jota täällä teette. Toivottavasti ette kasvata lapsianne samanlaiseen ylimielisyyteen muita kohtaan, heidän elämänsä on onnellisempaa, jos he suhtautuvat muihin avoimemmin ja positiivisemmin."
nalkuttaa, huutaa ja apinan raivolla kantaa lasten tavaroita pois? Ja ne raukat ovat huonoimmassa asemassa, joiden vanhemmat ovat vauvaiästä alkaen opettaneet elämään muiden kanssa ja pitämään huoneensa järjestyksessä ilman riitoja? AV palstalla se ihmisenä ala-arvoisin äiti on aina paras äiti :-). Mitä enemmän lapsillesi huudat, sen paremmin lapset tottelevat?
on kerrottu, että ap on huutanut lapsilleen ja kantanut tavaroita apinan raivolla? Luuletko näyttäväsi itse paremmalta, kun värittelet muiden viestejä väritellä tuolla tavalla? Sanoinko jossakin, että joidenkin lapset ovat huonommassa asemassa? Luettelisitko tänne kaikki muutkin asiat, joissa olet parempi ihminen, kuin me muut, kun sinulla on varaa kutsua muita äitejä ala-arvoisiksi?
Ap:n teko oli ala-arvoinen kaikilla mittareilla mitattuna! Ensin ei kykene opettamaan lapsilleen siisteyttä, sitten aikansa nalkuttaa ja lopulta kantaa tavarat kellariin. Tuossa kuviossa ei ole mitään aikuista, mitään kasvatuksellista eikä mitään kehuttavaa!
Ja jos tarkasti luit, niin kirjoitin "AV-palstalla se ihmisenä ala-arvoisin äiti on paras äiti". Kerropa meille muille, mitä erityisen hyvää ap teki toimiessaan tavallaan? Saisiko hän rangaistuksetta tehdä saman kenellekään muulle kuin omille lapsilleen? Ei saisi. Teko on ala-arvoinen enkä todellakaan arvosta sen tekijää, vaikka sinä pitäisit häntä jumalanasi.
tarvinnut sortua noin lapsellisiin keinoihin kuin repimään lasten tavaroita roskapusseihin :)
Sääliksi käy ap.ta. Mahtaa tulla kivaa kun neitisi tulevat todella murkkuikään.
ja olen sortunut heidän kanssaan moniin lapsellisuuksiin. On annettu peli- ja tietokonekieltoa, on takavarikoitu puhelintakin ja on kerätty pois tavaroita, joista huolehtiminen ei näyttänyt kiinnostavan. Sen jälkeen on voitu keskustella siitä, miksi näin on tehty, ja miksi heidän pitäisi muuttaa omia toimintatapojaan. Ei ole tarvinnut huutaa eikä nalkuttaa. Tiedän, että en ole täydellinen, ja teininikin tietävät sen. Kaikki teemme tässä vain oman parhaamme.
Tämän ketjun kommenttien perusteella voisi luulla, että ap on pahoinpidellyt lapsensa ja teljennyt kellariin viikoksi ilman ruokaa tai muuta vastavaa. Miten joku edes viitsii lähteä jollekin moralisointilinjalle tällaisen tapauksen takia! Mahtaa olla itsetunto heikoilla, kun tällaisenkin perusteella tarvitsee tulla nostelemaan itseään jalustallle.
"Kovin täydellistä ei esimerkiksi ole toisten vähättely tavalla, jota täällä teette. Toivottavasti ette kasvata lapsianne samanlaiseen ylimielisyyteen muita kohtaan, heidän elämänsä on onnellisempaa, jos he suhtautuvat muihin avoimemmin ja positiivisemmin."
nalkuttaa, huutaa ja apinan raivolla kantaa lasten tavaroita pois? Ja ne raukat ovat huonoimmassa asemassa, joiden vanhemmat ovat vauvaiästä alkaen opettaneet elämään muiden kanssa ja pitämään huoneensa järjestyksessä ilman riitoja? AV palstalla se ihmisenä ala-arvoisin äiti on aina paras äiti :-). Mitä enemmän lapsillesi huudat, sen paremmin lapset tottelevat?
on kerrottu, että ap on huutanut lapsilleen ja kantanut tavaroita apinan raivolla? Luuletko näyttäväsi itse paremmalta, kun värittelet muiden viestejä väritellä tuolla tavalla? Sanoinko jossakin, että joidenkin lapset ovat huonommassa asemassa? Luettelisitko tänne kaikki muutkin asiat, joissa olet parempi ihminen, kuin me muut, kun sinulla on varaa kutsua muita äitejä ala-arvoisiksi?
Ap:n teko oli ala-arvoinen kaikilla mittareilla mitattuna! Ensin ei kykene opettamaan lapsilleen siisteyttä, sitten aikansa nalkuttaa ja lopulta kantaa tavarat kellariin. Tuossa kuviossa ei ole mitään aikuista, mitään kasvatuksellista eikä mitään kehuttavaa!
Ja jos tarkasti luit, niin kirjoitin "AV-palstalla se ihmisenä ala-arvoisin äiti on paras äiti". Kerropa meille muille, mitä erityisen hyvää ap teki toimiessaan tavallaan? Saisiko hän rangaistuksetta tehdä saman kenellekään muulle kuin omille lapsilleen? Ei saisi. Teko on ala-arvoinen enkä todellakaan arvosta sen tekijää, vaikka sinä pitäisit häntä jumalanasi.
värittelemään ja tekemään tuulesta temmattuja johtopäätöksiä.
Missä kohtaa sanoin, että ap teki jotakin erityisen hyvää? En silti todellakaan näe, mitä erityisen ala-arvoistakaan siinä olisi. Saisiko ap pakata säkkeihin jonkun muun tavaroita lattialta ja laittaa ne johonkin muualle talteen? Minkähänlaisen rangaistuksen sellaisesta saisi, minä en ainakaan tiedä, kuka sellaisesta rankaisisi. Miten niin kuviossa ei ole mitään kasvatuksellista: lapset eivät huolehdi tavaroistaan, jotka lojuvat pitkin lattiaa, ja ne kerätään pois. Ihan selkeä viesti: tavaroista kuuluu huolehtia.
Entä missä sanoin, että pidän ap:tä jumalanani?
Mutta missäs sinä olet saanut sen jumalallisen aseman, että voit tuomita ap:n?
Ap vaikuttaa viestien perusteella normaalilta ja inhimilliseltä ihmiseltä. Sinä taas vaikutat ylimieliseltä itseään muita parempana pitävältä besserwisseriltä. Jos noista kahdesta pitäisi valita, antaisin lapsilleni mieluummin ap:n kaltaisen esimerkin.
heidän sotkujaan katsella. Tosiasia vaan on, että vasta kun nuoret asuvat omillaan, he ymmärtävät, että kukaan ei siivoa heidän jälkiään. Esimerkin saa kotoa eli sinun siivoamisesi ja nalkutuksesi ei ole ollut turhaa, he vaan sisäistävät sen ja arvostavat sitä paljon myöhemmin.
Helpolla olen päässyt kun ei ole tarvinnut alentua noin lapsellisiin keinoihin.
se kolmen teinin äiti
2 tyttöä 16v, 17v ja poika 15v
tarvinnut sortua noin lapsellisiin keinoihin kuin repimään lasten tavaroita roskapusseihin :) Sääliksi käy ap.ta. Mahtaa tulla kivaa kun neitisi tulevat todella murkkuikään.
ja olen sortunut heidän kanssaan moniin lapsellisuuksiin. On annettu peli- ja tietokonekieltoa, on takavarikoitu puhelintakin ja on kerätty pois tavaroita, joista huolehtiminen ei näyttänyt kiinnostavan. Sen jälkeen on voitu keskustella siitä, miksi näin on tehty, ja miksi heidän pitäisi muuttaa omia toimintatapojaan. Ei ole tarvinnut huutaa eikä nalkuttaa. Tiedän, että en ole täydellinen, ja teininikin tietävät sen. Kaikki teemme tässä vain oman parhaamme. Tämän ketjun kommenttien perusteella voisi luulla, että ap on pahoinpidellyt lapsensa ja teljennyt kellariin viikoksi ilman ruokaa tai muuta vastavaa. Miten joku edes viitsii lähteä jollekin moralisointilinjalle tällaisen tapauksen takia! Mahtaa olla itsetunto heikoilla, kun tällaisenkin perusteella tarvitsee tulla nostelemaan itseään jalustallle.
Helpolla olen päässyt kun ei ole tarvinnut alentua noin lapsellisiin keinoihin.
se kolmen teinin äiti
2 tyttöä 16v, 17v ja poika 15vtarvinnut sortua noin lapsellisiin keinoihin kuin repimään lasten tavaroita roskapusseihin :) Sääliksi käy ap.ta. Mahtaa tulla kivaa kun neitisi tulevat todella murkkuikään.
ja olen sortunut heidän kanssaan moniin lapsellisuuksiin. On annettu peli- ja tietokonekieltoa, on takavarikoitu puhelintakin ja on kerätty pois tavaroita, joista huolehtiminen ei näyttänyt kiinnostavan. Sen jälkeen on voitu keskustella siitä, miksi näin on tehty, ja miksi heidän pitäisi muuttaa omia toimintatapojaan. Ei ole tarvinnut huutaa eikä nalkuttaa. Tiedän, että en ole täydellinen, ja teininikin tietävät sen. Kaikki teemme tässä vain oman parhaamme. Tämän ketjun kommenttien perusteella voisi luulla, että ap on pahoinpidellyt lapsensa ja teljennyt kellariin viikoksi ilman ruokaa tai muuta vastavaa. Miten joku edes viitsii lähteä jollekin moralisointilinjalle tällaisen tapauksen takia! Mahtaa olla itsetunto heikoilla, kun tällaisenkin perusteella tarvitsee tulla nostelemaan itseään jalustallle.
Vielä kun pääsisit tuollaisesta muiden alentuvasta kohtelusta, olisit ihan hyvä malli lapsillesi!
Olen nalkuttanut hänelle nalkuttamasta päästyäni ja kädestä pitäen näyttänyt, mihin saa tavaransa laittaa. Koti on minun koti ja koska vaadin itseltäni paljon, vaadin myös mieheltäni.
Nalkuttaminen ei ole auttanut, joten keräsin miehen tavarat roskasäkkiin. Sinne meni lompakko ja tietokone ja puhelin ja kiikarit ja kamerat ja muutakin irtotavaraa. Onpa kiva katsoa, mikä on miehen ilme kun aamulla roskakatoksesta kaivaa tavaroitaan.
Toivon, että auttaa ymmärtämään, että tämä on minun koti ja siellä toimitaan, miten minä haluan. Minä teen pitkää päivää, enkä jaksa aina huutaa kaikille, joten toivon, että riittää kun yhden kerran kannan miehen kamat roskiin.
jotka repii roskiin lasten puhelimia ja lompakkoja ja kanittavat puhelimia yms.
Siinä on jo keinot menneet kun pitää raivolleen antaa noin valta.
Mitä seuraavana teet, jos keskusteluyhteys ei toimi? Hakkaat teinisi, vai?
Helpolla olen päässyt kun ei ole tarvinnut alentua noin lapsellisiin keinoihin. se kolmen teinin äiti 2 tyttöä 16v, 17v ja poika 15v
tarvinnut sortua noin lapsellisiin keinoihin kuin repimään lasten tavaroita roskapusseihin :) Sääliksi käy ap.ta. Mahtaa tulla kivaa kun neitisi tulevat todella murkkuikään.
Vielä kun pääsisit tuollaisesta muiden alentuvasta kohtelusta, olisit ihan hyvä malli lapsillesi!
jotka repii roskiin lasten puhelimia ja lompakkoja ja kanittavat puhelimia yms.
Siinä on jo keinot menneet kun pitää raivolleen antaa noin valta.
Mitä seuraavana teet, jos keskusteluyhteys ei toimi? Hakkaat teinisi, vai?
Helpolla olen päässyt kun ei ole tarvinnut alentua noin lapsellisiin keinoihin. se kolmen teinin äiti 2 tyttöä 16v, 17v ja poika 15v
Älä vääristele asioita.
joka alentuu tuollaiseen käytökseen kuin ap. Ei käy ihan täysillä.
Muka aikuinen ihminen...
pikulapsi voi sotkea ja mellestää, rakkaus hoitoa, hoivaa ja rakkautta. Leikki-ikäinen temmeltää ja sotkee siinä sivussa talon ja puutarhan ja siivoaa sit oman kykynsä mukaan (vanhemmat sit motkottaa ;)). Kyllä esiteinin tavarat voi kasvatuksellisesti pakata vaikka jätesäkkiin ja viedä "roskiin" jos ei mikään muu keino saa uskomaan et vois edes hiukan siivotA kunhan ei oikeesti vie roskiin. Teini-ikäisen kasvatus on jo toinen juttu. Sen ikäinen on kovin tarkka ettei hänen tavaroihin kosketa (ja voi kun tän voiskin ilmaista "pervossa mielessä" vaan siitä ne ei olekaan aina niin tarkkoja) ja niin pitääkin olla. Se kaaos liittyy teini-ikään. Sitä mukaa kun järjestyy huone, järjestyy mielikin. Kyllä ne oppii...suurin osa. Teininä on kadoksissa elämänhallinta, sillon on huone saman näköinen kuin mielikin ;)...ei nyt ihan verrannollisia.
tarvinnut sortua noin lapsellisiin keinoihin kuin repimään lasten tavaroita roskapusseihin :)
Sääliksi käy ap.ta. Mahtaa tulla kivaa kun neitisi tulevat todella murkkuikään.