Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuoret neidit eivät siivoa huonettaan, keräsin kamat roskapusseihin

Vierailija
11.12.2012 |

ja vein kellariin. Saapa nähdä mitä tapahtuu. Olen tällä uhannut, ja nyt sen toteutin.

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Normaalisti kodeissa pidetään yllä sellaista järjestystä, että vieraita voi kutsua koska tahansa" - rohkenen olla eri mieltä. Onhan se ihannetilanne juu, mutta jos täällä nyt nostaisi kätensä joilla on joskus (/usein) likaisia astioita tiskipöydällä, pölyä nurkissa tai pahempaakin sekasotkua, niin nousisi varmaan sen verran moni käsi ettei se ihan niin epänormaalilta/epäsosiaaliselta/poikkeustapaukselta enää vaikuttaisikaan. Kaikki eivät ole luonnostaan siistejä ja siivousfriikkejä. Ja ei, en nyt puhu ihan likaisista alushousuista olohuoneen lattialla - itseäni hävettää kyllä vähäisempikin sotku, ja tunnustan, että siivoan aina hieman ennen kuin kehtaan kutsua ketään kylään. Sitä suuremmalla syyllä meille luonnostaan epäjärjestyksellisille ihmisille sitä siivousta täytyy nuorena OPETTAA. Jopa jankuttaa. Pikkulapselle siivous voi olla leikki jos sitä äidin kanssa tekee, mutta en minä ainakaan osannut teininä ajatella, että jee, onpa hienoa kun saan pitää huoneeni siistinä. Vasta aikuisena tajusin että luojan kiitos äiti jaksoi nalkuttaa sikolätistäni, jotta edes jotain perussiisteyttä jäi päähän.

Pölyä ei kerry nurkkiin, jos imuroit päivittäin.

Olet väärässä. Meillä imuroidaan päivittäin tai vähintäänkin joka toinen päivä, ja parin päivän välein pestään lattiat, mutta pölyä kerääntyy silti. Koirista katsos lähtee sitä pölyä ja karvaa... Kerran oltiin viikon verran jumalattoman kipeinä koko sakki, eikä voitu imuroida. Voin sanoa, että pölykertymä näytti siltä kuin talossa ei oltaisi siivottu vuoteen. (Ja voin muuten sanoa senkin, että joillekin ihmisille tulee ihan opetuksen tuloksena jo sekin, että imuroidaan esim. kerran viikossa. Ei ole mikään itsestäänselvyys että joka talossa imuroidaan joka päivä. Minä sentään työskentelen kotoa käsin joten on aikaa tehdä perussiivousta, mutta monessa huushollissa ei edes ehditä. Lisää tähän yhtälöön se, ettei ole mikään synnynnäinen talousihme, ja sotkua kertyy nopeasti.)

minua on aina inhottanut ihmiset, joilla on kotona eläimiä ja likaa kaikkialla,koska "niistä lähtee karvoja". Imuroisi sitten tunnin välein, jos on pakko pitää koiratarhaa kotona.

Heh, minulla on yksi koira, josta karvanlähtöaikana lähtee karvaa enemmän kuin tarpeeksi. Jos kaltaisesi nirppanokka tulisi kylään, joutuisin kulkemaan imuri kädessä. Mutta ilmeisesti pidän kotonani koiratarhaa sillä yhdellä koiralla :D. Luojan kiitos lähipiiriini ei kuulu ääliöt...

jos karvanlähtöaikaan antaa koiran kuljeskella koko talossa pudottelemassa karvojaan. "mutta kun meidän Musti on mammam kulta, kyllä Musti saa rapsuttaa selkäänsä nojatuoliin ja makkarin lipastoon"

Vierailija
102/132 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi varsinkin naisilla on niin suuri tarve ja pakko arvostella kaikkia muita äitejä ja vanhempia huonoiksi ja epäkelvoiksi, jos toiset tekevät toisella tavalla, mitä tämä omasta mielestään supervanhempi? Mikä tekee naisista näin inhottavia olentoja? Tässäkin keskustelussa joko yksi ja sama, tai useampi rouva täydellisyys on käynyt polkemassa kaikkien muiden äitien kasvatustavat maahan ja korottamassa itseään sinne rakkaalle jalustalle. Mitä te tällä omalla asenteellanne oikein opetatte niille kullannupuillenne? Oikeasti hyvä ihminen ja arvostettava vanhempi ei käy lällättelemässä toiselle vanhemmalle, että meilläpäs ei tuollaisia ongelmia ole kun MINÄ OLEN OSANNUT OLLA OIKEA ÄITI, sinä et. Jeesus sentään, mikä teitä ihmisiä vaivaa? Vaikutatte oikein ihanilta ihmisiltä... Väkivaltaa en hyväksy, muuten muut saavat kasvattaa omat lapsensa ihan omilla keinoillaan, minulla ei ole tarve leijua. Äitiys ja vanhemmuus on haastavaa muutenkin, miksi naiset nokittelevat toinen toisiaan ja arvostelevat ilkeästi? Missä oikea, vilpitön apu ilman sitä oman erinomaisuuden korostamista? Ja tuo miten joku jaksaa jauhaa tuosta, että minä en ole laittanut lapsiani mihinkään eskareihin vaan ihan ite jne...hienoa että sinulla on ollut mahdollisuus, miehelläsi on varmasti oikein somat tulot :). Onko ihan mahdotonta YRITTÄÄ edes ymmärtää äitejä, joiden on PAKKO mennä töihin vaikka ei haluaisi? Vaikka ei eläisi prameasi, niin valitettavasti eläminen maksaa ja ellei halua, että yhteiskunta elättää kaikki, jonkun on tehtävä töitäkin. Näidenkin raukkojen lapsista kasvaa ihan aikuisten oikeasti ihmisiä, usko pois!

vaikka ne tekisi lapsille mitä pahaa tahansa, niin täytyy tukea ja ymmärtää sitä äitiä eikä koskaan pidä miettiä, miltä lapsista tuntuu, lapset kyllä pärjää.

Miltä tuntuu ap:n lapsista? Äitinsä ei sano koskaan mitään kaunista, ei tue, ei kannusta. Sen sijaan huutaa ja määräilee tekemään sitä, mitä hän tahtoo ja juuri silloin, kun hän tahtoo. Äiti kantaa koulukirjat kellariin siksi, että ei ole itse osannut olla äiti, johon voi luottaa vaan on uhkaillut, tehnyt yhtä ja luvannut toista.

Ap ei käyttäydy siten kuin teinin äidin tulee käyttäytyä, jotta hän saisi elämälleen hyvän pohjan. Ap tekee sen, mikä hänelle on helpointa sen sijaan, että olisi 10 viimeistä vuotta nähnyt sen verran vaivaa, että olisi ollut perheen aikuinen.

Nyt ap käyttäytyi kuin pahaiset kakarat ja mammat täällä kilvan kehuvat, että hieno juttu, noin sitä pitää, siitä saivat nirppanokat jne. Edelleen siinä perheessä ei ole yhtäkään henkisesti aikuista, joka kykenisi kastattamaan ja kantamaan vastuun vaan kaikesta päätellen 3 keskenkasvuista, joista se pahin kiusaaja eli ap on nyt keksinyt hyvän keinon kiusata, ei suinkaan kasvattaa.

Ei ap:n lapset tuosta siivoamaan opi, mutta äitiään ne oppivat vihaamaan. Aika monella se onkin elämänsä tärkein päämäärä: päästä tilanteeseen, jossa on lapselleen kamalin mahdollinen läheinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Normaalisti kodeissa pidetään yllä sellaista järjestystä, että vieraita voi kutsua koska tahansa" - rohkenen olla eri mieltä. Onhan se ihannetilanne juu, mutta jos täällä nyt nostaisi kätensä joilla on joskus (/usein) likaisia astioita tiskipöydällä, pölyä nurkissa tai pahempaakin sekasotkua, niin nousisi varmaan sen verran moni käsi ettei se ihan niin epänormaalilta/epäsosiaaliselta/poikkeustapaukselta enää vaikuttaisikaan. Kaikki eivät ole luonnostaan siistejä ja siivousfriikkejä. Ja ei, en nyt puhu ihan likaisista alushousuista olohuoneen lattialla - itseäni hävettää kyllä vähäisempikin sotku, ja tunnustan, että siivoan aina hieman ennen kuin kehtaan kutsua ketään kylään. Sitä suuremmalla syyllä meille luonnostaan epäjärjestyksellisille ihmisille sitä siivousta täytyy nuorena OPETTAA. Jopa jankuttaa. Pikkulapselle siivous voi olla leikki jos sitä äidin kanssa tekee, mutta en minä ainakaan osannut teininä ajatella, että jee, onpa hienoa kun saan pitää huoneeni siistinä. Vasta aikuisena tajusin että luojan kiitos äiti jaksoi nalkuttaa sikolätistäni, jotta edes jotain perussiisteyttä jäi päähän.

Olet väärässä. Meillä imuroidaan päivittäin tai vähintäänkin joka toinen päivä, ja parin päivän välein pestään lattiat, mutta pölyä kerääntyy silti. Koirista katsos lähtee sitä pölyä ja karvaa... Kerran oltiin viikon verran jumalattoman kipeinä koko sakki, eikä voitu imuroida. Voin sanoa, että pölykertymä näytti siltä kuin talossa ei oltaisi siivottu vuoteen. (Ja voin muuten sanoa senkin, että joillekin ihmisille tulee ihan opetuksen tuloksena jo sekin, että imuroidaan esim. kerran viikossa. Ei ole mikään itsestäänselvyys että joka talossa imuroidaan joka päivä. Minä sentään työskentelen kotoa käsin joten on aikaa tehdä perussiivousta, mutta monessa huushollissa ei edes ehditä. Lisää tähän yhtälöön se, ettei ole mikään synnynnäinen talousihme, ja sotkua kertyy nopeasti.)

minua on aina inhottanut ihmiset, joilla on kotona eläimiä ja likaa kaikkialla,koska "niistä lähtee karvoja". Imuroisi sitten tunnin välein, jos on pakko pitää koiratarhaa kotona.

Heh, minulla on yksi koira, josta karvanlähtöaikana lähtee karvaa enemmän kuin tarpeeksi. Jos kaltaisesi nirppanokka tulisi kylään, joutuisin kulkemaan imuri kädessä. Mutta ilmeisesti pidän kotonani koiratarhaa sillä yhdellä koiralla :D. Luojan kiitos lähipiiriini ei kuulu ääliöt...

jos karvanlähtöaikaan antaa koiran kuljeskella koko talossa pudottelemassa karvojaan. "mutta kun meidän Musti on mammam kulta, kyllä Musti saa rapsuttaa selkäänsä nojatuoliin ja makkarin lipastoon"

Eihän sinulla ole koiraa eihän :D? Minne sinä sen koiran laittaisit karvojenlähdön ajaksi, muutamaksi kuukaudeksi? Komeroonko "ettei vaan lähde karvoja kun mitä ne muut sitten minusta oikein miettii!!!!?"

Tietenkään minulla ei ole minkään sartin taitoja koiran kanssa, muuten vain olemme harrastaneet jo useita vuosia PK-lajeja ;). Ja kotona koira elää kuin pellossa, tottakai! Niin ja tässä kauheassa koiratarhassa...keksi toki lisää, mielenkiinnolla odotan mitä seuraavaksi tarinoit.

Vierailija
104/132 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi varsinkin naisilla on niin suuri tarve ja pakko arvostella kaikkia muita äitejä ja vanhempia huonoiksi ja epäkelvoiksi, jos toiset tekevät toisella tavalla, mitä tämä omasta mielestään supervanhempi? Mikä tekee naisista näin inhottavia olentoja? Tässäkin keskustelussa joko yksi ja sama, tai useampi rouva täydellisyys on käynyt polkemassa kaikkien muiden äitien kasvatustavat maahan ja korottamassa itseään sinne rakkaalle jalustalle. Mitä te tällä omalla asenteellanne oikein opetatte niille kullannupuillenne? Oikeasti hyvä ihminen ja arvostettava vanhempi ei käy lällättelemässä toiselle vanhemmalle, että meilläpäs ei tuollaisia ongelmia ole kun MINÄ OLEN OSANNUT OLLA OIKEA ÄITI, sinä et. Jeesus sentään, mikä teitä ihmisiä vaivaa? Vaikutatte oikein ihanilta ihmisiltä... Väkivaltaa en hyväksy, muuten muut saavat kasvattaa omat lapsensa ihan omilla keinoillaan, minulla ei ole tarve leijua. Äitiys ja vanhemmuus on haastavaa muutenkin, miksi naiset nokittelevat toinen toisiaan ja arvostelevat ilkeästi? Missä oikea, vilpitön apu ilman sitä oman erinomaisuuden korostamista? Ja tuo miten joku jaksaa jauhaa tuosta, että minä en ole laittanut lapsiani mihinkään eskareihin vaan ihan ite jne...hienoa että sinulla on ollut mahdollisuus, miehelläsi on varmasti oikein somat tulot :). Onko ihan mahdotonta YRITTÄÄ edes ymmärtää äitejä, joiden on PAKKO mennä töihin vaikka ei haluaisi? Vaikka ei eläisi prameasi, niin valitettavasti eläminen maksaa ja ellei halua, että yhteiskunta elättää kaikki, jonkun on tehtävä töitäkin. Näidenkin raukkojen lapsista kasvaa ihan aikuisten oikeasti ihmisiä, usko pois!

vaikka ne tekisi lapsille mitä pahaa tahansa, niin täytyy tukea ja ymmärtää sitä äitiä eikä koskaan pidä miettiä, miltä lapsista tuntuu, lapset kyllä pärjää.

Miltä tuntuu ap:n lapsista? Äitinsä ei sano koskaan mitään kaunista, ei tue, ei kannusta. Sen sijaan huutaa ja määräilee tekemään sitä, mitä hän tahtoo ja juuri silloin, kun hän tahtoo. Äiti kantaa koulukirjat kellariin siksi, että ei ole itse osannut olla äiti, johon voi luottaa vaan on uhkaillut, tehnyt yhtä ja luvannut toista.

Ap ei käyttäydy siten kuin teinin äidin tulee käyttäytyä, jotta hän saisi elämälleen hyvän pohjan. Ap tekee sen, mikä hänelle on helpointa sen sijaan, että olisi 10 viimeistä vuotta nähnyt sen verran vaivaa, että olisi ollut perheen aikuinen.

Nyt ap käyttäytyi kuin pahaiset kakarat ja mammat täällä kilvan kehuvat, että hieno juttu, noin sitä pitää, siitä saivat nirppanokat jne. Edelleen siinä perheessä ei ole yhtäkään henkisesti aikuista, joka kykenisi kastattamaan ja kantamaan vastuun vaan kaikesta päätellen 3 keskenkasvuista, joista se pahin kiusaaja eli ap on nyt keksinyt hyvän keinon kiusata, ei suinkaan kasvattaa.

Ei ap:n lapset tuosta siivoamaan opi, mutta äitiään ne oppivat vihaamaan. Aika monella se onkin elämänsä tärkein päämäärä: päästä tilanteeseen, jossa on lapselleen kamalin mahdollinen läheinen.

Mistä ihmeestä keksit tai mistä kristallipallosta oikein katsoit, vai minkä rivin välistä luit, että ap olisi mielenterveysongelmainen, joka ei koskaan kehu lapsiaan, aina vain huutaa jne. :D? Eikö tämä tarinankerronta ja olemattomien keksiminen mene jo hulluuden puolelle? Oletko sinä täysin terve, kun voit ymmärtää tuon aikaisemman henkilön kirjoituksen siten, että mielenterveysongelmaisia pitää ymmärtää? Oletko sinä hullu, vai onko luetunymmärtämisessäsi jotain todella pahasti vialla?

Onko täällä yksi ja sama tarinankertoja kaikkien sekopäisten viestien takana?

Vierailija
105/132 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinulla ole koiraa eihän :D? Minne sinä sen koiran laittaisit karvojenlähdön ajaksi, muutamaksi kuukaudeksi? Komeroonko "ettei vaan lähde karvoja kun mitä ne muut sitten minusta oikein miettii!!!!?" Tietenkään minulla ei ole minkään sartin taitoja koiran kanssa, muuten vain olemme harrastaneet jo useita vuosia PK-lajeja ;). Ja kotona koira elää kuin pellossa, tottakai! Niin ja tässä kauheassa koiratarhassa...keksi toki lisää, mielenkiinnolla odotan mitä seuraavaksi tarinoit.

ja karvanlähtöaikaan tilaansa rajoitetaan entisestään. Pysyy koko talo siistimpänä. Suosittelen kokeilemaan teilläkin!

Vierailija
106/132 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ei tarvitse tehdä mitään ja äidit vain passaa.

Aivan oikein ap. Puhelimet ja läppärit roskapussiin lompakon kanssa ja lattialla lojuvat vaatteet ja kirjat. Ja suoraan roskiin vaan. Jos haluavat uudet, maksakoot itse tavaransa.

Oppivat pitämään huoneestaan huolen ja kunnioittamaan äitiään.

Vierailija
107/132 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja karvanlähtöaikaan tilaansa rajoitetaan entisestään. Pysyy koko talo siistimpänä. Suosittelen kokeilemaan teilläkin!

Vierailija
108/132 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinulla ole koiraa eihän :D? Minne sinä sen koiran laittaisit karvojenlähdön ajaksi, muutamaksi kuukaudeksi? Komeroonko "ettei vaan lähde karvoja kun mitä ne muut sitten minusta oikein miettii!!!!?" Tietenkään minulla ei ole minkään sartin taitoja koiran kanssa, muuten vain olemme harrastaneet jo useita vuosia PK-lajeja ;). Ja kotona koira elää kuin pellossa, tottakai! Niin ja tässä kauheassa koiratarhassa...keksi toki lisää, mielenkiinnolla odotan mitä seuraavaksi tarinoit.

Kerrostalokaksiossa ei koiran elintilaa rajoiteta karvanlähdön takia, olen ottanut aikoinani koirani karvoineen päivineen eikä karvanlähtö tullut yllätyksenä. Enkä aio rajata yhtä laumanjäsentä yhteen huoneeseen ihan vain sen takia, että jotain vieraista saattaa karvat häiritä. Jos häiritsee, on ovi lähellä. Tosin tuttavapiiriini eivät tosiaan idiootit kuulu...eli en missään nimessä kokeile!

Vierailija
109/132 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn lässyn, teille jotka katsotte nokan vartaan pitkin "täydellisiä" vanhempia, joiden arki sujuu ilman, että joka asiasta tehdään draamaa.

Siisteys on yksi arkisimmista asioista, joihin lapset kasvaa luonnostaan ihan vanhempien olessa esimerkkinä. Meillä on aina siivottu yhdessä musiikin tahdissa ja pitämällä samalla leikkisästi hauskaa :)!

Ja ihan oikeasti, minäkin voin kuvitella miten ap vetää itkupotkraivarit joka siivouspäivä martyyri draamakuningatar asenteella.

Vierailija
110/132 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhorot kuriin. Äidin silmille ei hypitä.

Vierailija
111/132 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian voisi hoitaa niin että kysyy, minä päivänä tytöillä on hyvä väli siivota ja sovitte sitten, että silloin myös siivotaan. Eikä niin, että sinä vain sanelet, että siivous tapahtuu sillä hetkellä kuin itse haluat.

Vierailija
112/132 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta jätesäkki- kasvatusmenetelmä oli meilläkin kun lapset olivat pieniä. Usein riitti pari askelta siivouskaapin suuntaan ja lelujen ja tavaroiden siivous alkoi saman tien.

Joskus jopa itkivät ja keräilivät lelujansa. Olivatpahan sitten sopivan väsyneitä ajoissa nukkumaan.

Nykyajan kakarat kaipaavat kuria eikä hymistelyä.

Lapset tottelevat vanhempiaan PISTE. Ylä-asteikäisille voi jo antaa vähän päätäntävaltaa mutta viime kädessä vanhemmat määräävät. Aikuisena ja omassa kodissaan voivat sitten tehdä kuten haluavat.

Vierailija
113/132 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietokoneelle. Toimii!

Siivous kiinnostaa

Vierailija
114/132 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian voisi hoitaa niin että kysyy, minä päivänä tytöillä on hyvä väli siivota ja sovitte sitten, että silloin myös siivotaan. Eikä niin, että sinä vain sanelet, että siivous tapahtuu sillä hetkellä kuin itse haluat.

Tässäpä patenttiratkaisu kaikkien teinien äideille! :))))

Kannattaisi ehkä tutustua vähän elävään elämään, ennenkuin sieltä korkeuksista jakelee muille ohjeita...

Vierailija
115/132 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi meillä on aikuiset vanhemmat, jotka eivät pikkutyttöjen tavoin kiukuttele ja polje jalkaa ja keksi kaikenlaisia KOSTOJA omille lapsilleen. Sinulle on tärkeintä valta, ei siisteys. Nyt sait kivalla tavalla käytettyä sitä valtaa ja samalla näytettyä, että olet oikeasti huono kasvattaja ja aikuinen esimerkki. Tiedän lapsia, jotka ovat laittaneet äidin luomiväriin kutinapulveria silkasta ilosta...

Mutta nauti rauhassa, kun olet niin täydellinen! Meillä lasten kuuluu pitää huoneensa siistinä. Jos niin ei tee, siitä on seurauksia. Ap on ottanut käyttöön ihan hyvän seurauksen siivoamattomuudelle.

koska ne ovat lasten huoneita, eivät minun. Enkä minä ole täydellinen, en vain kiusaa ja kiduta lapsiani vallanhalussani. Lapseni tietävät, että en lue päiväkirjojaan, en tongi kaappejaan jne. enkä siivoa huoneitaan. He pitävät huoneensa juuri niin siiteinä kuin se heille itselleen sopii eli yhden huone on siistimpi kuin anonyymi hotellihuone, toiselle on niin siistiä, että vieraita voi koska tahansa tulla käymään ja kolmas on muuten järjestyksen ihminen, mutta pöydällä on aina keskeneräinen palapeli ja pyykkiin lähtevät vaatteet pesivät aikansa lattialla. En vaadi lapsiltani tiettyä siisteystasoa, he määrittävät sen ihan itse. Jos sinä haluat, että lapsesi nuolee jalkalistat, on se ihan oma valintasi. Meillä tämä on lastenkin koti eikä vankila.

Nyt minä vihdoin ymmärrän mistä nämä V**ua haistattelevat teinitytöt ovat kotoisin... sellaisista kodeista, joissa ei laiteta minkäänlaisia rajoja lapsille eikä kasvatuksesta muutenkaan ole minkäänlaista hajua. Ja nämä teinityttöjen vanhemmat ovat varmasti niitä uusavuttomien ensimmäistä sukupolvea, jotka kysyvät ihan tosissaan että "pitääkö se suihkukin pestä?" (hesarissa tästä juttua taannoin)... Meille ei tuollaista miniää tule. Yhdessä Johanna Tukiaisessa on jo maailmalle tarpeeksi.

Olet niitä äitejä, jotka ovat aina käskeneet, vaatineet, nalkuttaneet ja sitten ihmetelelet, kun ei ne opi eikä ne tee.

Meillä on alusta alkaen ollut toisin. Äiti ei ole tehnyt ilman lapsia kotitöitä vaan ensimmäisistä viikoista alkaen ovat olleet mukana ruuanlaitossa, siivoamisessa ja pyykinpesussa. Ensin katselijoina, sitten itse tekijöinä.

Siksi meillä ei tarvitse erikseen käskyttää lapsia: he tietävät ihan itse, miten toimia. Oma huone on oma huone, sen siisteystasoa en määritä minä vaan lapsi itse. Siksi yksi saa kiillottaa parketin vaikka joka päivä, jos se on hänen vaatimustasonsa mukaista ja toinen saa jättää vaatteensa lattialle, kunhan ne aamulla päätyvät pyykkikoriin.

Lapseni on monin eri mittapuin kasvatettu paremmin kuin keskivertolapset, mutta koska en ole hokenut eitä ja älää enkä ole huutamalla yrittänyt saada asioita eteenpäin, niin sinä tulkitset, että lapseni hokevat alatyylisiä sanoja eivätkä osaa mitään.

Hauska ketju sinänsä, koska tämä kertoo enemmän äideistä kuin teineistä. Jos on vienyt lapset päiväkotiin, siivonnut mieluummin yksin kuin lasten kanssa ja tehnyt kotiin omat vaatimuksensa, niin on jotenkin ylivaltaisen hyvä kasvattaja?

Löytyihän sieltä se päiväkotikorttikin tiskiin. Halusit vaan tulla kehumaan, kuinka olet kotihoidon ansiosta saanut (ikinäkoskaan ääntä korottamatta) saanut kasvatettua täydellisiä lapsia!

Tuollaiset besserwisserit on oksettavia.

Vierailija
116/132 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa ymmärtää, että jos et ole viettänyt lasten varhaisvuosia heidän kanssaan musiikin tahdissa siivoten, lapsesi ovat pilalla.

Elämä on jatkuvaa kehitystä, niin lapsilla, teineillä kuin meillä aikuisillakin. Te, jotka siellä pidätte itseänne täydellisinä äiteinä ja ihmisinä, tässä teille uutinen, joka voi tulla yllätyksenä: Kukaan ei ole täydellinen. Joku on parempi jossakin asiassa, joku toinen jossakin muussa.

Kovin täydellistä ei esimerkiksi ole toisten vähättely tavalla, jota täällä teette. Toivottavasti ette kasvata lapsianne samanlaiseen ylimielisyyteen muita kohtaan, heidän elämänsä on onnellisempaa, jos he suhtautuvat muihin avoimemmin ja positiivisemmin.

Vierailija
117/132 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalokaksiossa ei koiran elintilaa rajoiteta karvanlähdön takia, olen ottanut aikoinani koirani karvoineen päivineen eikä karvanlähtö tullut yllätyksenä. Enkä aio rajata yhtä laumanjäsentä yhteen huoneeseen ihan vain sen takia, että jotain vieraista saattaa karvat häiritä. Jos häiritsee, on ovi lähellä. Tosin tuttavapiiriini eivät tosiaan idiootit kuulu...eli en missään nimessä kokeile!

En ymmärrä, miksi olet mukana siivouskeskustelussa, jos kotiasi ei saa siistiksi kuin vasta muuttosi jälkeen.

Kartanon ja kaksion välissä on noin 15 huonetta. Toivottavasti koiranpito kielletään kaikilta, joilla ei ole eläimelle omaa huonetta, kiusaamistahan tuollainen koiranpito on.

Vierailija
118/132 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt hakivat ihan sovussa tavaroitaan kellarista, toivon että ei tarvitse huomenna tehdä samaa hommaa. Tuntuu että viesti meni perille. Ei tämä ole niin ryppyotsainen ja ankara kasvatuskeino kuin jotkut täällä haluavat sen nähdä. En ole tonkinut lasteni tavaroita enkä rikkonut mitään, keräsinpä vain sotkut pois silmistäni. Katson, että lasten huoneet eivät ole heidän valtakuntiaan joissa voi elää kuin sika pellossa. Eihän meidän vanhempien makuuhuonekaan ole paikka, jonne voi jättää likapyykit viikkokausiksi. Kodissa on huomioitava muutkin kuin itsensä. Yksityisyyteen ei kuulu minusta sekasotku tai lika. Yksityisyyttä on se, ettei kännyköitä ja päiväkirjoja ja muita henkilökohtaisia tavaroita mennä tonkimaan, ja että huoneessa saa olla rauhassa jos haluaa. Samalla kun vaadin lapsilta jonkinlaista siisteyttä, vaadin sitä vielä enemmän itseltäni, koska turha minun on vaatia mitään keskenkasvuiselta jos en itse viitsi viedä tavaroita paikalleen.

Vierailija
119/132 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa ymmärtää, että jos et ole viettänyt lasten varhaisvuosia heidän kanssaan musiikin tahdissa siivoten, lapsesi ovat pilalla. Elämä on jatkuvaa kehitystä, niin lapsilla, teineillä kuin meillä aikuisillakin. Te, jotka siellä pidätte itseänne täydellisinä äiteinä ja ihmisinä, tässä teille uutinen, joka voi tulla yllätyksenä: Kukaan ei ole täydellinen. Joku on parempi jossakin asiassa, joku toinen jossakin muussa. Kovin täydellistä ei esimerkiksi ole toisten vähättely tavalla, jota täällä teette. Toivottavasti ette kasvata lapsianne samanlaiseen ylimielisyyteen muita kohtaan, heidän elämänsä on onnellisempaa, jos he suhtautuvat muihin avoimemmin ja positiivisemmin.

nalkuttaa, huutaa ja apinan raivolla kantaa lasten tavaroita pois? Ja ne raukat ovat huonoimmassa asemassa, joiden vanhemmat ovat vauvaiästä alkaen opettaneet elämään muiden kanssa ja pitämään huoneensa järjestyksessä ilman riitoja?

AV palstalla se ihmisenä ala-arvoisin äiti on aina paras äiti :-). Mitä enemmän lapsillesi huudat, sen paremmin lapset tottelevat?

Vierailija
120/132 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nalkuttaa, huutaa ja apinan raivolla kantaa lasten tavaroita pois? Ja ne raukat ovat huonoimmassa asemassa, joiden vanhemmat ovat vauvaiästä alkaen opettaneet elämään muiden kanssa ja pitämään huoneensa järjestyksessä ilman riitoja?

AV palstalla se ihmisenä ala-arvoisin äiti on aina paras äiti :-). Mitä enemmän lapsillesi huudat, sen paremmin lapset tottelevat?

on kerrottu, että ap on huutanut lapsilleen ja kantanut tavaroita apinan raivolla? Luuletko näyttäväsi itse paremmalta, kun värittelet muiden viestejä väritellä tuolla tavalla?

Sanoinko jossakin, että joidenkin lapset ovat huonommassa asemassa?

Luettelisitko tänne kaikki muutkin asiat, joissa olet parempi ihminen, kuin me muut, kun sinulla on varaa kutsua muita äitejä ala-arvoisiksi?