Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kolmeviikkoinen korvikevauva, syö paljon ja usein!

Vierailija
10.12.2012 |

Kolmeviikkoinen korvikevauva, syö paljon ja usein ?

Minulla on paria päivää vajaa kolmeviikkoinen vauva kotona. Hän syö n. 100 ml kerralla korviketta, onko se liikaa?

Nyt parina päivänä n. klo 16 jälkeen hän on ollut todella itkuinen, vaikka on saanut tuon 100 ml korviketta. Hän rauhoittuu vasta, kun saa lisää maitoa, joten kerta-annos nousee melkein 170 millilitraan! Hän on myös tihentänyt syömisvälejään, varsinkin iltaisin, tuntuu että hän syö aivan koko ajan! yöt ja päivät hän syö n. 2,5-3h välein, illalla ehkä 1,5h-2h välein. Onko normaalia?

Eihän pullovauvalla voi olla tiheän imun kautta?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jotkut syövät vieläkin enemmän, jos kasvu on hurjaa. Mutta tuo litra siis pitää mennä päivän mittaan. Tuossahan tuo litra taitaa tulla täyteen, eli normaali määrä. Syöntien väli on myös tuon ikäiselle täysin normaali, jopa pitkä.

Suuri osa vauvoista imee iltaisin tiheästi, joko tissiä, pulloa tai tuttia. Ei se vauva tiedä ettei saisi imeä pulloa. ;)

Nyrkkisääntö on, että pienelle vauvalle annetaan AINA ruokaa kun hän on nälissään, ja AINA niin paljon että lapsi on varmasti kylläinen. Lapsi tietää itse paljonko tarvitsee, ja pulauttaa loput kyllä pois. Laita pulloon reilusti maitoa, parempi niin että sitä jää vähän yli kuin että lapsesta tuntuu että maito loppui kesken.

Vierailija
2/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita reilusti vaan se koko 2dl pulloon ja anna juoda sen minkä juo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitomäärä usein lisääntyy, mun rintamaitovauva oli 3.viikkoisena ihan koko ajan rinnalla, siis ruokailuvälit oli max puoli tuntia.

Vierailija
4/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää vastaa 3 viikkoa ja mutsi pumppaa skidin täyteen teollisuustuotteita. Miksi ihmeessä et imetä?

Vierailija
5/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää vastaa 3 viikkoa ja mutsi pumppaa skidin täyteen teollisuustuotteita. Miksi ihmeessä et imetä?

kun selvä asia on, että vauva juo korviketta pullosta niin tarviiko tulla jeesustelemaan?

Vierailija
6/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muistaakseni alle 3kk ikäisenä vauvani joi reilusti yli sen litran ja neuvolasta neuvottiin antamaan kiinteämpää ruokaa jo ettei munuaiset vaurioidu liiasta maidosta.

Ja tähän aiheeseen liittyen asia voi olla muuttunut jo ajat sitten ja muuttuu vähän väliä, joten en luottaisi mihinkään mitä täällä sanotaan, vaan soittaisin huomenna neuvolaan ja kysyisin.

Vierailija
7/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tuon ikäisellä on se maksimi raja korvikkeessa vuorokaudessa? Jos pysyy alle sen, niin ei huolta.

Minulla tuhti rintaruokittu vauva, joka syö kerrallaan 40-60ml. Olen siis joutunut lypsämään hänelle maitoa pulloon muutaman kerran, niin siitä tiedän. Ja on kylläinen noiden satsien jälkeen aina.

Vierailija
8/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koita välillä antaa tutti tuttipullon sijasta. Voi olla, että haluaa vain imeä, muttei tarvisi enempää ruokaa.

Omani tosin puklasi sitten, jos joi liikaa.

Vierailija
9/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan aina syömisen jälkeen tuttia. Tyytyy siihen hetkeksi ja sitten sylkee pois ja itku alkaa. Vauva ei myöskään puklaa melkein ollenkaan, todella todella harvoin.

Vierailija
10/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun selvä asia on, että vauva juo korviketta pullosta niin tarviiko tulla jeesustelemaan?

Ei siinä mitään jeesustelemista ole, ihan vaan tosiasiana hirveää, että tuon ikäiselle pumpataan korvikkeita aamut illat. Ei ole mitään syytä, miksi ei voisi imettää.

Vierailija
11/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään jeesustelemista ole, ihan vaan tosiasiana hirveää, että tuon ikäiselle pumpataan korvikkeita aamut illat. Ei ole mitään syytä, miksi ei voisi imettää.

Jos ei itse ole synnyttänyt vauvaa?

Jos imetys ei jostain syystä onnistu?

Pipoa hiukan löysemmälle!

Vierailija
12/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sunlaisten ihmisten takia istuin perse ruvella 2/3 osaa päivästä lapsi rinnalla sen ensimmäiset neljä viikkoa ja itkin, kun lapsi ei vieläkään ollut kylläinen.

Onneksi mies takoi mulle järkeä päähän, että annan korviketta. Myöhemmin paljastui, että rinnoissani on aika vähän maitorauhasia ja maidon tuotanto oli heikohkoa. Olisihan se lapsi ehkä sillä hengissä pysynyt, mutta mun mielenterveys oli vähällä järkkyä. Terveisin seiska

P.s. Toivottavasti lapsesi syövät vain luomuruokaa, eivätkä koskaan käy pikaruokaloissa saati juo mehuja ja limuja.

Vierailija
13/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta yhdestä imetyksen ystävästä. On niin kömpelö provo että taitaa olla joku teini palstalla.

Vierailija
14/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sunlaisten ihmisten takia istuin perse ruvella 2/3 osaa päivästä lapsi rinnalla sen ensimmäiset neljä viikkoa ja itkin, kun lapsi ei vieläkään ollut kylläinen.

Onneksi mies takoi mulle järkeä päähän, että annan korviketta. Myöhemmin paljastui, että rinnoissani on aika vähän maitorauhasia ja maidon tuotanto oli heikohkoa. Olisihan se lapsi ehkä sillä hengissä pysynyt, mutta mun mielenterveys oli vähällä järkkyä. Terveisin seiska

P.s. Toivottavasti lapsesi syövät vain luomuruokaa, eivätkä koskaan käy pikaruokaloissa saati juo mehuja ja limuja.

Ihanko 4 kokonaista viikkoa jaksoit,mahtava suoritus! Ja sitten keksit yhdessä valopäämiehesi kanssa,että hei,annetaanpa korviketta! Oho ja ylläri, sit se oma maito ei riittänytkään! Salli mun nauraa!

Vierailija
15/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko 4 kokonaista viikkoa jaksoit,mahtava suoritus! Ja sitten keksit yhdessä valopäämiehesi kanssa,että hei,annetaanpa korviketta! Oho ja ylläri, sit se oma maito ei riittänytkään! Salli mun nauraa!

mene sine toisten fanaatikkojen sivuille räyhäämään, tuskin mitään tyydytystä tästä saat!

Terv. äiti,joka ei imetä, koska INHOAA sitä :D

Vierailija
16/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä "pullovauvallakin" on tiheän imun kausia, sehän tulee ihan luonnostaan. Eihän vauva sitä tajua, mistä se maito tulee! Eihän se ajattele, että "aha, tää maito tuleeki pullosta ja sitä on kaapissa litratolkulla, ei tarvii tilailla!" :)

Vauvallasi on tuo kausi meneillään. Niitä tulee 3 ja 6 viikon ikäisenä sekä 3 ja 6 kuukauden ikäiselle vauvalle.

Annat vaan niin paljon maitoa, kun vauva haluaa syödä.

Vierailija
17/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun korviketta piti antaa aina jokapäivä iltaisin, kun vauva vaan itki nälkäänsä. Maito ei noussut edes vielä sairaalassa, jossa vietin viisi päivää. Siellä tiputeltiin lisämaitoa pikkupipetillä vauvan suuhun. Paino ei vauvalla noussut kunnolla.

Mieheni oli se täysijärkisempi joka sanoi, että ei elämästä tule mitään, jos istun vain vauva sylissä kuusikin tuntia putkeen ja vauva silti itki nälkäänsä.

Mutta mitäpä sun lainen pipipää tajuaisi. Ehkä olisi parempi, ettei sulle niitä lapsia olisi annettu ollenkaan.

Ei se autuaaksi sun äitiyttä tee, että olet onnistunut lapsesi imettämään.

Vierailija
18/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene sine toisten fanaatikkojen sivuille räyhäämään, tuskin mitään tyydytystä tästä saat!

Terv. äiti,joka ei imetä, koska INHOAA sitä :D

Sinähän se vasta sekaisin olet! Ai että ihan inhoat? Inhoatko lastasikin,kun et halua tarjota hänelle parasta mahdollista alkua elämään itsekkäiden tunteidesi vuoksi?

Vierailija
19/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää käyttäkö tota sanaa, korvikevauva. Ihan kuin se olisi jotenkin huonompi vauva.=(

Vierailija
20/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän se vasta sekaisin olet! Ai että ihan inhoat? Inhoatko lastasikin,kun et halua tarjota hänelle parasta mahdollista alkua elämään itsekkäiden tunteidesi vuoksi?

vaan olen pitänyt huolen, sekä lapset että minä voimme hyvin. Ei olisi kovin kiva, että lapsilla olisi ollut äiti, joka olisi oikeasti seonnut pelkän imetyksen takia.