En voi sietää Rosa Meriläistä
Kommentit (33)
On juuri sellainen ärsyttävän rempseä "Pikku Myy", joita ei koske säännöt eikä ohjeet. Rosalle ihanteellinen maailma olisi varmaan sellainen, jossa kaikki vaan protestoisivat tai riehuisivat sen puolesta, mikä nyt ketäkin kiinnostaa...kaikkialla liehuisivat "Vittu haisee hyvältä"-viirit ja lapset kasvatettaisiin päinvastaisiin sukupuolirooleihin tarkoituksella.
Juuri näin!
ap
Haluaisin kyllä pitää, mutta jotenkin se räävittömyys menee jo yli. On hienoa, että on naisia, jotka uskaltavat puhua, mutta ihan kaikkea ei aina pitäisi sanoa ääneen. Jotenkin nuo **** haisee hyvältä ja hänen kuvauksensa pikkutyttöä runkkaamassa on todella alhaista käytöstä.
Puhua toki saa, ja sanoakin mun mielestä ihan mitä haluaa. Puheillaan vaan antaa itsestään miellyttävän tai epämiellyttävän (tai oudon tai luotaantyöntävän tai typerän) kuvan. Mulle ei vielä ole mennyt perille, mitä Rosa oikein ajaa takaa, paitsi juuri joku tuollainen maailma, mitä tuossa edellä joku peilaili. En vaan näe mitään pointtia noissa jutuissa, esim. juuri siinä, että pitää mennä eduskuntaan vittu haisee hyvältä -rintanappia kantaen. Ketä ja mitä se hyödyttää? Ehkä joku osaisi kiteyttää tämänkin mulle. Vaikkapa juuri Rosa.
ap
Rosa Meriläisestä. En pidä häntä mitenkään räävittömänä.
Toivottavasti vittu-viirit heiluisivat useammin, saatanan Vilijonkat!
Enkä ole koskaan ymmärtänyt, miksi naiset eivät saisi olla keskenään tasa-arvoisia. Rosa ei hyväksy prinsessaleikkejä ja söpöstelyä - mitä tasa-arvoa se on, että kaikkien pitää olla kuin ADHD-pojat sokerihumalassa? Rosa hyvksyy vain yhdenlaisen naisen, mutta monenlaisia miehiä. MInusta se on kummallista.
Olen feministi, mutta minusta on ihan OK, että tyttö vetää päälleen kimaltavan mekon, korkokengät ja kaulaansa puuhkan. Se on ihan yhtä hyvä valinta kuin paljas vittu esillä ja rynnäkkökivääri selässä.
joistain asioista ajattelen eri lailla kun hän esimerkiksi alkonkäytöstä mutta eikai kaikesta tarvi olla samaa mieltä.
Enkä ajattele, että hän ajattelisi, että tyttöjen pitäisi aina olla räväkköjä. Ja luulen, ettei edes edusta sellaista ajatus maailmaa, että lapsista pitäisi tehdä vastakkaisen sukupuolen edustajia. Musta tuntuu, että ne, jotka niin kommentoivat eivät ymmärrä yhtään sitä, että jollei lapsista heti oleteta jotain tiettyä sukupuolen perusteella, ei biologiselle sukupuolelle kulttuurisesti tyypillisiä ominaisuuksia kielletä tai väheksytä.
Itsekin olen pitänyt vittu haisee hyvältä rintanappia. Se oli hauska kylppärikoriste erityisesti. Okei en laittaisi sitä enää virkanaisena töihin (jos työpaikka olisi eduskunta voisin ehkä laittaakin mutta oma työni on vähän erityyppistä sinne ei oikeasti sopisi). Mä en tiedä miten Rosa ymmärtää tuon sloganin mutta itse ymmärrän sen niin, että annetaan arvoa sille, mitä yleensä kulttuurissamme väheksytään. Naisen sukupuolielimistä puhutaan usein rumasti ja jotenkin oman seksuaalisuuden ja sukupuolisuuden haltuunotto on tehtävä. Itse myös kansatieteestä kiinnostuneena olen jonkin verran tutustunut myös siihen, että vitulla on nähty olevan maagistakin voimaa. Jos omat naistutkimusopintoni olisivat ajallisesti lähempänä voisin kirjoittaa polveilemmankin analyysin mutta nyt tyydyn tähän.
Te, joiden mielestä vittu haisee hyvältä on idiootti slogan, mitä mieltä olette esim. Vaginamonologeista?
Missähän mun Namin rintanapit on? Naistutkimuksen opiskelu Tampereella oli kyllä ihan parasta mitä opinnot voivat ikinä tarjota... Eli aika yli aiheen meni oma selontekoni.
Mutta hän vaikuttaa sellaiselta pikkutytöltä, joka vähän uhmaa, mutta joka viime kädessä ei kykene kuitenkaan olemaan vastuussa sanoistaan tai teoistaan, vaan alkaa itkeä pillittää - kuin se pikkutyttö. Esim. minusta se, että hän ei sitten kuitenkaan kestänyt politiikassa, kuvaa sitä, että tosipaikan tullen tulee se pyörtyminen kameroiden edessä. Eikä hän ole mitenkään erityisen älykäs. Hän on kasa mielipiteitä ilman substanssia, tietoa asioista, lonkalta roiskija ilman perusteita.
Ihan kiva, naivi naapurintyttö - vaikka jo nelikymppinen.
joistain asioista ajattelen eri lailla kun hän esimerkiksi alkonkäytöstä mutta eikai kaikesta tarvi olla samaa mieltä. Enkä ajattele, että hän ajattelisi, että tyttöjen pitäisi aina olla räväkköjä. Ja luulen, ettei edes edusta sellaista ajatus maailmaa, että lapsista pitäisi tehdä vastakkaisen sukupuolen edustajia. Musta tuntuu, että ne, jotka niin kommentoivat eivät ymmärrä yhtään sitä, että jollei lapsista heti oleteta jotain tiettyä sukupuolen perusteella, ei biologiselle sukupuolelle kulttuurisesti tyypillisiä ominaisuuksia kielletä tai väheksytä. Itsekin olen pitänyt vittu haisee hyvältä rintanappia. Se oli hauska kylppärikoriste erityisesti. Okei en laittaisi sitä enää virkanaisena töihin (jos työpaikka olisi eduskunta voisin ehkä laittaakin mutta oma työni on vähän erityyppistä sinne ei oikeasti sopisi). Mä en tiedä miten Rosa ymmärtää tuon sloganin mutta itse ymmärrän sen niin, että annetaan arvoa sille, mitä yleensä kulttuurissamme väheksytään. Naisen sukupuolielimistä puhutaan usein rumasti ja jotenkin oman seksuaalisuuden ja sukupuolisuuden haltuunotto on tehtävä. Itse myös kansatieteestä kiinnostuneena olen jonkin verran tutustunut myös siihen, että vitulla on nähty olevan maagistakin voimaa. Jos omat naistutkimusopintoni olisivat ajallisesti lähempänä voisin kirjoittaa polveilemmankin analyysin mutta nyt tyydyn tähän. Te, joiden mielestä vittu haisee hyvältä on idiootti slogan, mitä mieltä olette esim. Vaginamonologeista? Missähän mun Namin rintanapit on? Naistutkimuksen opiskelu Tampereella oli kyllä ihan parasta mitä opinnot voivat ikinä tarjota... Eli aika yli aiheen meni oma selontekoni.
minusta se on ihan yhtä hyvä kuin muutkin sloganit. Harmi, että esim. Rosa kyseenalaistaan sen sanoman miettimättä lainkaan, miten minä tekstin ymmärrän.
joistain asioista ajattelen eri lailla kun hän esimerkiksi alkonkäytöstä mutta eikai kaikesta tarvi olla samaa mieltä.
Enkä ajattele, että hän ajattelisi, että tyttöjen pitäisi aina olla räväkköjä. Ja luulen, ettei edes edusta sellaista ajatus maailmaa, että lapsista pitäisi tehdä vastakkaisen sukupuolen edustajia. Musta tuntuu, että ne, jotka niin kommentoivat eivät ymmärrä yhtään sitä, että jollei lapsista heti oleteta jotain tiettyä sukupuolen perusteella, ei biologiselle sukupuolelle kulttuurisesti tyypillisiä ominaisuuksia kielletä tai väheksytä.Itsekin olen pitänyt vittu haisee hyvältä rintanappia. Se oli hauska kylppärikoriste erityisesti. Okei en laittaisi sitä enää virkanaisena töihin (jos työpaikka olisi eduskunta voisin ehkä laittaakin mutta oma työni on vähän erityyppistä sinne ei oikeasti sopisi). Mä en tiedä miten Rosa ymmärtää tuon sloganin mutta itse ymmärrän sen niin, että annetaan arvoa sille, mitä yleensä kulttuurissamme väheksytään. Naisen sukupuolielimistä puhutaan usein rumasti ja jotenkin oman seksuaalisuuden ja sukupuolisuuden haltuunotto on tehtävä. Itse myös kansatieteestä kiinnostuneena olen jonkin verran tutustunut myös siihen, että vitulla on nähty olevan maagistakin voimaa. Jos omat naistutkimusopintoni olisivat ajallisesti lähempänä voisin kirjoittaa polveilemmankin analyysin mutta nyt tyydyn tähän.
Te, joiden mielestä vittu haisee hyvältä on idiootti slogan, mitä mieltä olette esim. Vaginamonologeista?
Missähän mun Namin rintanapit on? Naistutkimuksen opiskelu Tampereella oli kyllä ihan parasta mitä opinnot voivat ikinä tarjota... Eli aika yli aiheen meni oma selontekoni.
Luulen, että sinä olet juuri oikeaa yleisöä Rosalle. Olet opiskellut naistutkimusta (itselläni jo oppiaineen nimi aiheuttaa hylkimisreaktion, nykyään tosin se nimi onkin muutettu kyllä, vaikka eihän se sisältöön ole juuri vaikuttanut), käyttänyt samaa rintamerkkiä (MIKSI ihmeessä??? Kylppärikoristeena? Voiko paljon etovampaa olla, tuo on minulle osoitus todella oudosta mausta.)
Musta noi "mitä yleensä kulttuurissamme väheksytään" -jutut on myös usein aika huuhaata. Mitä ne asiat sun mielestäsi sitten on? Liittyvätkö etupäässä (ja/vain) naisiin? Ja ei ainakaan minulla ole koskaan ollut mitään vaikeuksia "ottaa haltuun" omaa seksuaalisuuttani tai sukupuoltani, vaikka olenkin kasvanut ihan samassa yhteiskunnassa kuin Sinä ja Rosakin.
Mä en vain juuri voi ymmärtää tuota kaikkea. Musta naisilla on Suomessa jo muutenkin niin järjettömän vahva asema Suomessa, että parempi minusta olisi, jos meillä yliopistossa opetettaisiin miestutkimusta.
ap
Se on ihan yhtä hyvä valinta kuin paljas vittu esillä ja rynnäkkökivääri selässä.
On juuri sellainen ärsyttävän rempseä "Pikku Myy", joita ei koske säännöt eikä ohjeet. Rosalle ihanteellinen maailma olisi varmaan sellainen, jossa kaikki vaan protestoisivat tai riehuisivat sen puolesta, mikä nyt ketäkin kiinnostaa...kaikkialla liehuisivat "Vittu haisee hyvältä"-viirit ja lapset kasvatettaisiin päinvastaisiin sukupuolirooleihin tarkoituksella.