Marimekon kankaitten laatu: yllätys
kävin katselemassa kankaita kun olin ajatellut uusia verhoja. Yllätys oli suuri, sillä kaikki katsomani kankaat olivat ohutta luirua, ei siis sellaista tukevan tuntuista puuvilla mitä joskus ennen. Laatu tuntui siis selkeästi heikolta verrattuna esim. Ikean puuvillakankaisiin, jotka ovat paksua ja tukevaa, kestävän tuntuista matskua. Tyynynpäälisiin jos tuota Marimekkoa käyttää niin kyllä paistaa alustyyny rumasti läpi toisin kuin Ikean kankailla.
Mikä mahtaa olla syynä? Oletteko huomanneet saman?
Kommentit (27)
Marimekko-lakanat ja niiden kangas on satiinia, joka onkin ohuempaa kuin moni muu lakanakangas.
Eikä Borås Cottonkaan ole sitä, mitä ennen!
Meillä on 80-luvun lopun lakanoita kaikilta kolmelta valmistajalta ja sitten on uutta tuotantoa. Vaikka noita 80-luvun lakanoita on käytetty ja pesty lukuisia kertoja, ne ovat edelleen paksuja ja hyviä ja silti miellyttävän pehmeitä. Hyvää laatua, joka oikenee kauniiksi mankeloitaessa. Väritkään eivät ole juuri haalistuneet. Ja vaikka valkoisen pussilakanan sisään laittaa värillisen peiton, ei väri kuulla läpi.
Nuo uudet 2000-luvulla tuotetut lakanat ovat ihan roskaa. Marimekollakin kamalat hinnat, mutta lakanat ihan ohkaista kangasta ja todellakin valkeasta kankaasta kuultaa värillinen peitto läpi!
Noita uusia, kun yrität mankeloida, niin pysyvät ihan ruttuisina. Ei niitä saa kauniisti mankeliin, kun ovat niin luiruja, että menevät miten sattuu. Finlaysonin aluslakanat ovat sellaista huitulaa, etteivät pysy edes patjan päällä kunnolla.
Hemtexillä oli vielä pari vuotta sitten todella hyvänlaatuisia ne malliston kalleimmat lakanat. Mutta niitä ei enää ole heillä valikoimissa.
Stockmannin oman merkin lakanat ovat myös menneet ihan surkeiksi, ihan sama, mikä threadcount niissä lukee.
Kai sitä kannattaa repiä suurin mahdollinen voitto, kun ihmiset suostuvat ostamaan halpaa roskaa muka kalliina merkkituotteena. Itse olen ainakin todella pettynyt. Voitaisiinko aloittaa jokin kampanja ko. valmistajia kohtaan laadun parantamiseksi?
Marimekko-lakanat ja niiden kangas on satiinia, joka onkin ohuempaa kuin moni muu lakanakangas.
Verhokankaassa ymmärrän keveyden ja laskeutumisen, jopa tekokuitusekoitteen.
Mutta miksi lakanakangaskin pitää olla niin ohutta ja "nätisti laskeutuvaa"?
Verhokankaassa ymmärrän keveyden ja laskeutumisen, jopa tekokuitusekoitteen.Mutta miksi lakanakangaskin pitää olla niin ohutta ja "nätisti laskeutuvaa"?
on mukavampaa iholle kuin tavallinen puuvilla, ainakin musta.
lakanoista olen löytänyt maalarinteippiä!! sellaisesta paikasta ettei sitä saa pois! myös peitoissa on tuo teippi seassa. Ehkä olen se epäonnisin joka on saanut molemmat!! arvatkaa ottaako aivoon...
Marimekon laatu on nykyään sieltä, minne ei päivä paista!! Verhokankaat aivan peestä. Leikkaa nyt sitten lankasuoraan, kun kuviot on painettu miten sattuu. Nyt tuli mitta täyteen! 3 ikkunan verhot ostettu, mutta niin oli viimeiset!! Pussilakantkin on aivan onnettomia, reikää puolenvuoden käytön jälkeen. Vähän turhan arvokkaita, kun ei voi laadusta puhua tai voi pas...a laadusta.
mutta Marimekkoa meillä on paljon. Minusta vaatteet ovat hyvälaatuisia ja kestävät helposti kahdella pienellä pojalla (esim raitapaidat). Vuodevaatteet ovat ohuehkoja, mutta kestäviä, eikä niistä tosiaankaan kuulla mitään läpi. Ohuutensa takia ovat minusta kivoja pestä ja mankeloida.