Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloin serustella naisen kanssa ja äitini ei hyväksy

Vierailija
10.12.2012 |

olen siis nainen ja olin pitkään parisuhteessa miehen kanssa. Nyt olen löytänyt naisen jonka kanssa haluan olla.

Sain tänään puhelun itukuiselta äidiltäni joka sanoi ettei halua nähdä lapseni joulujuhlassa minkäänlaisia lesbokosketuksia minun ja kumppanini välillä....

Ite tekis mieli nauraa.

Lapsi tuntee kumppanini jo pidemmältä ajalta ettei tarvitse pelätä, että hänestä on äitipuolta tulossa vaan on kuulunut lapsen elämään ystävänä jo pidempään.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikää mulla 33v

ap

Vierailija
2/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis olevan vanhemmille aikamoinen järkytys jos lapsensa yhtäkkiä muuttuukin lesboksi, varsinkin jos vuosia ollut miehen kanssa yhdessä ja lapsiakin löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä se tee hänen käytöksestään mitenkään hyväksyttävää, valitettavasti. Aika ikävää tuollainen, ehkä itse toimisin nyt niin, että sanoisin ihan suorat sanat. Eli jotain : "sinun hyväksyntääsi tai lupaasi en tarvitse, olen aikuinen ihminen. Jos et asian kanssa pysty elämään, on varmasti parempi että jätät sitten joulujuhlat yms väliin ettei tarvitse katsoa kahta toisistaan välittävää ihmistä". Ihan kylmästi siis tekisin selväksi sen että aikuinen lapsi elää niinkuin haluaa, siihen on turha tuolla tavalla puuttua ja syyllistää.

Vierailija
4/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tästä naisesta ei ole tulossa ns äitipuolta? Siis jos suhteenne jatkuu, niin ettekö muka muuta yhteen? Eikö lapsi tiedä, että seurustelet tämän naisen kanssa?

Vierailija
5/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan yhtäkkiä lesboksi muutu. Olemme enemmän tai vähemmän biseksuaalisia kaikki.

Minun pisin suhteeni oli naisen kanssa ja se oli hyvin tasapuolinen suhde jos näin voi sanoa.

Nyt olen sellaisen perusmiehen kanssa ja usein tulee ristiriitoja asioista jotka ennen menivät niin huomaamatta yhteisymmärryksessä.

Ruoanlaitto,siivous jne.

Vierailija
6/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin kanssa aika läheisiä ja hän hoitaa paljon lastamme. Olen antanut äidille aikaa eli ilmoitin lesboutumisesta noin pari kolme kuukautta sitten.

Silloin mulle tuli järkytyksenä että hän vastustaa kaikkia homosuhteita, mutta ajattelin että se menee ohi tai laimenee.

Harmittaa toisaaltaan äidin puolesta että kokee noin voimakkaita tunteita, negatiivisiä. Mä olen kuitenkin löytänyt ihanan ihmisen mun elämään ja olen siitä onnellinen...

ap

Vierailija
7/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutettais yhteen niin en koe että tyttöystäväni alkaa äitihahmoksi lapselle vaan pysyy ystävänä ja kaverina...

Vähän sama jos muuttaisin kimppakämppään serkkuni kanssa niin ei serkustani tule äitipuolta lapselle... tyhmä kysymys ja ehkä tyhmä vastaus.

Lapsella on äiti ja isä ja tulemme hyvin toimeen.

ap

Vierailija
8/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutettais yhteen niin en koe että tyttöystäväni alkaa äitihahmoksi lapselle vaan pysyy ystävänä ja kaverina... Vähän sama jos muuttaisin kimppakämppään serkkuni kanssa niin ei serkustani tule äitipuolta lapselle... tyhmä kysymys ja ehkä tyhmä vastaus. Lapsella on äiti ja isä ja tulemme hyvin toimeen. ap

silleen, mut joo, kunhan kysyin.

Vierailija
9/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että enemmän tai vähemmän biseksuaalisia ollaan kaikki. Homous on tullut jo telkkariinkiin ja muihin viestimiin, mutta on vielä kaukana se aika että se näkyisi luontevasti arjessa.

Mä ymmärrän sua mutta ymmärrän myös äitiäsi. HÄn ollee sellaista sukupolvea ja luokka tai normistoa että ei voi hyväksyä asiaa. Ei ole tavatonta, ettei vanhempi ikinä hyväksy, joten älä elätä liikoja toiveita.

Kaikkiin asioihin ei ole ratkaisua.

Äitilläsi voi olla pelko siitäkin, miten lapset suhtautuvat tämän jälkeen sun lapseesi. HÄn voi ja todennäköisesti myös saa koulukiusaamista osakseen valintojesi johdosta, jos ne tulevat yleiseen tietoon. Lapset ovat armottomia. Toivon teille kuitenkin onnea!

Vierailija
10/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa edes ajatella asiaa noin koska olen onnellinen... mutta niin se varmaan sitten menee. Toivon todella että lapseni ei joudu kiusatuksi asiasta ja etten joudu elämään kaapissa koko elämääni... ihan hullua.

ap

Vierailija
11/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miten se biseksuaalisuus meissä kaikissa sitten ilmenee? Itse olen mielestäni 100% hetero, joten valaisehan sinä suuressa tietoudessasi minua. En fantasioi seksistä naisen kanssa, en ole ikinä ollut ihastunut naiseen ja tuskin tulenkaan, koska he eivät vain viehätä minua. Mikään homofoobikko ei kuitenkaan ole. Minusta jokainen ihminen on yhtä arvokas.

Ap, asiat voisivat olla huonomminkin. Tiedän monia, joiden homoseksuaalisuutta vanhemmat eivät hyväksy edes siinä määrin, että suostuisivat tapaamaan kumppania. Erityisesti vähänkin vanhempien ihmisten keskuudessa.

Vierailija
12/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tms joka on tarkoitettu omaisille ja jossa aitisi voisi ehka keskustella asiasta 'ulkopuolisen' kanssa? Pari kolme kuukautta ei ole paljon aikaa sopeutua tuollaiseen asiaan joka vanhemman sukupolven ihmiselle voi olla melko kasittamaton ja pelottava. Varsinkin jos aitisi ei ole saanut mitaan tukea tai keskusteluapua.

En todellakaan suosittele mitaan 'hyvaksy asia tai ole hyvaksymatta' ultimatumia. Yrita jutella rauhallisesti ja saada aitisi avautumaan peloistaan, ja anna hanelle aikaa. Ja tassa vaiheessa varmaan tuo aitisi pyynto ettette joulujuhlassa pussaile tai kavele kasikkain on (hanen puoleltaan) ihan ymmarrettavaa.

Vierailija
13/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen vuoksi laukoo sammakoita. Kuvittelee, että hänellä on vielä joku oikeus asioihisi. Äitisi myös yrittää selvästi suojella lastasi. Pelkää, että häntä kiusataan ja hän tulee nolatuksi äitinsä takia. Monet edelleen ajattelevat, että homoseksuaalit ovat jotenkin yliseksuaalisia eli seksiasiat menevät muun elämän ohi. Päätös elää homosuhteessa on itsekäs teko ja lapsen asioita ei siis osata laittaa etusijalle. Monelle edelleen on tärkeää, että lapsella on isä ja äiti ja siihen pitää ainakin pyrkiä, että lapsen kodissa on miehen ja naisen malli. Äitisi selvästi kannattaa näitä arvoja, minkäs sille teet. Valitsit vaikean tien äitisi osalta, mutta ehkä onnellisemman tien henkilökohtaisessa elämässä. Elämä on valintoja ja aikuisen ihmisen pitää kantaa vastuu omista valinnoista.

Olisi ihana ajatella, että vanhemmat hyväksyvät lapsensa sellaisena kuin ovat. Nyt kuitenkin on käynyt niin, että sinä et ole enää se lapsi, jonka äitisi tunti. Hän on shokissa. Menee aikaa päästä asian yli, mikäli tälli ei ollut liian kova. Äitisi on pudonnut kelkasta ja puistelee lumia paraikaa helmoistaan.

Vierailija
14/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, mut serkun kaa ei seurustella... silleen, mut joo, kunhan kysyin.

Vierailija
15/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin kommentoida tätä, että en vain näe tyttöystävääni äitipuolihahmona lapselleni, enkä sitä häneltä koskaan tule vaatimaan. Toki saa olla lapselle tärkeä aikuinen, mutta lapsella on tärkeät äiti ja isä olemassa ja heidän paikkaansa kukaan ei ota.

Myös äitini ja hänen miesystävänsä eli pappa ovat lapselle tärkeitä.

En vain ymmärrä miten voisin elää kaapissa sen vuoksi että lastani ei kiusattaisi. Enkä usko että lastani tullaan kiusaamaan... en vain usko, että se on nyky-yhteiskunnassa enää mahdollista...

ap

Vierailija
16/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtökohdalta oletan, että homous ei ole aihe kiusata tai ylipäätään lapsen äidin seksuaalinen suuntautuminen ei välttämättä johda kiusaamiseen.

Toki tajuan, että lapsia kiusataan pienemmästäkin asiasta, mutta sehän sitten on aina tuurista kiinni ketä kiusataan ja mistä ja jos opetan lapseni siihen että se ei ole kiusaamisen aihe. Eli vaikka joku nälvisi asiasta lapsi ei ota sitä kiusaamisena vaan osaa suhtautua siihen.

Itselläni on erittäin rankasti koulukiusattu veli eli tiedän mitä kiusaaminen pahimmillaan on. Näen myös keinot miten kiusaaminen olisi saatu lopetettua, mutta silloin siihen ei pystytty.

Ja todellakin olen pitänyt itseäni täysin 150%heterona aina ja oli mullekin järkytys että ihastuin naiseen ja aloin seurustella tämän kanssa....

Homouden periytyvyydestä on ollut paljon puhetta ja itse toivon että lapseni saa olla kumman sukupuolen edustajan kanssa hän haluaa...

ap

Vierailija
17/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homot aina luulee että muillakin on samoja viettejä.

sekään, että teininä pohtiia asioita erikanteilta (eteenkin nykyään kun homoutta ihan tuputetaan) ei tarkoita että ihminen on lesbo.

Monella on lisäksi ongelmia isä tai äitisuhteessa ja seksuaalista hyävksikäyttöä.

Ymmärrän hyvin äitiä

t.30v

kukaan yhtäkkiä lesboksi muutu. Olemme enemmän tai vähemmän biseksuaalisia kaikki.

Minun pisin suhteeni oli naisen kanssa ja se oli hyvin tasapuolinen suhde jos näin voi sanoa.

Nyt olen sellaisen perusmiehen kanssa ja usein tulee ristiriitoja asioista jotka ennen menivät niin huomaamatta yhteisymmärryksessä.

Ruoanlaitto,siivous jne.

Vierailija
18/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka homopiireissä haluttaisiin ajatella homouden olevan mitä luonnollisin asia, niin se on kuitenkin aika harvinaista. Julkihomoilu varmasti aiheuttaa keskustelua lapsen kavereiden ja näiden vanhempien keskuudessa. Ei pidä vähätellä sen seurauksia lapsen elämässä. Luulen, että oman järkytyksensä lisäksi äitisi tarkoitti myös tätä.

Vierailija
19/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi, hieno homma, että olet onnellinen. Mutta...

Älä viitsi käyttäytyä niin kuin teini. Äitisi on luullut sinun olevan hetero 30 vuoden ajan. Äitisi on elänyt aikana, jolloin homous on ollut diagnosoitava sairaus/synti/jne. Anna hänelle aikaa vähintään vuosi ennen kuin tuomitset hänet suvaitsemattomaksi ihmiseksi, joka ei saa lapsenlastaan nähdä.

Naurattaa aina kun aikuiset ihmiset löytävät itsestään uuden puolen(homous, karppaus, islamin usko, mikä tahansa) ja ovat sitten ihan ö:nä, kun lähiympäristö ei heti taputtelekkaan onnesta käsiä yhteen.

Eli anna aikaa, kyllä se äiti tottuu. Näin on paras myös lapsesi kannalta, sillä mummo on hänelle ilmeisesti tärkeä.

Vierailija
20/21 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, mut serkun kaa ei seurustella... silleen, mut joo, kunhan kysyin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi