Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten siedätte työvuorolistoja?

Vierailija
04.11.2012 |

Olen silloin tällöin ollut työpaikoissa, joissa joku muu tekee listat ja sitten saa nähtäväkseen, mitkä viikonloput on töissä ja milloin on ilta- tai aamuvuoro. Olen tuntenut sen niin ahdistavaksi, että jollain henkilöllä on niin suuri valta säädellä perheemme elämää. Onneksi nyt on ollut taas päivätyö, aina samaan aikaan ma-pe, se on vasta ihmisarvoista elämää.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työvuorolistoja, eikö koskaan ärsytä, että taas perjantaina iltavuoro

Vierailija
2/9 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset kouluun ja tehdä päiväruoan ennen heidän koulustatuloa. Ja iltalisät tietty kans.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

peräti 2x on ollut iltavuoro tänäaikana. Ja ihan on päivätyö kyseessä ja iltavuorokin päättyy jo klo17.

Niin ja me 5 työntekijää merkitsemme itse työvuoromme listaan, juuri nyt to merkkasin seur 2vkon työvuoroni ja niissä on yht.4 aamuvuoroa, 4 iltavuoroa ja loput 8 ja 8.30 vuoroja.

työvuorolistoja, eikö koskaan ärsytä, että taas perjantaina iltavuoro

Vierailija
4/9 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos sellaisen työn valitsee on hiukan pakko vaan opetella sietämään myös niitä vuorolistoja :D

Sitä paitsi kyllä ne on tasapuolisia kaikille. Jokainen varmasti saa suunnilleen yhtä monta vapaata viikonloppua per vuosi.

Vierailija
5/9 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen väliä sillä on? Se lista kuuluu silti tulla viimeistään 2 viikkoa ennen työvuoroa, niin miten se säätelee liikaa elämää?

Ja vuoroja voi pyytää etukäteen erilaisiksi jos on jotain mukamas tärkeää..

Ihme niuhotusta.

Vierailija
6/9 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy kyllä käyttää sanontaa, jota normaalisti inhoan, koska sillä on liian helppo kuitata minkä tahansa ammatin ja työn huonot puolet. Tähän saumaan se kuitenkin ehdottomasti sopii:

Se on ammatinvalintakysymys.

Olen tehnyt vuorotyötä 20 vuotta ja rakastin sitä. Koskaan ei harmittanut nähdä uusia työvuorolistoja. Ehkä mulla oli onni olla hyvissä työpaikoissa, joissa työvuorot jaettiin tasapuolisesti. Siirryttyäni päivätyöhön oli puolestani kauan ahdistunut vähäisemmästä vapaa-ajasta ja arkivapaiden puutteesta.

Jos vuorotyö ahdistaa noin paljon ja on mahdollista vaihtaa päivätyöhön, vaihda ihmeessä. Miksi kiusata itseään. Toisille vuorotyö sopii, toisille ei.

Vierailija
7/9 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalintakysymys, totta. Ennen ja ehkä vieläkin on tehtaissa keskeytymätöntä kolmivuorotyötä, jolloin pystyy ennakoimaan melko pitkälle ajalle työvuoronsa.

Entiseen aikaan sairaaloissa oli jokseenkin säännönmukainen vuorokierto, johon kuului myös ns. yökkövapaa yövuorojen jälkeen. En ymmärrä, miksi se ei ole vieläkin käytössä. Ehkä vähentäisi sijaistarvettakin.

Siinä olisi monta hyvää puolta: vähentäisi suunnittelijan/johdon työtä, olisi tasapuolinen ja jokseenkin ennakoitavissa sitä 2 viikon listaa pitemmälle.

Mutta hanki itsellesi sellainen koulutus ja työ, että sinä olet itse se, joka tekee työvuorolistat. Yleensä sellaisen henkilön ei tarvitse tehdä yö- ja viikonloppuvuoroja.

Vierailija
8/9 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ammatit on vuorotyötä, ei pitäisi olla yllätys.

Vierailija
9/9 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää listojen tekemiseen työnantajan direktio-oikeutta. Eihän siitä mitään tulisi jos jokainen tekisi itse omat työvuorolistansa pääperiaatteenaan se, miten työvuorot sopivat oman perheen elämään. Voi että voi olla lapsellinen ajatuskin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä