ymmärrän nyt miksi en saa hoitaa vauvaa
en edes tykkää kaikista vauvoista. jotkut vauvat on iljettäviä ja rumia. mutta oman rakkaan ystävän tai jonkun läheisen sukulaisen vauva olisi ihan ok. ja tosiaan oon hoitanu sukulaisten vauvoja ja itse ajattelen nykyään että jos ei ole annettu tai pyydetty hoitamaan ym johtuu siitä kun en ole silloin näyttäny mitenkään minkäänlaista kiinnostusta kyseistä vauvaa kohtaan ja olen ujostellut vauvaa ja yhen kerran vilkaissut vaan melko ilmeettömästi ja yhen kerran pitäny sylissä mutta ei ole kiinnostanut sen jälkeen tavata vauvaa mutta vauvan kuvia on ollut kiva nähdä. samoin isompien lasten kanssa että ei kiinnosta tavata eikä oikeasti nähdä mutta on kiva katsella kuvia ja kiva haaveilla vauvoista ja yleensä lapsista, mutta oikea ja todellinen yhteinen leikkiminen ja touhuaminen sujuu minulla vasta yli 5-vuotiaan lapsen kanssa silloin kun lapsen oma äiti on paikalla. sukulaisten vauvoja oon tietty joskus hoitanut valvotusti mutta en yksin. en halua enkä uskalla jäädä yksin vastasyntyneen kanssa enkä isommankaan lapsen kanssa. vasta sitten kun lapsi on noin 10-12-vuotias, voin jäädä lapsen kanssa yksin. sen ikäinen on sen verran jo järkevä että sen kanssa pärjää kyllä vuorokauden tai vähintään pari tuntia yksinkin. olen haaveillut vauvanhoidosta yksinkin että jos ottas asunnolle hoitoon mutta katson että se on tällä terveydentilalla melko rankkaa kun omat jutut ja omat rutiinit ja omat kiinnostuksenkohteet on joihin paneudun niin vauva jäisi hoitamatta. unohtaisin vauvan sänkyynsä tai vaunuihinsa. mutta jos vauvan äiti on paikalla ja sanoo että tuletko syöttämään tai tuletko auttamaan pukemisessa tai pidätkö sylissä vauvaa kun vauva kaipaa hellyyttä niin mielelläni osallistun tuohon kyllä. mutta en yksin edes tajua mitä pitää tehdä vauvalle.
Kommentit (10)
tai vammainen.
Ei siis millään pahalla, ihan kyselen muuten vain.
Tekstisi vaikuttaa siltä.
Eihän niitä vauvoja ja lapsia ole pakko hoitaa.
Mikä tämän aloituksen idea oli?
ja sen takia kaikki ei ole antaneet minun ilmeisesti hoitaa ja av-palstallakin on minulle sanottu aina että vauvat ei oo minun juttu... vaikka ei oo ees minua nähty
tai vammainen.
Ei siis millään pahalla, ihan kyselen muuten vain.
Tekstisi vaikuttaa siltä.
Eihän niitä vauvoja ja lapsia ole pakko hoitaa.
Mikä tämän aloituksen idea oli?
On vaahdonnut täällä jo kauan.
Hänellä on Aspergerin syndrooma, ja on ollut vihainen siitä että Down-syndroomaiset saa hoitaa vauvaa ja hän ei.
Käsittääkseni koko juttu lähti siitä että joku oli sanonut että hänestä ei ole hoitamaan vauvoja.
Täällä palstallakin hänelle on sanottu vai että kukaan ei antaisi vauvaansa tuntemattomalle, ja että on ihan ookoo jos saa hoitaa yhdessä ystävän/sukulaisen kanssa tämän vauvaa.
Koska kyseessä on Asperger-ihminen, hänelle on vain vähän vaikeaa selittää asioita, koska hän ei käsittele asioita samalla tavalla kuin muut.
Hankala aihe siis.
Enkä antaisi vaivaa hoitoon kuin hetkeksi. Mutta se ei tarkoita ettettekö sinä ja tyttäreni olisi kummatkin ihania ja helliä lapsenvahteja. Ja löytyy kuule niin paljon ihan "normaaleja" ihmisiä, jotka ovat tosi kylmiä ja välinpitämättömiä lasten kanssa! Kaikkien ei ole pakko olla hyviä vauvanhoitajia! Sukulaisvauvallekin on tärkeää oppia tuntemaan kaikenlaisia ihmisiä ja pikkuinen hymy tai kutitus ja kikatus merkitsee vauvalle paljon.
itse noita asioita etkä ole katkera siitä että ihmsiet ei vaan ilkeyttään sun sairauden takia anna hoitaa vauvaa. Nyt tiedostat itsekin että terveydentilasi tekisi haastavaksi huolehtia vauvasta kaikissa tilanteissa.
Olen aina välillä lukenut juttujasi ja välillä kannustanutkin. Olet fiksu ja oppivainen likka. Laitoin muuten ilolla merkille, että sun teksti oli vähän lyhyempi tällä kertaa, eli olet oppinut av-palstailuakin. Kaikkea hyvää sinulle, vietä kiva joulu!
olen haaveillut vauvanhoidosta yksinkin että jos ottas asunnolle hoitoon mutta katson että se on tällä terveydentilalla melko rankkaa kun omat jutut ja omat rutiinit ja omat kiinnostuksenkohteet on joihin paneudun niin vauva jäisi hoitamatta. unohtaisin vauvan sänkyynsä tai vaunuihinsa.
Vauvojen hoito on kyllä rankkaa, eikä niitä tosiaan saa unohtaa mihinkään. Omat jutut täytyy laittaa taka-alalle. Hyvä että olet huomannut tämän itsekin! Se on hienoa että osaa tunnistaa mitkä on omassa elämässä itselle tärkeitä asioita ja mikä on itselle luontaista puuhaa. Ehkä niitä vauvoja voi ihailla etäämmältä.
mutta jos vauvan äiti on paikalla ja sanoo että tuletko syöttämään tai tuletko auttamaan pukemisessa tai pidätkö sylissä vauvaa kun vauva kaipaa hellyyttä niin mielelläni osallistun tuohon kyllä. mutta en yksin edes tajua mitä pitää tehdä vauvalle.
Kyllä sinusta varmasti olisi kiva puuhailla oman jaksamisen mukaan vauvojen tai pienten lasten kanssa, se on selvä!
Ehkä sinun kannattaa rohkeammin kysyä kyläreissuilla, jos niillä tuttavillasi ja ystävilläsi on vauvoja, että saisinko pitää vähän aikaa sylissä tai syöttää, jos sellainen tilanne tulee. Tai sitten vain nautit niistä vauvojen kuvien katselemisista, jos tuntuu että ujostelet vauvaa. Uudet vanhemmat yleensä mielellään puhuu lapsistaan ja esittelee kuvia!
huomaako muuten ihmisen ulkoisen olemuksen ja käytöksen ja ilmeiden, eleiden tai niiden puutteen tai sulkeutuneisuuden ja terveen järjen yms puutteen perusteella sen että vauvanhoito ei olisi ainakaan ensimmäisiä mihin tuota voisi pyytää?
kun tuntuu että minua on kannustettu joka asiaan ihan laidasta laitaan aina eläinten ja vauvaiän ohittaneiden lasten hoitamisesta ja auttamisesta lähtien ja kaikkeen muuhunkin sen mukaan mistä vaan tykkään mutta tuo vauva-asia on jotenkin ainut asia mihin ei olla kannustettu.
mitkä asiat on sellaisia muita asioita joita ette hyväksyisi sille jonka ette antas hoitaa vauvaa? eläimiä nyt ainakin olen saanut hoitaa ihan pikkujyrsijöistä, koirasta, kanista ja kissasta ym lähtien.
Vai sellaista sinusta on siis pelkän paperitiedon nojalla oletettu? Tämäpä on erittäin harmillista. Olisikohan minun syytä ottaa yhteyttä johonkin sellaiseen henkilöön, josta minulle olet ennenkin valittanut? Olen hyvin pahoillani puolestasi. Täytynee siis ottaa asia esille jossain asiayhteydessä...