Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienten lasten vanhemmat: poltatteko tupakkaa?

Vierailija
25.09.2012 |

Perhevalmennuksessa monet miehet kertoivat lopettaneensa tupakan polton kuultuaan raskaudesta. Myös oma mieheni lopetti tupakoimisen, ennen raskautta kylläkin. Luulin, että on yleinenkin käytäntö, että tupakointi lopetetaan vauvan synnyttyä, mutta aika monien uusien tuttavuuksieni ja äskettäin raskaaksi tulleiden ystävieni miehet eivät edes aijo yrittää lopettaa. Myös muutama raskaana oleva ystäväni polttaa.

Mites teillä, miten suhtaudutte tupakointiin lapsiperheessä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika fanaattinen tupakoinnin vastustaja. Työssäni näen hyvin mitä se saa aikaan ihmisen kehossa. Oma isäni poltti sisällä kun olin pieni. Onneksi nykyään sellainen on aika harvinaista ja aikuiset kessuttelevat ulkona.

Vierailija
2/5 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on kamalan näköistä kun äiti ja/tai isä polttavat lasten kanssa kaupungilla pyöriessään tai ramppaavat kotonaan pihalla tupruttelemassa.

Mieheni polttaa töissä ollessaan ja joskus harvoin kotona jos polttavia kahvittelijoita käy. Itse poltan kotona joskus harvoin kesällä iltaisin tai sitten kun lähden illanviettoon ystävien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kun sain tietää olevani raskaana. Miehestäni en oikein tiedä lopettiko, epäilen että poltti töissä mutta ei ainakaan kotona polttanut. Olin tyhmä ja aloitin uudestaan kun imetys ei onnistunut ja kaikki meni muutenkin päin honkia. Lapsi oli tuolloin reilu 2kk. Mieheni aloitti sitten myös uudestaan. Häpeän tupakointiani niin paljon että teen sen salaa kaikilta muilta paitsi mieheltäni. Poltan vain kun lapsi (nyt 12kk) on nukkumassa ja käyn suihkussa ja pesen hampaat tämän jälkeen. Toivon että löytäisin taas motivaation lopettaa.

Vierailija
4/5 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoli vuotta ennen vauvan syntymää, itse en ole koskaan tupakoinut ja säälittää katsoa, kun äiti työntää vaunuja ja tupakoi.

Vierailija
5/5 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei ole koskaan tupakoinut. Itse poltin lähes 10 vuotta ennen lapsia. Raskausaikoina oli itselleni ehdoton tupakkakielto josta en lipsunut kertaakaan. Toisen lapsen kohdalla lipsuin imetysaikana satunnaisesti sellaisissa tilanteissa joissa istuin iltaa tupakoivien ystävieni seurassa. Lopetin kuitenkin melko nopeasti tuon touhun kokonaan. Minulle on tärkeää se että perheemme on savuton. En halua että lapseni oppisivat tupakanpolttoa ainakaan minulta.