Minkä näistä antaisit hoitaa vauvaasi?
Minkä näistä antaisit hoitaa vauvaasi yksin, minkä ohjatusti tai valvotusti sinun ollessa läsnä ja minkä antaisit olla paikalla muttet hoitaa ja minkä et antaisi edes nähdä vauvaasi? Miksi näin ja mitä riskejä siihen sisältyisi?
1. Nuori aikuinen jolla on Dysfasia, ADHD, lukihäiriö tai hahmotushäitiö
2. Ihminen jolla on Aspergerin oireyhtymä
3. Ihminen joka on lievästi kehitysvammainen
4. Skitsofreenikko
5. Asperger-henkilö jolla Aspergerin lisänä myös mielenterveyden ongelmia ja joka suuttuu helposti jos on eri mieltä jostakin asiasta. kokee että muut väheksyy häntä.
6. Vaikeasti autistinen
7. alkoholisti
8.dementoitunut vanhus
9. 2-4-vuotias lapsi
10. 5-11-vuotias lapsi
11. 12-14-vuotias lapsi
12. 15-17-vuotias teini
13. vaikeasti kehitysvammainen esim Rett, angelman-oireyhtymä jne
14. cp-vammainen tai liikuntavammainen noin muuten
15. sokea
16. linnakundi
17. sosiopaatti
18. narsisti
19. rajatila
20. psykopaatti
21. kuoleva ja vaikeasti sairas aikuinen
22. ihminen josta et pidä
Kommentit (29)
lennä vauvat seinään, mutta puiseva voi as-henkilö olla ja välinpitämätön, yliherkkä, esim kakan hajun kokee iljettävänä. vauvalla ei ole turvallinen olo jos hoitajalta puuttuu ilmeet ja eleet täysin. ja jos ei juttele eikä helli vaan mekaanisesti hoitaa. ja jos voi pahoin ja pyörtyy kakanhajustakin.
esim kuolevana syöpäpotilaana olla samassa huoneessakaan alle 10-vuotiaan lapsen kanssa. en haluaisi missään tekemisissä olla yhdenkään alle kymmenenvuotiaan kanssa jos olisin kuolemaa tekemässä. joku pösilö lekuri kuulemma oli vieny 4-5v ikäsen kuolevia katsomaan. minua ei veisi. minun lähellekään ei tule yksikään vieras alle 10v ikäinen silloin kun teen kuolemaa. oma lapsi tai läheisen lapsi vain mutta ei minkään lääkärin pentu.
osastolla jossa hoidettiin niin lapsia kuin aikuisiakin. en voinut sietää niitä pentuja siellä. ne iljetti.
tykkään lapsista 1. teoreettisella tasolla ja kuvissa 2. jos olen työharjoittelussa päiväkodissa tai koulussa 3. jos suvussa tai kavereilla on lapsia tai jos itselläni on lapsi tai 4. tykkään myös tottakai ulkomaalaisesta kummilapsesta jolle annan rahaa mikäli sellainen sattuu minulla olemaan.
vieraat lapset kivoja vain teoreettisella tasolla ja jos sairastun syöpään niin lääkäri saa näyttää minulle kuvan lapsestaan mutta ei tuoda lasta samaan huoneeseen kun sairaana ja väsyneenä en jaksa asettaa lapsen tarpeita omieni edelle.
ääääää yyyyy äyäyäyäääää ööööö öäääää öäää böäääää
muuta afriikkaan niin hanasta tulee coca-colaa
mun olis oltava pitkäaikaisosastolla vuodepotilaana mutta minkäköhän takia ei oo otettu. t. 30-vuotias vanhus
1. Ei mielestäsi pitäisi hankkia lapsia lainkaan:
Psykopaatti ja paatunut rikollinen.
2. Ei pitäisi hoitaa kenenkään muun vauvaa kuin omaansa korkeintaan:
Joku narsisti tai skitsofreenikko.
ja
3. Kenen antaisit hoitaa sinun ollessa paikalla?
Joku sukulainen tai kaveri joka ei ole erityisen läheinen. Lievät neuropsykiatriset ongelmat ei estä eikä haittaa tätä asiaa.
4. Kenen taas antaisit hoitaa yli vuoden ikäisiä lapsia, mutta et vauvoja?
Kehitysvammaiset.
t. Kalevi Körkäs
ainakin kyrvän tai pillun näkeminen ja kakan haju iljettää ja voi olla että oon myös konemainen ja puiseva.
eli yritän itsekin tehdä ajatustyötä sen eteen että unohdan vauvat ja niiden hoidon mutta suuntaan huomiotani eläimiin ja ehkä isoihin ja omatoimisiin ja keskustelutaitoisiin lapsiin ja nuoriin joiden kanssa yhdessäolo on pelaamista, leikkejä, juttelua tai läksyissä auttamista.
olisiko se parempi idea?
alan vihdoinkin järkiintyä vauva-asiassa ja suuntautua eläimiin, isoihin lapsiin, nuoriin, kehitysvammaisiin, vanhuksiin jne enempi. nuo ainakin osaavat sanoa mitä tarttevat.