Uusioperheen joulu kyydit.
Mitäpä mieltä AV-mammat tämmöisestä?
Miehelläni ja minulla 3-lasta 6kk-4vuotta, lisäksi miehelle exän kanssa 8-vuotias.
Miehen ex tahtoo olla atoon lapsen kanssa ja joulupävänä tulisi sitten meille. Tämä ok meille mutta meistä ex voisi puolisonsa kanssa tuoda. (heillä ei muita lapsia) Välimatka on n.3h matka, siis 6h edes takaisin.
Sanoimme että aattoa ennen pe tai lauantai voidaan hakea. Mutta siitä eteen päin saavat he hoitaa kyydin koska isän pitää viettää joulua yhteisten lapsien kanssa. Tarjouduimme maksamaan bensa kulut koska he ovat aika PA. Mutta ei kun heillä on illalla syömään menoa yms niin ei voi tuoda, mutta ei saa hakeakkaan ennen kun joulupäivänä.
Kommentit (42)
millainen on lasten kannalta paras vaihtoehto.
Mutta en usko että suostuuvat tähänkään. Ja itseäkin se ärsyttää, mutta sietäisin sen :D
pistäkää junaan tai bussiin - kyllä tuon ikäinen voi kulkea matkan jo julkisilla. Bussissa kuski huolehtii että jää oikealla pystäkillä ja tietysti joku tulee pysäkille vastaan!
yhteisten lasten kannalta paras olisi kun isosisko tulisi jouluksi jo enemmin. Sanoin tyttöpuolikin haluaisi olla joulun meillä. Mutta äitinsä haluaa pitää tytön joulun siellä.
Yht. lasten kannalta on surku jos isä lähtee joulupäivänä ajamaan pitkää matkaa, muutenkin isä töitten takia paljon pois. Ja samoin ikävä tyttöpuoleni kannalta istua joulupäivänä autossa.
Hänen tehtävänsä on ajaa autoa, ei olla lastenhoitajana.
tulla teille uudeksivuodeksi. Ja sitten seuraavana vuonna olla joulun teillä ja uudenvuoden äidillä.
Näin meillä toimi hyvin, kun olimme uusperhe. Onneksi emme uusioperhe.
jos isänsä haluaa nähdä, niin tulee joulukylään. Jos isä jo on aaton muiden lastensa kanssa, niin miksi ei joulupäivänä voisi hakea omaa lastaan?
Mutta ei. Tämä tapauskun tuntuu enemän pelkältä kiusanteolta.
AP
Mutta ei kai se nyt kamalaa ole, jos isä on 6 tuntia pois joulupäivänä, teidän lapset saavat kuitenkin olla koko ajan isänsä kanssa.
Tuossa 8-vuotias saisi hetkeksi "omia" isänsä.
ja mies tosi paljon töissä. Joten olisi kiva viettää kunnon joulu, eikä että mies on tien päällä. Ja että tyttöpuolikin voisi viettää pitkän ajan meillä on siis tulossa äitinsä suunnitelnman mukaan joulupäivästä uudenvuoden yli. Ja meille tämä passaa, jos tuovat(tai laittasivat julkiseen). Muuten haettasi itse jo enemmin varsinkin kun miehelle on töitä joulun jälk TO,PE ja LA niin olisi kiva että tyttö tulisi jo ennen joulua.
AP
Siis ei omat lapsetkaan paljon nää. Täällä viikollakin maanantai aamuna nälivät isänsä, seuraavan kerran ti iltana.
AP
ja mies tosi paljon töissä. Joten olisi kiva viettää kunnon joulu, eikä että mies on tien päällä. Ja että tyttöpuolikin voisi viettää pitkän ajan meillä on siis tulossa äitinsä suunnitelnman mukaan joulupäivästä uudenvuoden yli. Ja meille tämä passaa, jos tuovat(tai laittasivat julkiseen). Muuten haettasi itse jo enemmin varsinkin kun miehelle on töitä joulun jälk TO,PE ja LA niin olisi kiva että tyttö tulisi jo ennen joulua.
AP
anteeksi vain. Onneksi minun isäni teki itse päätökset ja haki meidät vaikka oli pitkä matka ja oli yrittäjä joka teki töitä ihan hirveän paljon .
Siis ei omat lapsetkaan paljon nää. Täällä viikollakin maanantai aamuna nälivät isänsä, seuraavan kerran ti iltana.
AP
Siis ei omat lapsetkaan paljon nää. Täällä viikollakin maanantai aamuna nälivät isänsä, seuraavan kerran ti iltana. AP
Kai sillä vastaavasti on pitkiä vapaita, jos tekee putkeen yli 7 päivää töitä maanantaiaamusta ensi viikon tiistaille?
hakumatkalle? Saisit itse lepohetken ja isä&isommat lapset mukavan retkipäivän.
hakumatkalle? Saisit itse lepohetken ja isä&isommat lapset mukavan retkipäivän.
Ja voi helvetti. Tottakai ajattelen omialapsiani enemmän ne ovat minun paljon rakkaanpia. Mutta ajattelen myös tyttöpuoltani. Miehen exä taas ei ajattele lastaan eikä ketään muuta kun itseään.
Ja tämän kyydityksen jos muu ei auta niin tottakai annan mieheni hakea lapsensa. V*tuttaa vaan että kaikki joutuu siitä kärsimään, vain koska yks ihminen haluaa tehdä kaiken vaikeaksi.
sulla oli ihan hyvä idea. Varteenotettava jos ei nyt konstia keksitä miten tytön saisi enemmin meille tai saisi äitinsä tai isäpuolensa kuskailemaan.
Ja voi helvetti. Tottakai ajattelen omialapsiani enemmän ne ovat minun paljon rakkaanpia. Mutta ajattelen myös tyttöpuoltani. Miehen exä taas ei ajattele lastaan eikä ketään muuta kun itseään.
Ja tämän kyydityksen jos muu ei auta niin tottakai annan mieheni hakea lapsensa. V*tuttaa vaan että kaikki joutuu siitä kärsimään, vain koska yks ihminen haluaa tehdä kaiken vaikeaksi.
Ymmärrän senkin. Mutta harmi on sekin, että ihmiset eivät sovi näitä asioita siinä vaiheessa , kun huoltajuuskysymyksiä ratkotaan. Silloin ei kukaan eksä pääsisi tekemään kiusaa.
T. se 8-vuotiaan puolustelija (vaikka ymmärrän sinuakin, olet vaikeassa tilanteessa) ja tuo isompien mukaan ottaminen voisi olla hyvä idea. Tai jos sinä haet ja isä on lastenne kanssa.