tuntuu että suomessa ei saa meikata tai kiinnittää huomiota itseensä, oletteko samaa mieltä?
tykkäisin pukeutua vähän raflaavammin, mutta joudun hillitsemään itseäni kun imagoni on "kiltti" perheenäiti töissä ja vapaa-ajalla. Lisäksi olen hoitoalalla ja tuntuu ettei siellä saa pukeutua seksikkäästi tai raflaavasti. Enempi haluisin ottaa pukeutumisessa mallia amerikasta tai naapurimaasta ruotsista.
Myös tuntuu ettei saisi töihin meikata muuta kuin kosteusvoiteen. Heti oletetaan että on itserakas jne. jos meikkaa silmiä tai huulia. Kaikkien pitää täällä näyttää juuri sängystä nousseelta ja se on suomalaisten mielestä hienoa. =(
Kommentit (19)
Olen itsekin hoitoalalla ja meikkaan kyllä ihan sen mukaan miltä ittestä tuntuu. Toki en mitää geelikynsiä tms. pidä, mutta en osaisikaan. Ja vaatetus siellä nyt on mikä on. Ei voi kovin seksikkäästi osastolla pukeutua.
vaan itseni. On kiva katsoa peilistä jos näkyy huoliteltu naama ja kivat vaatteet. Mutta kyllä kyrsii tämä asia. Tuntuu että nuorille sallitaan vielä tyylillä leikittely ja kokeilu mutta heti kun on perhettä niin saat olla meikittömänä töissä ja pukeutua säkkeihin. Olen suoranaista vittuilua saanut töissä.
Miksi naiset on niin katkeria toisilleen? Jos itse on niin masentunut ettei viitsi meikata tai laittaa mitään niin sallittakoon se muille.
ap
mutta siihen ei sais kiinnittää huomiota? Sähän teet sitä just siks, että siihen kiinnitetään huomiota.
Joopa joo
on se avainjuttu, heti pitää olla nokkimassa, jos joku huomaa jotain poikkeavaa. En ole huomannut, että ei saisi olla huoliteltu. Täällä Helsingissä minusta suurin osa naisista on huoliteltuja, ainakin kantakaupungissa.
Olen itsekin hoitoalalla ja meikkaan kyllä ihan sen mukaan miltä ittestä tuntuu. Toki en mitää geelikynsiä tms. pidä, mutta en osaisikaan. Ja vaatetus siellä nyt on mikä on. Ei voi kovin seksikkäästi osastolla pukeutua.
mutta tykkään meikata huulia ja silmiä ja en edes mitenkään todella huomiota herättävästi. Silti tuntuu että se juuri pesty naama on hyväksytyin. Sama vaatteissa. Meillä pitää olla vaatteet jotka ei herätä huomiota mitenkään, harmaata,beigeä,mustaa,vihreää. Tylsää...
ap
mutta siihen ei sais kiinnittää huomiota? Sähän teet sitä just siks, että siihen kiinnitetään huomiota.
Joopa joo
olen aika ujo mutta silti haluan olla huoliteltu. Vai pitääkö ujojen kulkea säkki päässä? ;) Mutta en halua puhua siitä mistä ostan vaatteeni tai minkä hintaisia ne on.
ap
Mä huolehdin hiuksista ja meikkaan ihan joka päivä luomivärit ym. Olen hieman ylipainoinen enkä erityisen kaunis joten laittautumiseni ei ärsytä muita naisia. Mutta muutama kuukausi sitten taloyhtiöömme muutti jumalaisen kaunis nainen jolla aina korkeat korot, upea ulkonäkö ja viimeisen päälle meikkaa ja pukee. Sitähän ei sitten linttakengillä kulkevat poikatukkaiset naiset kestä. Inhottavaa piikittelyä kuuluu muiden suista.
Kyllä se pahalta tuntuu, tämä nainen on tosi mukavan ja avuliaan tuntuinen.
vaan itseni. On kiva katsoa peilistä jos näkyy huoliteltu naama ja kivat vaatteet. Mutta kyllä kyrsii tämä asia. Tuntuu että nuorille sallitaan vielä tyylillä leikittely ja kokeilu mutta heti kun on perhettä niin saat olla meikittömänä töissä ja pukeutua säkkeihin. Olen suoranaista vittuilua saanut töissä.
Miksi naiset on niin katkeria toisilleen? Jos itse on niin masentunut ettei viitsi meikata tai laittaa mitään niin sallittakoon se muille.ap
Mutta ei töistä..
Kävin ensimmäistä kertaa lähileikkipuistossa lapsen kanssa ja olin normaalin itseni näköinen: Luonnollinen meikki eli vähän meikkivoidetta, ripsiväriä, nude luomiväri, kulmat värillisellä kulmavahalla muotoillut ja vähän sävyttävää huulikiiltoa. Vaatteetkin oli ihan perussettiä eli ulkoiluvaatteet, siistit ja istuvat. No, siellä leikkipuistossa oli niitä paikallisia äitejä lapsineen ja siinä sitten tiirailivat nenänvarsiaan pitkin ja kuulin kun joku sanoi "mikähän tuokin on olevinaan kun on noin tälläytynyt", kun kuulin tuon niin sanoin lapselle että ei me jäädäkään tähän, että muistin että pitää mennä käymään kaupungissa.. (no kukaanhan tätä ei taas usko, luultavasti suurimman osan mielestä vain kuvittelin sen selvän lauseen jne..)
En ole toiste sinne mennyt. Olen 25 ja suhteellisen ujo, eikä tuollaiset kommentit auta asiaa. Yritän pitää itsestäni hyvää huolta ja haluan näyttää hyvältä omissa silmissäni. Meikkaan silloinkin kun olen yksin kotona, poikkeuksena jos olen kipeänä.
Mutta moni entinen tuttu joille nyt on tullut lapsia, pitää minua hirveän pinnallisena ja itserakkaana. Pinnallisiahan me kaikki lopulta olemme, tavalla tai toisella, mutta en minä nyt ole niin erityisen pinnallinen tai itserakas. Tykkään vain näyttää hyvältä ja rakastan kauniita vaatteita.
En käytä sellaista tätityyliä kuin suurin osa suomalaisista, mutta ei mua silti kukaan katso kieroon. Ehkä tyylisi menee huorahtavan puolelle?
En oikein ymmärrä, mikä muu tässä on ongelma kuin joko ap:n huono itsetunto tai sitten se, että hän asuu jossain pikkukylässä jossa on oma paikallismuotinsa. Kaikkialla, missä kuljen, näen myös kivasti pukeutuneita naisia joilla on huolellinen meikki ja kiva kampaus. En ole koskaan kuullut, että kenenkään meikkaamisesta tai pukeutumisesta ois edes keskusteltu.
Ja toinen asia sitten on tietenkin se, että onko työpaikka se areena, jossa kokeillaan niitä uusia meikkejä ja asuja. Työpaikalla ollaan työnantajaa varten, ja jos siellä kuuluu olla hillitty niin sitten ollaan. Vapaa-aika on sitä varten, että saa pukeutua ihan miten itseä huvittaa.
En käytä sellaista tätityyliä kuin suurin osa suomalaisista, mutta ei mua silti kukaan katso kieroon. Ehkä tyylisi menee huorahtavan puolelle?
tosiaan en minihameita käytä mutta en suoria housujakaan. Tyyli jotain siltä väliltä. sellaista mitä ehkä nuoret aikuiset suosii tai sitten ei...en kiinnitä niin huomiota mitä muilla on päällä. Tiukkoja farkkuja ja housuja, en tykkää bootcut housuista. Tavallisia neuleita löysiä tai tiukkoja ja paitapuseroita ja laskeutuvia paitoja. Trikoopaitoja jonkin verran. Seuraan paljon ulkomaisia ja suomalaisia muotiblogeja joten vaikutteita niistä.
ap
tiedä. Itse laitan joka päivä hiukset, meikkaan ja pukeudun nätisti. Muutoinkin olen ihan nätti, hoikka jne. Ja ihan asiallisesti minuun on kyllä suhtauduttu. Suhtauduttiin silloin, kuin olin äitiyslomalla ja nyt kun olen töissä, hoitoalalla.
Ainut kommentointi asiaan liittyen mikä on korvaani kantautunut on ollut luokkaa "kyllä on kiva, kun nuoret äidit jaksaa huolehtia myös itsestään" tms. ja ilman veetuilua.
Uskon, että tällaiseen normaaliin itsestään huolen pitämiseen suhtaudutaan melko neutraalisti, mutta jos "huoliteltu" tarkoittaa Tuksun glamour- tyyliä, niin se kyllä varmasti herättää huvitusta ja naljailua. Kyllä näitä aina silloin tällöin hoitoalan hommissakin näkee, sellaisia, joilla on 10 cm pitkät tekoripset, tekokynnet, hiuslisäkettä, paksu pakkelikerros jne.
joka sai lapsen 21 vuotiaana.
Ja en ole koskaan ollut mikään pissis.
Mutta kyllä mulla kestää jonkin aikaa ennenkuin saan ihmiset ymmärtämään että olen ihan samanlainen kuin hekin,enkä pinnallinen.
Sitten he vasta ovat kavereita.
He saattavat loppuen lopuksi olla pinnallisempia kuin minä. Minä kun satuin syntymään tällaiseksi. ei tarvii laittautua ihan hulluna.
kaikilla on töissä työvaatteet.
Halusin tällä aloituksella vain herättää keskustelua siitä että keski-ikäiset ja siitä vanhemmatkin voisi suomessa pukeutua ja meikata ilman toisten kyräilyjä. Kyllä meitä mahtuu tänne pallolle. En tosin halua tuomita niitäkään jotka ei jaksa tai halua meikata tai laittaa itseään. Suotakoon sekin heille.
ap
Miksi ketään ulkopuolista kiinnostaisi sinun tapasi pukeutua tai meikata?
todella hyvä tuuri, koska omasta ulkonäöstäni ei ole kuittailtu missään työyhteisössä. Eikä kyllä muidenkaan. Minä olen sattumalta usein työpaikalla (jos tulen maastohommista) ilman meikkiä ja niin metsäläisen näköinen kuin vain voi olla. Ja vieressäni kahvipöydässä istuu usein insinööri, jolla on supertiukka paita puoleen väliin rintoja auki, ja niin pitkät ripsienpidennykset että ne on jo vähintäänkin huomiota herättävät. Eikä meitä kumpaakaan ole koskaan arvosteltu päin naamaa. Saadaan olla sellaisia kuin halutaan.
Anna palaa vaan. Tai jos asut jollain pikkupaikkakunnalla, muuta Stadiin. Landellahan hakataan kaduilla jengiä esim ihonvärin takia jne. Landemeininki on tosi friikkiä, oikeesti.
Miksi ketään ulkopuolista kiinnostaisi sinun tapasi pukeutua tai meikata?
Vauva.fi-keskustelutkin ovat täynnä rasistista soopaa, joissa haukutaan ihmisiä heidän ulkonäkönsä vuoksi: esim, juuri eilen oli keskustelu, jossa sössötettiin, että että pakistanilaiset olisivat muslimienkin keskuudessa pahoja joukkoraiskaajia. Ja burkhan käyttäjiä leimataan yleisesti oikein urakalla. Varmaankin juuri nämä samat ennakkoluuloiset toopet ovat leimaamassa huoraksi jokaisen, joka käyttää huulipunaa
silti täällä haukutaan meikkaamattomia ja rumia persjalkaisia suomalaisia naisia ja valitellaan et ku töis on rumia ja epäedustavia työkavereita
silti ei saisi laittautua ku heti on huora ja miesten edessä viettelevä vamppi
suomessa on toisin sanoen vaikea olla nainen, se on ongelma