Miksi on niin vaikea kulkea talon ohi tuijottamatta ikkunoista sisään?
Ymmärrän jotenkin sen, että ohi kävellessä katsellaan pihaa ja valoja (kesällä kukkia).
Mutta että pitää tiirata ikkunoista sisälle.
Joskus jopa ihan pysähtyä ja tuijottaa.
Miksi näin?
Kommentit (31)
Joissakin on ihanan tunnelmallista ja oikein kadehdituttaa. Toisissa on sekaista ja tulee hyvä mieli, kun muillakin kuin itsellä on samanlaista. Mutta mä en katso kenenkään sisälle, jos joku ihminen on sisällä, pihalla enkä tosiaankaan jää tuijottamaan.
Verhot kiinni jos koti ei kestä katseita.
Ymmärrän jotenkin sen, että ohi kävellessä katsellaan pihaa ja valoja (kesällä kukkia).
Mutta että pitää tiirata ikkunoista sisälle.
Joskus jopa ihan pysähtyä ja tuijottaa.Miksi näin?
kauhistella teidän karmeata sisustusta ja törkyistä kamppää.
Mitä sulla siellä ikkunan takana on katseltavaa? Panohommiako? Perverssiä taidetta? Punainen valo? Tai sitten vain kauniit verhot ja viherkasveja? Mikä vain näistä voi saada kulkijan pysähtymään hetkeksi...
millaista siellä on.
Pysähtyminen on kieltämättä ehkä liikaa...
Kyllä minäkin tollottaisin, jos jossakin talossa olisi sälekaihtimet/verhot ylhäällä pimeällä ja sisällä valot päällä. Näkyy aika helvetin hyvin kaikki talon tapahtumat.
tahtia olen kyllä hidastanut :) ei kiinnosta mitä siellä tapahtuu vaan onko kaunis sisustus, kodikkuus jne. talvella kun ulkona pimeää ja näkee ikkunasta lämpimän valon on pakko katsoa onko siellä kaunnit tapetit, lamput, huonekalut jne. Kerran näin todella kauniin kodin ja ihana näky kun äiti(?) luki iltasatua lapselle
menen aina ikkunaan tuijottamaan takaisin. Kun kadulla töllöttävä tämän huomaan niin johan tule liikettä.
Joskus olen vilkuttanut ja sitten vasta vauhtia tuleekin.
Minä käytän koiraa ulkona lähes tuhat kertaa vuodessa, ja useimmiten se on hirveän tylsää ja ulkona on pimeää eikä mitään nähtävää. Kiva katsella sisälle!
verhot on aki- mä laitan ne kiinni kun en halua et toisten katsoo..harvemmin pydähdyn, mut häveliäästikö pitäs tuijotella puskiin?
Minä käytän koiraa ulkona lähes tuhat kertaa vuodessa, ja useimmiten se on hirveän tylsää ja ulkona on pimeää eikä mitään nähtävää. Kiva katsella sisälle!
Jos on verhot auki, ymmärrän sen niin, että on lupa katsoa. Erityisesti katselen, jos on kaunista ja tunnelmallista, nätti sisustus jne.
"Kävelen tässä tiellä ja tien reunassa on taloja. Varon visusti katsomasta taloihin päin, jotta katseeni ei osuisi ikkunoihin. Pelottaa, että epäonnistun." Niillä, jotka eivät halua katseita koteihinsa, on verhot tai kaihtimet kiinni. Muuten, mistä tiedät, kuka teille katsoo? Onko sinun pakko tuijottaa ikkunassa ohikulkijoita? Mieti, miltä niistä ohikulkijoista tuntuu.
miksi ei saa katsoa sisään? Laita verhot kiinni, jos häiritsee
"Kävelen tässä tiellä ja tien reunassa on taloja. Varon visusti katsomasta taloihin päin, jotta katseeni ei osuisi ikkunoihin. Pelottaa, että epäonnistun." Niillä, jotka eivät halua katseita koteihinsa, on verhot tai kaihtimet kiinni. Muuten, mistä tiedät, kuka teille katsoo? Onko sinun pakko tuijottaa ikkunassa ohikulkijoita? Mieti, miltä niistä ohikulkijoista tuntuu.
Lopussa nauroin jo ääneen:)
Mitä helvettia eikö ihmisillä ole enää mitään muuta tekemistä kuin tuijottaa toisen kotiin. Kyllä nää nykyajan aivottomat ei tajua edes tätäkään. Koti on jokaisen yksityistä aluetta Suomessa on laki tähänkin asiaan kotirauha se on meillä jokaisella. Kyttääminen, toisen tontille luvatta meno, pihojen läpi kulkeminen. Kaikki sellainen toiminta mikä aiheuttaa häiriötä. Asukas voi tällaisissa tilanteissa, soittaa poliisin jos jäädään kuvaamaan ja kyttäämään ja se selkeästi ei ole enää talon katsomista pysähdytään ja kuvataan. Nyky taloissa on isot ikkunat, asukas on valinnut ikkunat maiseman ja valon vuoksi. Ei sen takia että joku aivoton pääsee tuijottamaan. Sitten sanotaan mitäs on valinnut akvaarion kodikseen. Jokaisella on oikeus tehdä kotinsa sellaiseksi kuin haluaa. Isot ikkunat ei ole oikeutus kyttäämiseen ja toisten elämän vahtimiseen. Jokaisen koti on yksityisaluetta, sinne ei luvatta voi mennä
Jos haluaa lattiasta kattoon olevat ikkunat niin voi voi voi kun ihmiset näkevät sisälle 🤦
Asutko tällaisessa talossa, jossa koko seinän kokoisia ikkunoita? Oletko tämän jutun Anne?
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/415226fa-f258-471a-aac2-8ce…
Katselen pihoja, lintuja, tunnelmavaloja eli voi näyttää että katson sisälle, mutta ei mua sisätilat kiinnosta. Toki jos talo on ihan tien vieressä ja jos talossa on edellä mainitut jätti-ikkunat niin pakostihan sitä sisällekin näkee.
jos minulla on seuraa.