Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on niin vaikea kulkea talon ohi tuijottamatta ikkunoista sisään?

Vierailija
08.12.2012 |

Ymmärrän jotenkin sen, että ohi kävellessä katsellaan pihaa ja valoja (kesällä kukkia).

Mutta että pitää tiirata ikkunoista sisälle.

Joskus jopa ihan pysähtyä ja tuijottaa.

Miksi näin?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tää nykyajan kaikkialla on minulla oikeus kuvata, tuijottaa  häiritä on saanut minut ainakin vihaamaan näitä joilla on omasta mielestä oikeus ihan kaikkeen. Saan kulkea mistä haluan saan kuvata mitä haluan saan käyttäytyä ihan miten haluan. Et voi mennä toisen kotiin, ja kävellä ovesta vaan sisään vaikka ei edes tunneta. Ihan kuin toisen yksityisyydella olisi mitään merkitystä. Ihmiset luulevat voivansa tehdä mitä vaan. Niin se ei mene kotirauhan rikkominen se on laki. Jos häiritsee toisen kotia on oikeus kutsua poliisi. 

Vierailija
22/43 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, naapuri. Sulla on söpö kissa joka tuijottaa ikkunasta minua niin en voi vastustaa kiusausta ja katsoa takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ei ole nyt näkemisestä, vaan siitä kun jäädään tuijottamaan ja kuvaamaan. Se ei ole enää asiallista käytöstä. Ai niin mut nykyajan ihmisillä ei ole käytöstapoja. 

Vierailija
24/43 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei puhuta söpöistä kissoista tai koirista. Nyt puhutaan epäasiallisesta käyttäytymisestä. Toisen yksityisyyden kunnioittamisesta. Onko liian vaikeaa ymmärtää 

Vierailija
25/43 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljattain näin autosta alastoman naisen okt yläkerran ikkunassa.

Vetäisi juuri kaihtimet kiinni , mutta hyvältä näytti.

Vierailija
26/43 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys ei ole nyt näkemisestä, vaan siitä kun jäädään tuijottamaan ja kuvaamaan. Se ei ole enää asiallista käytöstä. Ai niin mut nykyajan ihmisillä ei ole käytöstapoja. 

Nykyajan? Eli siis sinullakaan?
Itse käsitin aloituksen niin että puhutaan myös ja ensisijaisesti siitä että ihmiset kävelee julkisella tiellä ja ohimennen katsoo päin ykköskerroksen asunnon ikkunaa jossa on verhot auki ja jotain nähtävää, esim. joulukoriste. Se ei ole mikään rikos. Eri asia jos hiipparoi ikkunan taakse kurkkimaan ja kuvaamaan.

Vierailija
27/43 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, naapuri. Sulla on söpö kissa joka tuijottaa ikkunasta minua niin en voi vastustaa kiusausta ja katsoa takaisin.

Saat katsoa minua, minäkin katson sinua ja toivon että veisit minut valjaslenkille. T. 🐱

Vierailija
28/43 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva seurata tosiTVtä

Vierailija
29/43 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletään ulkoilu talojen läheisyydessä niin päästään tästäkin ongelmasta.

Vierailija
30/43 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita verhot, pösilö!

Vierailija
31/43 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kerrankin elämänsä aikana nähnyt ikkunan takana nuorta kisakireää pimppaa niin vaistomaisesti sitä yrittää nähdä toisenkin kerran elämässään.

1987 näin ja siitä saakka olen pysähdellyt katselemaan valaistuista ikkunoista sisään.

Armahtakaa ja näyttäkää edes vielä kerran ennen kuolemaani.

MUn Todo listalla ollut lapsuudesta saakka.

Vierailija
32/43 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian isot ikkunat sulla tonttiin nähden?

Vierailija
33/43 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin 16v. tytsy liikkuu sisällä vähissä vaatteissa niin pitäähän sitä tiirata! T: M65+

Vierailija
34/43 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kesällä katsellaan kun ottaa äitinsä kanssa aurinkoa yläosattomissa! Hyvä että on koira niin voi luvan kanssa pysähtyä haistelemaan! T: M65+

Vierailija
35/43 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos pimeällä ikkunoissa ei ole verhoja ja talossa valot päällä niin sehän oikein kutsuu ohikävellessä katsomaan sisälle. Mä ainakin katson ja oletan että talonemäntä/isäntä haluaa mun katsovan kun kerran esittelevät asuntoaan. Laita verhot jos et halua että taloosi katsotaan.

Vierailija
36/43 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on verhot aina alhaalla.

Vierailija
37/43 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruutu vetää puoleensa. Vaistomaisesti odottaa, että siellä tapahtuisi jotain. Veikkaan, että sun ikkunoiden eteen pysähtyy vain koirankusettajia. Ne jatkavat matkaa kun koira on asioinut. Pysähdyspaikan valitsee koira, ei ihminen, eikä sun kiinnostavuutesi takia vaan siitä syystä, että toiset koirat on asioineet siinä häntä ennen.

Vierailija
38/43 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei puhuta söpöistä kissoista tai koirista. Nyt puhutaan epäasiallisesta käyttäytymisestä. Toisen yksityisyyden kunnioittamisesta. Onko liian vaikeaa ymmärtää 

Onko sinulla hetki aikaa keskustella vainoharhaisuudesta?

Entä sälekaihtimista tai muista ikkunaverhoista?

Vierailija
39/43 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljattain näin autosta alastoman naisen okt yläkerran ikkunassa.

Vetäisi juuri kaihtimet kiinni , mutta hyvältä näytti.

Kiitos. Olen jo 60 mutta kuosissa. Hanki poika silmälasit.

Vierailija
40/43 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijottaminen on tietysti tosi noloa, en ilkeäisi ikinä. 

Toisaalta en todellakaan olisi niin naiivi, että rakennuttaisin tai ostaisin talon, jossa on akvaarioikkunat. Kyllä kyylääjiä aina löytyy. Ja kaikkea kyyläämistähän ei itse havaitse. Jos oikein mielenkiintoiseksi käy, niin nykyajan tekniikalla kaikki on mahdollista. 

Onneksi muutenkin pidän enemmän perinteisen mallisista taloista, joten ei tässä tarvitse mitään arkkitehtonisia kompromisessejakaan tehdä. 

Ei ole kohteliasta tuijottaa. Mutta jos aikoo kotonaan näissä akvaariohuoneissa olla alasti ja harrastaa seksiä, tai muuten esiintyä niin, ettei sitä halua muiden näkevän, täytyy sitten peittää ne ikkunat. Joku kuitenkin näkee, etenkin kun tiiviisti asutulla alueella ollaan. 

Meidän mökki on kyllä järven rannalla, ja siinä on ovessa iso ikkuna järvelle. Joskus pimeinä syysiltoina saunapuhtaana mökissä alastonna kirmatessa mietin kyllä, että jos siellä joku nyt soutelee, niin näkee sitten kaiken. Ja sit muistan laittaa sen oviverhon kiinni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi