Täytyykö isoäiti kutsua häihin?
Meitä ei vihitä kirkossa vaan juhlapaikalla, joten ei voi kutsua vain kirkkoon.
Muuten on tulossa meidän näköiset häät, joissa ei ole lapsia eikä vanhuksia. Ikärajana on 40v, tosin omat vanhemmat kutsutaan, mutta saavat ohjeet, että heti kakunsyönnin jälkeen lähtevät.
Häät on kesällä, mutta jo nyt on tullut kritiikkiä eli tädit (ei kutsuta!) soittelevat, että mummi pitää kutsua, vaikka ei muita sukulaisia paikalle toivoisi. Minulla on ihan OK-välit mummin kanssa, mutta haluan omat häät, sinne ei mahdu eikä ohjelman kannalta sovi yhtä vanhusta. (JOO, naurakaan vaan, mutta haluan täydellisen päivän ilman huolta siitä, kaatuuko mummi jossain portaissa ja kuka sitä kuljettaa eli jos kutsun mummin, täytyy kutsua täti sille kuskiksi ja jos kutsuu tädin, täytyy kutsua sen veljet jne.)
Maksamme itse omat häämme, paikan valitsin jo 2 vuotta sitten. En halua muiden määräävän, keitä kutsun ja mumminkin voisin kutsua häämatkan jälkeen meille, voin ostaa vaikka uuden hääkakun, jotta se pääsee tunnelmaan. Nyt ärsyttää tää sukulaisten narina, että "täytyy kutsua, tai se loukkaantuu".
Kommentit (33)
Pyydä kirkkoon ja kahville lähimmät sukulaiset: vanhemmat, mummi. Sitten pyydä kaverit niihin bileisiin toisena päivänä.
Kuka noin tyhmän lehmän nai??? Sinäkin vanhenet ja kökit yksin kotona - toivottavasti. Toivottavsti myös pysyt mahona.
Kyllä ihmisillä on kanttia arvostella toisia, vaikka kommenteistaan pääteltynä ovat itse todella kaukana täydellisestä...
Suvaitsevaisuutta ladyt, vaikka olisittekin erimieltä. Mielipiteet on kuin p*****nreiät: jokaisella on sellainen.
Tämä on ehdottomasti illan paras ketju!
mummisi esittää sitä, ettei ap:n käytös haittaa, vaikka oikeasti se haittaa ja hän itkee kotona yksinäisyyttään ja sitä, ettei kelpaa häävieraaksi.
Nimenomaan tämä on sitä iän tuomaa viisautta. Ei enää jaksa tuossa iässä kiukutella. Valehtelee mieluummin, että ap:n toimet ovat ok.
En minä muuta väittänytkään, kuin että mummi on oikeasti surullinen, muttei halua näyttää sitä.
Pyydä kirkkoon ja kahville lähimmät sukulaiset: vanhemmat, mummi. Sitten pyydä kaverit niihin bileisiin toisena päivänä.
joten miten sinne voi pyytää väkeä?
mummisi esittää sitä, ettei ap:n käytös haittaa, vaikka oikeasti se haittaa ja hän itkee kotona yksinäisyyttään ja sitä, ettei kelpaa häävieraaksi.
Kyllä se on vaan mummeillakin niin, että siten makaa kuten petaa: jos oikeasti olisi todella lämpimissä väleissä ap:n kanssa, niin ei ap edes miettisi tällaista.
Ja kyllä noi mielensäpahoittamiset on ihan jokaisen omia juttuja: jokainen on itse vastuussa omista tunteistaan. Jos ei kestä hylätyksi tulemisen tunnetta, kun ei saakaan kutsua häihin, niin on sit jotain mätää muutenkin.
Ja nämä jutut kuinka mummi on vuosia odottanut pääsyä ap:n häihin. Huh, onneksi meidän mummilla on omakin elämä, eikä tarvi istua odottelemassa jotain kutsua häihin.
mummi-parkasi todella alistetussa asemassa. Muka ymmärtää, kun ei kutsuta. Siellä oikeasti kyynel silmässä miettii, miksei häntä kutsuta lapsenlapsen häihin. Hän sitä lapsenlasta niin rakasti ja nyt se ei kehtaa mummia kutsua häihinsä.
Jos se on yhtään fiksu, niin antaa uudestaan 6000 e sille veljelle, jonka häihin pääsi pari vuotta sitten. Mutta samaan aikaan pitäisi ihan entiset välit ap:hen, ei ryhtyisi rettelöimään.
Kyllä se on vaan mummeillakin niin, että siten makaa kuten petaa: jos oikeasti olisi todella lämpimissä väleissä ap:n kanssa, niin ei ap edes miettisi tällaista. Ja kyllä noi mielensäpahoittamiset on ihan jokaisen omia juttuja: jokainen on itse vastuussa omista tunteistaan. Jos ei kestä hylätyksi tulemisen tunnetta, kun ei saakaan kutsua häihin, niin on sit jotain mätää muutenkin. Ja nämä jutut kuinka mummi on vuosia odottanut pääsyä ap:n häihin. Huh, onneksi meidän mummilla on omakin elämä, eikä tarvi istua odottelemassa jotain kutsua häihin.
ne muut sukulaiset sille on kutsua kärttämässä! Ja ihan oikeasti; jos se mummi asuu vaikka 500 km päässä ja omat vanhemmat 30 km päässä, niin millä ihmeellä se mummi sinne häihin tulee? Se joku täti tuskin lähtee kyytimään ja jos se on vanha, junat ja bussiyhteyden surkeita, niin sillä voi mennä koko päivä reissaamiseen. Jos se ap ei vaan jaksa miettiä sille kuljetusta ja on helpompaa, että mummi ei tule. Tai tietty sen voisi hääyöksi majoittaa ap:n kotiin, ne on kuitenkin itse jossain hotellissa.
Aika hullua ajatella, että mummi ei olisi ap:n kanssa läheisissä väleissä ja silti ap odottaa häälahjaa.
Jos olet tyypillinen palstamamma, ajattelet asian näin.
Jos mummi ei ole uhrannut vapaapäiviänsä sinun hoitoon ja pitänyt sinua yökylässä ja juossut sinua hoitamassa jatkuvasti ja antanut kalliita lahjoja, kostat ja annat mummin mädäntyä yksin. Et ole mitään velkaa mummille, ellei mummi ole sinua hoitanut.
Et tule myöskään mummia koskaan auttamaan, et käymään vanhainkodissa kylässä.
meillä oli kaverihäät (+sisareni, äitini ja miehen isä, miehellä ei sisaruksia). Kauhea motkotus etukäteen, että isä täytyy kutsua (en ole ollut tekemisissä nyt 25 vuoteen) ja pikkuserkku (koska oltiin 15v. sitten heidän häissä). No, ei kutsuttu koska en halunnut enkä keksinyt mitään oikeaa syytä kutsua. Aikanaan valitus loppui. Sanoin äidilleni, joka asiasta kitisi, että itse maksetaan ja itse päätetään, jos ei kelpaa olkoot tulematta.
olen ilmeisesti aivan toivottoman vanhanaikainen, mutta minusta häävieraisiin pitäisi suhtautua ensi sijaisesti tärkeinä ja rakkaina ihmisinä, eikä arvottaa heitä ikään kuin kulisseina.
Kuka haluaa olla sen "näköinen" ihminen että häävieraiden yläikäraja on 40 v ja (ilmeisesti) alaikäraja 18v? Miltä sellainen ihminen "näyttää" jos häät ovat silloin "minun näköiset"?
että joku on viitsinyt tehdä tästä provon, vielä ikävämpää on että tämä on mun kohdalla lähes totta.
Mun serkku meni pari vuotta sitten naimisiin ja hänestä tuli ihan häähullu.
Mä sain kutsun häihin ainoastaan sillä ehdolla että lupasin laihduttaa häihin mennessä 15 kg ja minun olisi pitänyt käydä hänen lähijumppasalilla, jotta hän näkisi minun painonpudotukseni. Olen siis vähän normaalipainon yläpuolella, parin kg pudotuksen jälkeen olisin normaalipainoinen. Eli en mikään punkero kuitenkaan.
Lisäksi meillä on hyvin iso suku ja valtaosa suvusta jäi kutsumatta, ihan vaan sillä syyllä että eräskin asuu itä-suomessa ja hän ei halunnut kuulla tyhmää murretta häissään.
No, tämän kyseisen tilaisuuden jälkeen ne harvat jotka saivat kutsun ja menivät, eivät ole pitäneet parin kanssa mitään yhteyttä. Itsekään en enää edes vastaa, jos hän soittaa.
Kun pitää näin häät pääsee hyvin nopeasti eroon sukulaisista, joita ei pidä juuri minään.
ihmisen ilkeydellä ja outoudella ei ole näköjään rajoja..
Hei
Omissa häissä olisi ollut mummit ja ukit vaan ei eläneet.Kummankin isät ja isovanhemmat olivat kuolleet Tietysti olisi kutsuttu.Häihin voi tulla kaverit ja lähisuku yhtäaikaa.Yleensä vanhempi väki lähtee jo ajoissa tai kuten meidän häissä,menivät omiin majoituksiin puolilt öin,sitten alkoi varsinaiset bailut ja meno.
Kuka noin tyhmän lehmän nai??? Sinäkin vanhenet ja kökit yksin kotona - toivottavasti. Toivottavsti myös pysyt mahona.