Paljonko sinulla tai perheellänne on visalaskua juuri NYT?
Kommentit (37)
nettiostoksia kaikki. Maksan pois heti, kun lasku tulee.
mutta 0 euroa nyt. Tosin kun nettipelilasku tulee, on sitä vähän ennen joulua 12,99 euroa...
Hain miehelle talvirenkaat, joten hän kuittaa tuosta osan. Loput on nettiostoksia.
Luotolle ei ole jäänyt koskaan, maksan aina kerralla pois, myös niinä maksuvapaina kuukausina.
Ei se luottokortin omistus ole mikään ongelma, jos tietää tulonsa ja osaa alakoulun matikkaa.
syyskuussa oli vielä 3000 euroa + muille korteille luottofirmoille yhteensä 20.000 euroa.
Mieheni takasi pankissa tuon summan jota nyt lyhentelen 300 euroa kuussa. kesällä meni vielä lainojen lyhennyksiin 1500 euroa kuussa.
Juu olen kaksisuuntainen
joku 20e, menee suoraveloitukseen aina kuun alussa. Parkkimaksua ja joku amazonin nettitilaus. En käytä muuhun kuin nettitilauksiin (turvallisempaa, saa rahat pois, jos tuotetta ei tule tai on muuta ongelmaa) ja ulkomaanmatkoilla. Niin ja matkat maksetaan aina luottokortilla, jos matkanjärjestäjä menee konkkaan tms. saa rahat pois luottoyhtiöltä, ei tarvi odottaa konkurssipesän selvittelyä.
ja yleensä maksan velan kokonaisuudessa pois heti laskun tultua. Tällä hetkellä odottelen n. 100€ laskua, jonka myös heti pois maksan.
Periaatteeni on, että en osta mitään mihin minulla ei ole tilillä ostoshetkellä varaa. Luottokorttia käytän lähinnä ulkomailta tilatessani ja tilanteissa, joissa luottokortilla maksaminen on edullisempaa jostain syystä.
On eka visani, hyvin selvisin melkein nelikymppiseksi ilman. Mutta eron takia piti hankkia joku joustoluotto, hätävara.
Maksan pois, kun ehdin, ei ole varaa lyhentää koko summaa ihan vielä.
tyttären autosta, yksi matka Tallinnaan ja pari joululahjaa sekä remonttitarpeita.
Pysäköintimaksuja ja maksoin visalla lentojen etukäteispaikkavarausmaksut.
Miehellä on aina joku viisi tonnia varmaankin, mutta ne on kaikki työmatkoihin liittyviä maksuja, jotka sitten hakee työnantajaltaan matkalaskuina pois.
Luottokorttilaskut maksetaan aina kokonaan pois kerran kuukaudessa.
Ei tosin ole mitään visa-korttiakaan sen paremmin kuin mitään muutakaan. eikä penniäkään lainaa eikä velkaa mihinkään suuntasan.
tälleen ajattelimme tilanteen pitääkin.
Maksan kaiken aina Visalla tai Amexilla, ja kerran kuussa lähtevät 100% veloitukset tililtä automaattisesti.
Jos ei sitten mies ole jotain ostanut netistä Visalla tai Masterilla. Mä en ainakaan ole - ja jos mies olisi jotain kalliimpaa ostanut, niin olis tuo varmaan kertonut :)
Visa on plussalla ;) Maksaessani katsoin summan väärin. Huomasin sitten kyllä, mutta ajattelin että siellähän se pysyy muutama kymppi. Mieheltä kysyin just, sillä on nollilla.
Oliskohan saldoa tällä hetkellä noin 1000 euroa (raja varmaan 3000 euroa).
Koska maksan kaiken aina eräpäivänä, Visa on mulle vain korotonta maksuaikaa. Jos maksaa vuosimaksut (tai muut mahdolliset kulut, joita luottokortista vuositasolla tulee), kannattaahan sitä korttia käyttää! Tyhmähän se on, joka maksaa luottokorttimaksuja mutta ei sitten käytä korttia riittävästi.
Sitä paitsi, nykyisin ainakin omalla visallani tehtyihin ostoksiin saa parin viikon mittaisen ostoturvavakuutuksen.