Miten musta tuntuu, että olen ainoa joka pelkää (autoiluun liittyvää)
isoille teille liittymistä? Varsinkin jos kiihdytyskaista on kovin lyhyt ja nopeus 80 km/h. Musta tuntuu usein että muut autot tulee päälle enkä pääse mihinkään väliin kun ihmiset pitää ihan mitättömiä turvavälejä!Jostain kumman syystä olen kuitenkin aina johonkin väliin päässyt mutta pelottavaa se silti on:/ Mitä teen jos kaista loppuu kesken? Onko muille joskus käynyt niin että on ollut ihan mahdotonta mahtua mihinkään?Voinko tudittautua siihen ajatukseen että kerkeän jarruttaa ennenkuin kaista loppuu?
En tiedä, mistä tämä pelko on alkanut.
Kommentit (22)
Että ongelmasi on se, että odotat "tarpeeksi" pitkää väliä. Itse tein aluksi samoin, kunnes hoksasin että ruuhka aikana sitä ei tule. Pitää vaan laittaa vilkku päälle ja hakea vaikka katsekontaktia motarilla liikkuvaan ja tunkea reippaasti pieneenkin väliin. Kukaan ei tahallaan aja perään eli kyllä sitä tilaa aina löytyy.
Eikä kysymys ollut siitä etten uskalla kiihdyttämään nopeuttani tarpeeksi korkealle. Ei myöskään siitä että ajaisin hiljempaa kun muut. Ajan sitä vauhtia, mitä pitääkin ajaa. KYLLÄ mun järki sen sanoo, mistä sait edes muuta päähäsi.
Ja ne jotka eivät yhtään viitsi joustaa hiljentämällä edes vähän vauhtia jos sopivaa väliä ei tule muuten tulemaan eivät jätä sitä tekemättä oman turvallisuutensa vaan ITSEKKYYTENSÄ takia. Jotkut ei vaan kestä sitä, että toinen "kiilaa" eteen.
On se kumma juttu kun täällä av:lla tulee aina paskaa niskaan, sanoit mitä vaan. Kyllä te ootte ihan uskomattomia käsittämään asiat väärin. Ja kaikki lähti jonkun pelosta liittyä isolle tielle. Ei hyvää päivää!
Ja tosiaan olen vähän aikaa sitten lukenut, että ainakin yhdessä maassa jo kaistalle olevien kuuluu joko hiljentää tai sitten painaa kaasua, kun kaistalle on tulossa toinen auto. Tai sitten vaihtaa kaistaa jos on mahdollista. Ja tämä on muuten ihan totta. Kaikki sitä eivät tietenkään noudata mutta silti. En tietääkseni väittänyt että näin on Suomessa. Sanoin vaan että sellainen systeemi olisi hyvä myös täällä!
Mutta hyvää illan jatkoa vaan teille!
Ja kiitos teille jotka saitte oloni tuntemaan paremmaksi kun en olekaan ainoa!:)