Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymyksiä avoerosta ja lapsista

Vierailija
03.12.2005 |

Olen melko varmasti eroamassa avomiehestäni lähiaikoina. Meillä on 2 lasta (2v ja 6kk) ja minua on nyt alkanut pelottamaan, että mies kiusallaan vaatisi huoltajuutta itselleen.

Missä tapauksissa huoltajuus määrätään isälle äidin sijaan?

Vaikuttaako siihen se, että asumme miehen omistamassa talossa josta minä joudun muuttamaan pois?

Vaikuttaako asiaan se, että minä olen kotona hoitamassa lapsia (äitiysloma + hoitovapaa) ja isä on vuorotöissä? (jos lapset olisivat isällä, he joutuisivat olemaan usein pitkiä aikoja hoidossa ja päivät olisivat todella epäsäännöllisiä)

Kuinka helposti sisarukset erotetaan toisistaan? Mies sanoi joskus että jos eroaisimme, hän ottaisi esikoisen ja minä kuopuksen. (jota imetän yhä) Minä en halua erottaa lapsia toisistaan missään tapauksessa. Jos niin kävisi niin he saavat sitten mieluummin molemmat mennä isälleen. Voiko isä kieltäytyä ottamasta molempia?

Jos tulisi ns. äkkilähtö, voinko ottaa lapset mukaan vai pitääkö isän suostua osoitteenmuutokseen?

Mitä tapahtuu jos isä kieltäytyy sopimasta lapsen elatuksesta yms. eikä suostu tulemaan lastenvalvojan (vai mikä se on..?) puheille?

Mitä pitäisi muistaa jotta erosta tulisi mahdollisimman helppo ja välit säilyisivät kaikesta huolimatta hyvinä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä pystynkö ainakaan vielä soittamaan mihinkään, sillä aina kun yritän puhua tästä alan itkemään... :(

Pitää yrittää ensin kerätä rohkeutta ja sitten alkaa järjestelemään asioita.

ap

Vierailija
2/12 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei varmaan ole ollut tarpeeksi unta ja kahdenkeskistä aikaa. Älkää luovuttako vielä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhdeterapiasta ei ole paljon hyötyä jos toinen ei suostu tulemaan/puhumaan ja jos se toinen vielä on sitä mieltä että kaikki on hyvin ja keskustelun yrittäminen on jankuttamista.

Ja kun se toinen on vielä sitä mieltä että hän saa tehdä mitä tahansa toisten naisten kanssa ja sen pitäisi olla ok, mutta minä en saa edes poistua kotoa paitsi tapaamaan vanhempiani.

Ei siis todellakaan ole mistään unenpuutteesta kyse...

ap

Vierailija
4/12 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit käyttää aseena miestä vastaan jos hän huoltajuutta yrittää itselleen. soita oikeusaputoimistoon maanantaina.

Vierailija
5/12 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niitä voi käyttää apuna kun en minä niitä pysty todistamaan..? On vain minun sana vastaan miehen sana. (ja mies on hyvä puhumaan kun taas minä olen surkeä sössöttäjä surkean itsetuntoni kanssa...) :(

En halua sotkea tähän mitään oikeusjuttuja jos ei ole pakko, sillä toivon että meidän (tai ainakin miehen ja lasten) välit pysyvät hyvinä. Pelkään nimittäin myös sitä, että jos lapset tulevat minulle, hän alkaa viettämään railakasta sinkkuelämää ja jättää yhteydenpidon vähemmälle.

Teenpä niin tai näin, aina menee pieleen...

ap

Vierailija
6/12 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/12 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tiukkana. Lapsen mielipidettä kuunnellaan vasta kun hän on 12 v täyttänyt.

Miehesi vuorotyö on miinusta hänelle. Jos sinulla ei ole alkoholiongelmaa, huumeongelmaa, et ole mielenvikainen tai pahoinpidellyt lapsiasi ei sinulla ole mitään pelättävää ettet saisi eron tullessa pitää lapset.

Vierailija
8/12 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelinvinkeistä eivät ota hintaa ja jos olet kotona kotihoidontuella saat kaikki palvelut ilmaiseksi. esim. jos huoltajuudesta tulee kiistaa tms. voivat myös määrätä ukon muuttamaan pois kämpästä, jotta sinä voit asua siellä lasten kanssa rauhassa jne. Soita ja kysele asiaa.

Vierailija
9/12 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei vaan välttämättä ole mitään hyviä (ainakaan itselläni ei ollut). Jos sinulla on pienet tulot niin se on siis ilmaista. Ota yhteyttä sinne ja kysy neuvoja.

Vierailija
10/12 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

korosta sitä,että hän on vuorotyössä ja lapsesi joutuisi olemaan paljon hoidossa.

Vierailija
11/12 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
12/12 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa kysymyksissäsi, mutta kaupungin neuvova puhelin osaa ehkä ohjata oikeusavun piiriin.

Parempaa tulevaa kaikille Teille, mies ei ymmärrä minkä heittää menemään !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi