Mä olen niin stressaantunut joulusta että sydämeen sattuu ja
tulee rytmäreitä. Kauheeta viikko aikaa ja olen kotona ja lapsikin jo 4v ja tyttö vielä rauhallista sorttia. Siivous vielä edessä ja melkein kaiken ostan mutta jotenkin ihan seko olo tästä kaikesta. Lahjat on hankittu mutta en nyt tiedä mistä tää kauhee stressi. Olen pikkutarkka ja ehkä alkava työkin jännittää vaikkakin vasta loppiaisen jälkeen. Kauhee kun on tällainen luonne ja järkeilykään ei auta. Onko muita hermoheikkoja?
Kommentit (9)
siivoa kaapit jos meinaat viettää joulusi kaapissa. Relax, kohta se kaikki on ohi! Olen ollut monta joulua kaupassa töissä ja nähnyt koko skaalan; se paniikki on ikävä kyllä tarttuvaa sorttia.
Kannattaa rauhoittua ja ladata akkuja tulevaan työhön. Pyydä mieheltä ja muilta apua siivoamisessa, laita tyttö siivoamaan omat lelut yms.. Rauhoitu jouluksi ja nauti rauhasta. Älä yritä tehdä kaikkea itse ja täydellisesti. Ei kaikkien paikkojen tarvitse kiiltää, kunhan on rauhallinen mieli jouluna.
Itselläni oli syksyllä niin pahoja stressin oireita, että kävellessä huomasin sydämen rytmihäiriöitä. Kannattaa rauhoittua. Oma terveys on niin kallis asia.
Hyvää joulua sinulle!
Kaikkien nurkkien ei tosiaan tarvitse olla pölyttömiä ja täytyy muistaa
ennen kaikkea levätä.
itse olen aattoviikon ja väliviikon töissä. lapsille on kaksi lahjaa kummallekin miehelle ei mitään. kinkku hankkimatta, siivous tekemättä ja me kaikki tänään ripulissa.
kunhan päästäisiin edes huomenna maalle hakemaan kuusi.
iskee se paniikki yleensä jouluaattoaamuna. Silloin laitan miehen lasten kanssa pihalle ja saan purkaa agressioni vielä viime hetken siivoukseen ja imurointiin. Mulle ainakin se auttaa, kun saan yksin vähän aikaa siivotessa kiroilla ja riehua, niin hassua kun se onkin.
Suurin stressi on sillä vältetty. Ruokien laitto, tiskit, ruuanjämien säilytys... Sieltä sitten kotiin lahjojen jakoon. Paras joululahja perheenäidille!
onko kiva kun on joulu. Äitini sanoi, että ei ole, kun on niin kauheasti siivottavaa! Petyin tietysti kovasti, sillä ajattelin, että kaikilla on jouluna kivaa. Äitini sitten lievensi, että illalla on sitten kivaa, kun työt on tehty.
Paras joululahja itsellenne ja lapsillenne on se, että olette lastenne kanssa rauhassa. Se on tärkeämpää kuin se, että onko sohvan alla pölyä ja onko ruokapöydässä nyt varmasti joka sorttia, joita kukaan ei kuitenkaan jaksa syödä.
Toivottavasti lapsillenne jää mukavammat joulumuistot kuin äidin kamala joulustressi!
Kyllä se joulu tulee vaikka et itseäsi vedä piippuun. Ei tarvitse olla siistiä.