Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen lääkärikäyntiin kulunut aika korvattava?

Vierailija
06.12.2012 |

Onko oikeasti niin, että ne tunnit täytyy korvata, kun vie alle 10-vuotiaan lapsen lääkäriin? Tuntuu jotenkin kohtuuttomalta. Siinä onkin korvaamista, kun jo pelkästään matkoihin menee reilu tunti, ja jos joudumme odottamaan kuviin pääsemistä ym., niin tulee useampi tunti työstä poissaoloa :( .

Kyseessä ei siis ole äkillinen sairastuminen, jonka vuoksi pois toki saisi olla. Lapsi täytyy viedä erikoislääkärille aiemmin sattuneen vamman takia.

Ja kunnallisella puolella työskentelen terveydenhuoltoalalla.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuutonta olisi se, että työnantaja joutuisi maksamaan tekemättömästä työstä.

Vierailija
2/15 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran kyseessä on asia, joka ei ole akuutti juttu. Olisit junaillut päivän vapaaksi tai ottanut ajan vapaapäivällesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten muualla Suomessa on, mutta meillä päin aikoja ei niin vain voi tilailla minne itselle parhaiten sopii, vaan ne ajat on otettava, jotka sattuu saamaan.

Vierailija
4/15 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään työnantajan ei tarvitse maksaa sulle työajasta, jolloin et tee töitä.

Vierailija
5/15 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten muualla Suomessa on, mutta meillä päin aikoja ei niin vain voi tilailla minne itselle parhaiten sopii, vaan ne ajat on otettava, jotka sattuu saamaan.

Samoin hammaslääkrit jne. Otetaan se mikä saadaan, sitten neuvotellaan esimiehen kanssa että saako silloin ilta/aamuvuoron tai vapaan sen menon mukaan.

Tai kysytään työkaverilta että voiko vaihtaa.

Vierailija
6/15 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista työtä, että voidaan "vaihtaa vuoroja", kun työt on klo8-16.

En tiedä miten menee, mutta kyllä musta kuulostaa kummatkin yhtä typerältä- jos työnantaja joutuu maksamaan, tai työntekijä korvaamaan.

Vaikka ei ole ehkä "akuutti", kuten vatsatauti, ei tutkimuksia voi jättää tekemättä sen takia, että äiti tai isä ei voi töistä lähteä. Ja eihän nyt lasta voi yksinkään laittaa.

Ja ei, niitä erikoissairaanhoidon aikoja ei putoile taivaalta, ne ajat on melkeinpä otettava, mitä saa.kuten joku jo sanokin.

Vierailija
7/15 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma työni on kunnan sosiaali- ja terveystoimen alaisuudessa, ja vaikka olisi omasta lääkärinajasta kyse joutuisin korvaamaan menetetyn työajan. Vaikka lääkäri olisi työterveyshuollosta.

Vierailija
8/15 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työterveyslääkärin määrämien muualla tapahtuvat lääkärikäynnit. Jos sattuvat työajalle siis. Voit tarkistaa kvtes:stä.

Vierailija
9/15 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ap haluaa että saa palkkaa vaikka ei tee työtä. En ymmärrä millä lähtökohdilla työnantaja ei saisi vaatia tekemään tunteja sisään? Täytyy saada aikaa viedä lapsi lääkäriin, mutta ei se työnantajan asia ole sitä aikaa maksaa.

Vierailija
10/15 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma työni on kunnan sosiaali- ja terveystoimen alaisuudessa, ja vaikka olisi omasta lääkärinajasta kyse joutuisin korvaamaan menetetyn työajan. Vaikka lääkäri olisi työterveyshuollosta.

Näin minullakin. Vaikka työpaikka ei ole sama.

Mietihän ap, että joku joutuu kuskaamaan lastaan lääkärille joka viikko. Olisko reilua, että hänellä olisi samalla palkalla aina vähemmän työaikaa kuin muilla?

Vierailija
11/15 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantajat suosivat heitä, jotka todennäköisimmin eivät ole poissa töistä sen vuoksi, että heillä on lapsia.

Pitääkö tuosta tehdä numeroa? Ap vie lapsensa vastaanotolle, menettää pikkuosan palkasta tai tekee puuttuvat tunnit jälkikäteen. Siinä se. Kaikki hyvin.

Vierailija
12/15 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdettua ja sovittua erikoissairaanhoitoon itselleni sopivan ajan. Mulle parhaita aikoja on käydä klo 8 maissa ja aina sieltä tulee alkuun joku klo 13 aika. Sinne pitää vaan heti ajan saatuaan soittaa ja pyytää uusi aika. Silloin niitä vielä on alkuperäisen ajan lähipäiville.

Tietenkään työnantaja ei korvaa.

Mulla on lapsi sairastanut älyttömästi ja kaikki vapaaehtoisetkin neuvola yms käynnit pitää sovittaa aamuun ja olla sitten myöhempään töissä tai käyttää kertyvät lyhennykset niihin. Tai sopia vapaapäivä/lomapäivä tms.

Mitä siitäkin tulis jos kaikki varas keskelle päivää lääkäriaikoja ja hups töissä ei olis ketään yhtäkkiä.

Vierailija
13/15 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen (valtiolla) aina käynyt lapsen astmakontrolleilla, hammaslääkäreillä ja korvalääkäreillä työajalla. Samoin yrittäjänä toimiva mieheni on antanut alaisensa hoitaa vastaavat työajalla. Ei kai sitä meidän virastossakaan ole virallisesti "sallittu", mutta niin se yleinen käytäntö on. Aina olen pomolle rehellisesti kertonut minne menen, eikä kukaan ole palkanalennuksia vaatinut. Luulin että se on normaalia, mutta ilmeisesti olenkin vain onnekkaassa asemassa!

Vierailija
14/15 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen (valtiolla) aina käynyt lapsen astmakontrolleilla, hammaslääkäreillä ja korvalääkäreillä työajalla. Samoin yrittäjänä toimiva mieheni on antanut alaisensa hoitaa vastaavat työajalla. Ei kai sitä meidän virastossakaan ole virallisesti "sallittu", mutta niin se yleinen käytäntö on. Aina olen pomolle rehellisesti kertonut minne menen, eikä kukaan ole palkanalennuksia vaatinut. Luulin että se on normaalia, mutta ilmeisesti olenkin vain onnekkaassa asemassa!

Juu tosiaan olet. Kaverini, joka on myös valtiolla töissä, joutuu kyllä korvaamaan vakavasti sairaan lapsen takia kertyneet poissaolot.

Vierailija
15/15 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on aina vienyt lapset lääkäriin, eikä hänen ole tarvinnut tehdä tunteja takaisin! Ei näemmä tasan käy onnen lahjat tässäkään asiassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi