Olenko ainoa, joka ei ymmärrä, mitä täällä juhlitaan?
Itsenäisyys saatiin, mutta ei sitä enää ole! Miksi sitten juhlitaan, sitä mitä meillä enää ei ole? Teennäistä.
Kommentit (28)
Tsernobyl näkyy meillä vieläkin, vaikka itsenäisiä olemmekin.
Ja en ole pullamössöä, en oikein usko että mulla huonommin olisi voinut mennä, vaikka oltaisiin itsenäistytty myöhemmin. Ja lapsenakin olot eivät olleet hyvät. Mutta joo, jonkun mielestä varmaan yhdysvaltainkin sodat ovat perusteltuja.
Haluat varmaan omat lapsesi sotimaan ja kuolemaan, jos tilanne vielä joskus tulee?
Ja en ole pullamössöä, en oikein usko että mulla huonommin olisi voinut mennä, vaikka oltaisiin itsenäistytty myöhemmin. Ja lapsenakin olot eivät olleet hyvät. Mutta joo, jonkun mielestä varmaan yhdysvaltainkin sodat ovat perusteltuja.
Haluat varmaan omat lapsesi sotimaan ja kuolemaan, jos tilanne vielä joskus tulee?
Eikä kysymys ollut siis vain suomalaisista ja virolaisista, vaan myös venäläisistä. Jos Neuvostoliitto olisi onnistunut aikeissaan, suomalaisilla olisi ollut heikot olot. Voit vaikka tutustua historiassa siihen, mitä kävi niille suomalaisille, jotka houkuteltiin Neuvostoliittoon paremman tulevaisuuden ja työn perästä, ja jotka sinne sitten loikkasivatkin...
Ilman ontuvaa ystävääni,
olisimme vain läntisin lääni.
Ilman miestä, jonka jalka on nyt puuta
olis arkipäivä kuudes joulukuuta
Ilman teitä, selvinneitä jostain
sieltä,
puhuisimme nyt vierasta kieltä.
Ilman heitä, joiden ristit ovat puuta,
olis arkipäivä kuudes joulukuuta.
Hyvää Itsenäisyyspäivää ?
jotka nyt houkuteltaisiin palaamaan Suomeen? Veikkaan, etta huonosti.
ihmeessä jenkkien maailmanpoliisisodat tähän liität?
Ei hyvää päivää!
Ja että haluanko omien lapsieni kuolevan sodassa?
Huoh... ota ne lääkkeesi ja pidä vittu turpasi kiinni!
Jos oma elämäsi on mitä on niin sitten on. Ei kiinnosta.
Yhdysvallan eivät taistele oman itsenäisyytensä säilyttämisen puolesta, eikä sotia ole heidän omalla maaperällään, joten ei voi millään verrata suomen sotia ja sitä, että yhdysvallat lähettää tai sieltä lähtee miehiä sotimaan ja/tai turvaamaan rauhaa jollekin alueelle.
Jos sinun olot eivät olleet hyvät lapsena, kuvitteletko oikeasti, että ne olisivat olleet paremmat, jos suomalaisena suomen syntyisenä, suomalaisten vanhempien lapsena olisit sen lapsuutesi elänyt neuvosto-venäjän miehittämässä maassa?
Joo, tsernobyl näkyy .. entäs, jos sinä itse olisit asunut sen juurella, eikä vaihtoehtoa olisi ollut, et olisi saanut muuttaa mihinkään vaikka mieli tekisi?
Mutta kuten kirjoitit lapsuudestasi, niin.. kun on pienellä lusikalla ja vähän saanut, ei voi odottaa että siellä paljon olisi, joten ei voi vaatia kauhalla, ei edes isommalla lusikalla..
Olen itse asutnut entisessä neuvostoliitossa ja minusta tuntuu, että teillä ei enää ole itsenäisyyttä! Ymmärrättekö? Juhlitaan jotakin olematonta itsenäisyyttä?
Olet useinkin yöpynyt pommisuojassa? Et ole saanut puhdasta vettä? Olet joutunut pelkäämään etnistä puhdistusta henkesi edestä?
Vitun pullamössö valittaja olet. Et mitään muuta.