Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain rehtorilta wilmaviestinä kutsun oppilashuoltoryhmän 2. tapaamiseen

Vierailija
06.12.2012 |

Tai siis en tiedä mikä tuo kutsun ryhmä on koska en ole koskaan aikaisemmin kuullutkaan asiasta saati ollut 1. tapaamisessa. Tytär meinasi että liittyy jotenkin sellaisiin lapsiin joilla ei koulu mene kovinkaan hyvin (ks. ryhmässä on käynyt poika joka siirtyi "tarkkikselle" vai mikä se erityisluokka nykyään on). MUTTA! En ole siis kuullutkaan asiasta ennen tätä kutsua, lapsen opettaja ei ole kertonut että mitään ihmeellistä vaikeutta tytöllä koulussa olisi, tytär on yhtä ihmeissään kun minäkin.

Vastasin viestiin eilen että nyt en tiedä yhtään mistä kyse enkä ole käytettävissä tuohon aikaan kun siinä kutsussa luki niin rehtori oli vastannut eilen illalla klo 23 jälkeen soittavansa minulle asiasta perjantaina. Laittoi vielä perään "Ei hätää".

Mitä ihmettä? Kai opettaja olisi minulle aikaisemmin jotain kertonut jos jotain ongelmaa olisi? Ja kyseessä on siis toinen tapaaminen enkä ole ensimmäisestäkään ikinä kuullutkaan.

Mä ajattelin että rehtori olisi mennyt sekaisin lapsista että kenestä kyse mutta vastasi kuitenkin noin?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis myös 5-luokka Helsingistä, luokalla miesopettaja joka ei puutu yhtään mihinkään asiaan ja aina menee "hyvin".

Tämänkin asian oppilashuoltoryhmään ovat järjestäneet ihan muut ihmiset kuin ko. opettaja.

Vierailija
22/32 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat sitä kautta etukäteen nähtäväksesti sen esityslistan kohdan, jossa käsitellään lastasi. Käy katsomassa Tuki-otsikon alta, näkyykö siellä jotain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoontunut ja kokoontumassa kiusaamisen vuoksi. Erityisesti tytöt ovat ansioituneet tässä puuhassa ja luokan henki sen vuoksi jälleen huonontunut.

Onko ap tyttösi mukana kiusaajaporukassa?

Itse asiassa lapsi ollut kipeänä kun jotakuta oli kiusattu ja muut olivat sinä päivänä tehneet jotain kiusaamisen vastaista juttua, en tiedä ihan tarkkaan mitä. Muistaakseni meille piti tulla tietoa tuosta mutta olenkohan nyt sen missannut. Wilmassa ei kyllä ole tuostakaan mitään, mutta täytyy nyt vielä käydä tytön monisteet läpi jos jotain olisi. En yhtään muista miten siinä kiusaamisasiassa kävi kun se tapahtui joskus lokakuussa muistaakseni. ap

Vierailija
24/32 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne jälki-istunnot näy Tuki-otsikon alla.

tyyppinä kurinpito ja kuvauksena jälki-istunto. Oma ope tehnyt merkinnän. ap

Vierailija
25/32 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis myös 5-luokka Helsingistä, luokalla miesopettaja joka ei puutu yhtään mihinkään asiaan ja aina menee "hyvin".

Tämänkin asian oppilashuoltoryhmään ovat järjestäneet ihan muut ihmiset kuin ko. opettaja.

kun joskus on oma tyttökin saanut kiusaamista osakseen niin olen siitä laittanut tekstaria/wilmaviestiä (viime vuonna). ap

Vierailija
26/32 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muistattehan saapua sovittuun tapaamiseen - - koululle pvm klo" enkä siis ole mitään sopinut?! Kyllä tässä taitaa olla jostakusta toisesta oppilaasta kyse. ap

Vierailija
27/32 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei, en nyt yhtään tiedä mitä tämä viesti koskee, onkohan minulta mennyt jotain ihan ohi? Olen tuohon aikaan töissä joten en pääsisi edes paikalle."

johon rehtori vastasi soittavansa takaisin. Ja vielä sen "Ei hätää" perään.

ap

Vierailija
28/32 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että siitä on tosiaan kyse. Ei oppilashuoltoryhmää kutsuta kokoon yhden kiusaamistapauksen vuoksi, vaan kyse on vuosia jatkuneesta kiusaamisesta, joka välillä jo vähän helpotti ja on jatkunut taas.

Varmaankin useamman tytön huoltajat on kutsuttu paikalle keskustelemaan aiheesta ja sopimaan jatkotoimenpiteistä.

Puhu sen tyttösi kanssa ja kysele onko jotakuta muuta kiusattu tai onko häntä kiusattu ja ylipäätään keitä ne kiusaajat ovat ja miten kiusaavat niitä kiusattuja. Uskon, että tyttösi kyllä alkaa kertoa kun kyselet.

Vierailija
29/32 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä asia koskee jne eli tiedän ketä on kiusattu ja miten häntä on kiusattu. Mut sitäkin mä mietin että jos koko luokan vanhemmat on kutsuttu tuohon tapaamiseen koska silloin koko luokka oli osallisena (minun lapsi vain sivustaseuraaja, tässä uskossa ainakin olin silloin ja olen edelleen koska ope tai rehtori ei ole asiasta aikaisemmin minulle sanonut, lapsi vain) niin miksi viestin saajana olen vain minä. Kun yleensä ne koko luokan viestit ovat olleet niin että saajana lukee piilotettu. Siksi tämä tuntuu henkilökohtaisemmalta kuin koko luokan jutulta. ap

Vierailija
30/32 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kai viestin otsikossa lukisi se eikä joku outo ryhmälempinimi joka ei sano itsessään mitään. ap

Vierailija
31/32 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti menee oppilashuoltoryhmän kautta tuon kiusaamisen selvitys.

Kaikille ei ole tullut kutsua asian selvittelyyn, joten sen takia ilmeisesti tulee yksityisviestinä. Ainakin meillä tulee kaikki pienetkin riitaselvitysjutut yksityisviestinä, vaikka olisi useampi lapsi ollut mukana samassa sopassa.

Ärsyttää, kun et voi perin pohjin selvittää tuota asiaa lapsesi kanssa, vaan taidat olla tyypillinen "silmänsä ummistava" ja kiusaamisongelman kieltävä äiti. "Eihän minun lapseni kiusaa"... aaargh.

Vierailija
32/32 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin jo puhelimessa eikä hän siinä osannut sanoa juuta eikä jaata mitä asia koskisi. Paitsi nämä mitä tässäkin olen nyt kirjoittanut.

Puhun lapsen kanssa yleensä ottaen paljon asioita että kyse ei ole siitä etteikö niitä selvitettäisi. Lapsi kertoo ihan oma-aloitteisesti kiusaamiset sun muut ilman että niitä tarvitsee tentata.

Just edellispäivänä kertoi kaverinsa kotihuolista kun oli huolissaan itsekin jne.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi