Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluiset ja muutkin: SUPISTUKSISTA

03.12.2005 |

Kertokaa nyt tälle joulumammalle, kun puhutte että teitä supistaa niin tarkoitatteko kivuttomia harjoitussupistuksia vaiko ihan sellaisia tuntuvia, kipeempiä supistuksia? MILLAISIA supistuksia teillä on?

Mulla on kokemus vain oksitosiinin aikaansaamista rajuista supistuksista jotka olivat korvissa asti joten en muista yhtään, missä kohdin ne tuntuvat ja millaisia ovat. Mulla kun tämä iso vauva puskee itseään jo niin kivuliaasti joka suuntaan että välillä ihan mietin että olikos tuo vauva vai supistus...

Joskus jotain paikoittaista piston tai paineen tunnetta alhaalla on mutta mitenkään aaltomaisia ne eivät ole...

supistuksia odotellen beal rv 37

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei edellisistä ollut ennen synnytystä yhtään kivuliasta supistusta eikä tästäkään toistaiseksi ole ollut. Sellaisia vatsan kovettumisia (siis koko maha menee kivikovaksi) on ollut viime aikoina lisääntyvästi, mutta kuitenkin vain muutamia kertoja päivässä. Nämä kovettumiset ovat harjoitussupistuksia.

Sitten oma lukunsa ovat nuo tuikkaukset tuonne alakertaan. Niitä taas aiheuttavat vauvan potkut, päällään/pepullaan hyppiset ja käsien liikkeet (riippuen onko rt vai pt vauva).

Sitten jossain vaiheessa on alkanut tulla sellaisia tiheneviä ja enemmän tai vähemmän kipua aiheuttavia säännöllisiä jomotuksia/tukalaa oloa, jotka ovat sitten olleet jo synnytystä välittömästi edeltäviä supistuksia ja ovat muuttuneet pikku hiljaa kipeämmiksi ja tiheämmiksi.

MUTTA toisilla näitä tuleekin jo hyvissä ajoin ja ne tulevat ja menevät ja saattavat pysyä välillä poissakin päiväkausia. Minulla siis parissa edellisessä raskaudessa nuo kivuliaat ovat tarkoittaneet lähtöä muutaman tunnin sisään synnyttämään, mutta näin ei ole kaikilla.

Vierailija
2/4 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa ekassa raskaudessa en tuntenut supparin supparia ennen kuin oli tosi kyseessä. Kolmannessa raskaudessa viime vuonna kärsin kipeistä suppareista jo rv 34 lähtien ihan päivittäin, samoin nyt niitä on tullut jo parin viikon ajan. Kolmannessa raskaudessa supparit eivät aiheuttaneet yhtään mitään vaikka olivat tosi kipeitä -tyttö syntyi lopulta vasta rv 42+1. Nytkään alhaalla ei ole tapahtunut suppareista huolimatta yhtään mitään.

Nämä " harjoitussupistukset" ovat kipeitä sellaisia, melkein kuin tositoimissa, ei vaan ihan niiiiiin kipeitä. En oikein osaa selittää mutta vatsa kovettuu ja kipu leviää useimmiten alkaen selästä ja päättyen alavatsaan. Yksi supistus kestää noin minuutin. Välillä niitä tulee yksi silloin ja toinen tällöin, välillä niitä tulee taas muutaman minuutin välein ja yhtäkkiä ne loppuu. Supistuksen aikana en pysty oikein liikkumaan, pakko pysähtyä ja yrittää hengittää rauhallisesti.

En ymmärrä miksi kipeitä suppareita täytyy tulla ennen h-hetkeä, kyllä niistä sittenkin saa kärsiä ihan tarpeeksi. Tuntuu niin turhauttavalle kärsiä niistä jo nyt kun mitään ei kuitenkaan tapahdu...

Ehkä tää vaavi tulee joskus ulos... ;)

Tansku, muksut *3 & vaavi rv 37+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esikoisen aikana tuli vaan kivuttomia supistuksia ja sit käynnistettäessä ne räjähti heti niin voimakkaksi että nyt tuntuu et on jotenkin ihan eri juttu;)

Nyt supistukset on vähän niinku kipeitten ja kivuttomien välimuotoo, eli ei nyt sinänsä niin satu, mut tuntuu kumminkin ikävälle, vaikee selittää... Mut mulla supistus yleensä tuntuu siltä kun olis vyö alavattalla ja sit joku alkaa sitä kiristämään kokoajan kireemmäksi;) Ja sit vatta menee ihan kivikovaksi, jos oon istumassa niin on tosi vaikee nousta ylös supistuksen aikana koska sit kiristys vaan pahenee:/ Tästä kipeempi versio on sit se et kiristyksen lomassa myös alkaa tosi paljon vihlomaan ja särkemään menkkamaisesti alavattaa. Mut ei nää nyt kyl ainakaan niihin käynnistys supistuksiin verrattuna oo viel mitään, mut mulle lääkäri sanoikin et kohtu on jo sen verran iso et supistukset jotka ois yksösodotuksessa tosi kipeitä voi mulla tuntua hyvin lievinä, johtuen kohdun venymisestä. Kunhan nyt ei liikaa veny, pelkona on sit se et kohtu ei enää pysty supistumaan:/ Ja kyllähän nää nyt on jotain aikaseksi saanut kun on kerta paikat auki;)

Kokoajan tässä istuessä on " kiree vyö" alavattalla, jahas kiristyy kokoajan, auts, tää onkin näitä vähän jytympiä, ja vatta aivan kivikova. Jos asentoo yritän vaihtaa alkaa sattumaan vielä enemmän varsinkin tuonne alakertaan!

Yleensä just iltasin mulla tulee supistuksia pari tuntia n.10min välein, mut lakkaa sit kun meen nukkumaan. Ja päivisin tulee ihan satunnaisesti, harvemmin kumminkaan noin säännöllisesti. Eilen soittelinkin synnärille ja kyselin tarviiko näistä huolestua niin sanoi et iltasin tulee rasituksesta johtuvia supistuksia, joita ei tarvii pelästyä, paitsi tietty jos sattuu oikein kunnolla tai ei pysty nukkumaan ja aina vain jatkuu!

Rölli-peikko ja tylpykät rv 36 tasan

Vierailija
4/4 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on tullut lahjakkaasti harjoittelu supistuksia. Ne menee ohi lepäämällä. Nyt on tullut entistä kipeempiä nk. liitos kipuja ne tulee seisomisesta tai jos liikkuu vähäsenkin,kuten ne tuli eilen kun käväsin kaupassa. On sellainen tunne että syntyy parin viikon kuluessa. Nyt on raskausviikkoja 32. Toivottavasti olisi masussa vähän pidempään.

Vanhin ja nuorin lapsi on syntyneet viikolla 35. Keskinmäinen jaksoi olla viikkoon 37 ennen kuin syntyi. Joudun muutenkin kontrolliin verenpaineen nousun vuoksi. Koska edellisessä raskaudessa oli lievä raskausmyrkytys jonka johdosta lepäsin 3 päivää sairaalassa.

Täytyy yrittää vaan lepäillä paljon, töitäkin vielä on 9 päivää jäljellä.