Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennen ei esitetty joulupukille toiveita vaan oltiin ylättyneitä siitä mitä saatiin lahjaksi

Vierailija
05.12.2012 |

Nykyään toivelista=tilauslista

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kirjoitin -60 ja -70 luvuilla joulupukille toivelistan.

Vierailija
22/25 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kirjoitin -60 ja -70 luvuilla joulupukille toivelistan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei äidillä ja isälläkään usein ole mitään käsitystä, mitä jälkikasvu toivoisi lahjaksi, sitä on vielä vähemmän sukulaisilla ja kummeilla.

Minun mielestä on hölmöä tuhlata rahojaan "yllätykseen", joka aika suurella todennäköisyydellä on huono yllätys. Lapsella voi olla jo se lelu, tavara tai vaate tai mikä vielä todennäköisempää, häntä ei voisi vähempää kiinnostaa saada sellaista lahjaa..

Jos on tietty rahamäärä, jonka aikoo lapen lahjaan sijoittaa, eikö ole järkevintä kysyä toiveet ja käyttää se raha mieluisaan, toivottuun lahjaan, josta saaja on ikionnellinen?!

Itsellä on liikaakin omakohtaista kokemusta näistä "yllätyslahjoista". Mieleen muistuu liiankin elävästi tunteet myötähäpeä ja pettymys, ja nämä tunteet on olleet havaittavissa lahjan avaushetkellä sekä saajalla että antajalla. Lapsi on avannut monia mieluisia ja kovasti toivomiaan lahjoja paketeista, sitten tulee yllätys.. jonka ohi aika on ajanut, jolla tyttö olisi ehkä saattanut leikkiä lelulla 5 vuotta sitten ja sittenkin ehkä jos olisi poika. Lapsi on silmin nähden pettynyt ja kiusaantunutkin. Lahjan antaja on ehkä muiden lahjojen kohdalle jo alkanut tajuta, että tuollaisista tuo lapsi onkin kiinnostunut, tuollaisillako ne nykyään leikkii, ja kyllähän se on pettymys huomata, että ei nyt tainnut mennä ihan nappiin se yllätys sittenkään. Niin paljon turhaa romua ja roipetta tulee vain siksi, ettei älytä kysyä etukäteen niitä toivomuksia. Surullista ja typerää.

kuin ostaa jotain ihan vääränlaista.. Itse muistan elävästi, kun olin 13v ja sain meidän tuttavaperheeltä (joilla oli siis itsellään saman ikäiset lapset kuin meidän perheessä) lahjaksi sellaisen LASTEN LELUASTIASTON!! :D :D Voitte kuvitella että mua nauratti.. Ja annoin sen sitten 9v pikkusiskolleni, joka hänkään ei enää oikein ollut innostunut moisesta pikkulasten lelusta.. :D :D

Vierailija
24/25 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummilla on säästettynä omia kirjeitään joulupukille.

Vierailija
25/25 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla ne listat kirjoitettiin, mutta se oli tosiaan sitten toinen juttu, saiko mitään niistä.

Mutta kyllähän tällä palstalla on välillä tullut sellainen olo, että ne toivelistat täytetään ihan kokonaan, kun täällä ne uusperheen äidit valittaa, että taas pitää miehen lapsille olla kännykät ja tietokoneet ja pleikat ja kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan