Antaisitteko kympin yläkoululaisella näillä perusteilla:
Kokeet 9 ja 9,5
Pistarien keskiarvo 10-
Tekee aina kaiken mitä pitääkin.
On tunnilla asiallisesti ja viittaa usein.
Se että ei saa kymppiä kokeesta johtuu siitä että on poika, ei osaa opetella ulkoa jokaista yksityiskohtaa asiasta eikä varsinkaan kirjoittaa pitkiä sepustuksia, vaan tekee ytimekkäät lyhennelmät asioista mutta sitten siinä ei ole kaikkea mitä "vaaditaan".
Kommentit (51)
joten jos annat kympin, toivon sen parhaan tytön osaavan ottaa yhteyttä opetushallintoon selvittääkseen arvosteluperusteesi.
Luin juttusi moneen kertaan kun luulin et sinä äitinä kysyt antaisitko sille 10 euroa =D
en sukupuolen perusteella. Mutta minusta tuollaiselle oppilaalle kuuluu kymppi.
ois sen 9½, mutta en tuossa tapauksessa, että toinen on vain ysi.
9,4+0,5 tuntiaktiivisuudesta on 9,9joka on 10.
jos olisi puutteita ja ei olisi aktiivinen niin tilanne olisi toinen 9,4-0,5=8,9, joka olisi 9.
toinen opettaja
Sillä on aina ollut kymppi. Jos se meinaa saada ysin, arvosteluasteikkoa rukataan sen verran että se saa ysi puolen. Sitten sille voidaan antaa kymppi. Joskus täytyy muuttaa arvostelua niinkin paljon kuin neljä pykälää (eli saa kympin vaikka neljä pistettä puuttuu, ysi puolen tietysti vielä vähemmällä). Muihinhan tämä ei niin vaikuta koska ne tulee siellä perässä. Mutta toisaalta sitä asteikkoa ei viitti alkaa rukkaamaan niin paljon että se poikakin saa kympin. Se alkaa herättää jo kummastusta.
Äidin joka tietää 100% varmuudella mitä jokaisella tunnilla tapahtuu. Hän tietää et hänen poikansa tekee kaiken mitä pitää ja enemmänkin mut ei yllä täydellisyyteen koska on vaan poika.
Tämä äiti menee joka päivä kouluun seuraamaan opetusta ja näkee poikansa viittaavan ja käyttäytyvän asiallisesti.
ja jättää osan pois, niin miten ihmeessä ansaitsee kympin?
Vai saako jokainen, joka osaa vähän sinnepäin sen kympin?
mun lapsi on tyttö ja saisi noilla koearvosanoilla 8 tai 9.
eli ei viittaa paljon ja arvosana on aina ollut koenumeroa numeron tai kaksi heikompi.
kehtaatkin valittaa.
Sanoivat että 10 saa jos viittaa ahkerasti vaikka kokeiden perusteella pitäskin antaa 9. Ilmeisesti poika on aktiivinen ja tekee kotitehtävät ym. mallikkaasti joten voisinpa sen 10 antaakin.
varsinaiselta lellilapselta kuulostaa kyllä. miten kehtaat ap.
Sillä on aina ollut kymppi. Jos se meinaa saada ysin, arvosteluasteikkoa rukataan sen verran että se saa ysi puolen. Sitten sille voidaan antaa kymppi. Joskus täytyy muuttaa arvostelua niinkin paljon kuin neljä pykälää (eli saa kympin vaikka neljä pistettä puuttuu, ysi puolen tietysti vielä vähemmällä). Muihinhan tämä ei niin vaikuta koska ne tulee siellä perässä. Mutta toisaalta sitä asteikkoa ei viitti alkaa rukkaamaan niin paljon että se poikakin saa kympin. Se alkaa herättää jo kummastusta.
aivan päinvastoin. lapseni ei ole saanut kymppiä koskaan vaikka kokeesta tulisi kymmenen miinus. jos saa yhdeksän plus kokeesta, arvosana on aina 8. viittaa joskus mutta ujona harvoin.
sensijaan pojat saavat parempia arvosanoja vaikka alentavat muiden arvosanaa häiriköimällä.
lellikakaroita ilmeisesti kaikki.
kokeiden keskiarvohan on 9+ joten selvä ysi tai kahdeksan arvosanaksi.
kymppiin tarvitaan omaa harrastuneisuutta.
Ainaki oman käsitykseni mukaan kympin saaminen edellyttää ensinäkin erinomaisia koesuorituksia (ainakin pääasiassa) ja ennenkaikkea HARRASTUNEISUUTTA!
Lukee muistaakseni siel opintosuunnitelms tms et harrastuneisuutta oltajva aineesta riippumatta jtta kymppi tulee...
ja ylipäätää, ei noil suorituksi yllä ku ysiin. Eri asia ois jos kokeista ois tullu vaikka 9½ ja 10.
Vaikka puolet niistä ei viittaa käytännössä koskaan. Sitten on viitisen näitä poikia, jotka viittaavat aina. Mutta yhdelläkään ei ole kymppiä. Juuri siksi etteivät osaa kirjoittaa jokaista yksityiskohtaa niihin papereihin. Jos heiltä tunnilla kysyy ne yksityiskohtat yhden kerrallaan, tietävät jokaikisen.
t. ap, joka nyt miettii pitäiskö tälle yhdelle pojalle kumminkin antaa kymppi.
Siis miten te sen nyt määrittelette?? Satun tietämään että kyseinen poika on oikeasti kiinnostunut tästä aiheesta. Hänellä on laaja tietämys oppikirjan ulkopuolelta. Toisin kun niillä tytöillä, jotka ovat kiinnostuneita arvosanoista.
kykyä vastata kokeissa oikein eikä lyhentäen sinnepäin.
Pojallani oli keväällä todistuksessa 8 kymppiä. Niitä ei saatu unohtelemalla.
entä jos opettasit niille että kokeeseen pitää kirjottaa kaikki mitä tietää? elä ota vajaita papereita vastaan? tuntiosaaminen? osaako tunnilla kaiken? toi on kiikun kaakun, en ehkä antas mutta riippuu kuin hyvä on tunnilla
Se että on poika, ei anna mitään tekosyytä saada helpommin numeroita kuin muut. Enkä muutenkaan usko, että lyhyt ytimekkyys on vain ja ainoastaan poikien ominaisuus.
Arviointiasteikko on sama tytöille ja pojille.