Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska teitä on alkanut vaivaamaan ikänäkö?

Vierailija
04.12.2012 |

Itselläni on ollut aina hyvä näkö, mutta nyt 38 vuoden iässä huomaan, kuinka näkö on heikentynyt.. lähelle on paljon vaikeampi nähdä kuin pari vuotta sitten. Tympii.. olen ollut aina hyväkuntoinen ja näytän paljon nuoremmalta kuin oikeasti olen. Ei tee mieli yhtään antaa periksi... mutta kai ne lasit on pakko piakoin hakea. :/ Tuntuu vaan että ei kavereilla vielä tällaista ole! Ne joilla on lasit, on ne olleet "aina".

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50, ei vielä ikänäköä. Isäni taisi saada joskus 60-vuotiaana lukulasit, äitini joskus 50-vuotiaana. Eli vaihtelua taitaa olla aika lailla. 

Vierailija
2/18 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

43 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50, ei vielä ikänäköä. Isäni taisi saada joskus 60-vuotiaana lukulasit, äitini joskus 50-vuotiaana. Eli vaihtelua taitaa olla aika lailla. 

Vierailija
4/18 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain ekat lasit. lukulasit

Vierailija
5/18 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tuntui, kun oli pakko hommata lasit?

ap

Vierailija
6/18 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduin hankkimaan monitehot. Pakkausten pienellä kirjoitettuja tuoteselosteita ei enää nähnyt eikä saanut lankaa neulansilmään.

Vierailija
7/18 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasit on, mutta käytän vaan elokuvissa tms, jossa pitää pystyä lukemaan pientä tekstiä kaukaa. Lehdet näen lukea ilman.

Vierailija
8/18 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt huomaan, et oikea silmä on huonontunut.

Vierailija
9/18 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästäkö se on sitten vaan alaspäin menoa?

Vierailija
10/18 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tarkalleen muista,mutta tän viimesen vuoden aikaan :(

Vierailija
11/18 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 v ylöspäin alkanut heiketä lähinäkö ja alkanut tulla myös harmaita hiuksia.

painonhallinta vaikeutui jo 35v. eli mitä vaan ei saisi syödä enää.

laseja en ole hankkinut vielä lukemiseen, mutta huomaan että joutuu välillä säätää kirjan kanssa, että missä kohtaa sitä pitää jotta näkee. varsinkin jos valaistus ei ole huippu.

Vierailija
12/18 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kuule ollut meillä kaikilla 20-vuotiaasta lähtien. Olet itse päässyt pitkälle, jos et tätä ennen ole tarvinnut esim. silmälaseja.

Me muut olemme joutuneet totuttelemaan epäoikeudenmukaiseen maailmaan, jossa olemme vanhoja vaikka ei siltä tunnu. Terv. minä, nyt 66 v

P.S. Ja näille muille nuorille terveisiä: osaan vieläkin laskea!

Vierailija
13/18 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos ei ole yhtään miinusta, ei pysty sillä kompensoimaan lukemista. Toisaalta, jos näkee tosi hyvin kauas, näkee pienet präntit siirtämällä vaan kauemmas.

Itse olen 43 v ja käytä lukulaseja pikkutarkassa työssä. Pari kolme vuotta on näkö huonontunut ja pahenee vaan. Ahdistavaa! Mikään muu tässä vanhenemisessa ei niin haittaa, kilot, rypyt, harmaat saati kunto, mutta näkö on jitenkin niin oleellista. Tsemppiä meille!!

Vierailija
14/18 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta piilarit pitäis ottaa veks.

Vierailija
15/18 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuotta on ollut harmaita hiuksia, onneksi vasta 4 kpl! :) Mutta silti... se muistuttaa mua siitä kuolevaisuudesta. Muutama vuosi sitten sitä piti itseään kuolemattomana. Nyt kyllä hyvin tiedostaa sen, miten kroppa ikääntyy vaikka itse ei!

ap

Vierailija
16/18 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssit olivat aluksi -1.75, sitten kauan aikaa

-2.25 ja joitakin vuosia -2.75. Lähellä 40 v ikää taas -1,75. (kaikki lukemat muistini mukaan, joten voi olla pieniä virheitä) 42 vuotiaana olin vihdoin tarkkanäköinen ilman lasejakin. Enkä ole tarvinnut edes lukulaseja tämän jälkeen.

58 vuotias mummeli

Vierailija
17/18 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuo kompensoi aika hyvin lahelle nakemista, ja laseilla ja ilman on ihan ok. Mutta kun laitan piilarit, lahinako on kylla aivan kauhean huono!

Lisaksi huomaa etta adaptoituminen lahelta kauas katsomiseen on hidasta, esim. jos tuijottaa tablettitietokonetta/alypuhelinta ja sitten katsoo telkkariin, menee vahan aikaa etta nakee selvasti.

Olen 45, aloin huomata muutoksia pari vuotta sitten.

Vierailija
18/18 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki vaan, ne helpottaa elämää valtavasti. Mulla on ollut lasit aina, joten ei ollut tuota ongelmaa. Nuoren näköinen voi olla lasienkin kanssa. Ja voithan sä hommata piilolinssit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi