G: Odotatko, että lapsen kummi kyselee lahjatoiveita vai otatko itse yht. ja esität lahjatoiveet?
Minusta on korrektimpaa odottaa, että kummi ottaa yhteyttä.
Kommentit (7)
vai eivät, ja minkä lahjan ostavat. Ei tosiaan tulisi mieleenkään mitenkään "tilata" kummeilta lahjoja, enkä toisaalta myöskään koskaan ole soittanut omien kummilasten vanhemmille kysyäkseni minkä lahjan he haluavat.
että antavat lahjan. Joten en todellakaan ota itse yhteyttä ja kerro toiveita. Jos kummi tai joku muu itse kysyy, mitä lapsi toivoo, voin vinkata jonkun kohtuuhintaisen toiveen, joka olisi mieluisa.
kummeilta. Myöskään en oikein tykkää siitä, että hekään kysyvät toiveita, sekin vaivaannuttaa. Paras lahja on mielestäni joku pieni yllätyslahja. Meillä kummit antavat lahjat lapsille käteen, eivätkä lapset luule niitä joulupukin lahjoiksi.
Riippuu varmaan lasten iästä, mutta meillä niin pienet muksut, että ilahtuvat vielä ihan mistä tahansa.
Mutta koska tiedän, että pari kummia todennäköisesti tulevat kyselemään lahjavinkkejä, niin olen "jemmannut" pari ideaa sitä varten. Hintaluokkaa 10-20 euroa, ja sellaisia lahjoja, joista tiedän lasten ilahtuvan.
Olen itse ollut kummina lapsille, joille oli erittäin vaikeaa keksiä lahjaa, ja olin enemmän kuin kiitollinen lahjavinkeistä. Siksi näin.
Eivät ole kummitkaan ottaneet yhteyttä sitten ristiäisten jälkeen, joten eiköhän tämä 'kummisuhde' ole ohi. Niin, ja lapsi täyttää helmikuussa 5v.
pitkään aikaan ja sitten soittaisin lapseni kummille, että meidän nicopetteri haluaa tänä jouluna sen ja sen lahjan. Siitä jos mistä tulee lahjakoneen lypseminen mieleen eli en todellakaan soittele kummien perään. Jos itse eivät ole kiinnostuneita yhtään kummilapsestaan, niin enhän mä voi heitä siihen pakottaa.