Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

osittainen hoitovapaa ja työntantajan jatkuvat "venymisvaatimukset"

Vierailija
03.12.2012 |

olen syksystä asti tehnyt 3,5 päiväistä viikkoa. Olen töissä ma, ti ja ke kokopäivän ja erikseen pe aamuna neljä tuntia (liittyy tiettyihin raporttien ajoihin). Periaattessa voi kai tiivistää että kolmepäiväinen viikko. Asiasta sovittiin esimiehen ja esimiehen esimiehen kanssa yhteisessä palaverissa.

Nyt sitten koko syksyn on tupannut kiihtyvällä tahdilla milloin palaverikutsuja, työmatkakomennuksia ja mitä milloinkin niille päiville jolloin EN ole töissä. Maileissa saattaa olla maininta "tämä ei ole sun varsinainen työpäivä mutta koita järjestää kuitenkin itsesi paikalle" tai sitten jotain muuta kautta esimies "painostaa".

Olen osan perunut kun en vaan ole saanut hoitoa järjestymään mutta osaan olen suostunut. Nyt alkaa nyppimään tämä. Mitä teen? Lopetanko kaiken joustamisen? Jo nyt syksyn mittaan tuli kyllä ilmi että osittainen EI TOIMI. Teen ihan normaalit 100% työajan hommat ja lisäksi yhtään ei kunnioiteta niitä poissaolopäiviä vaan tungetaan työmatkoja ja kokouksia ja asiakastapaamisia niille päiville.

Tätä pitäisi kestää vielä koko ensi vuosi. En tiedä jaksanko, tekisi mieli irtisanoutua.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä sun työajalla enempää kuin hyvin ehdit ja loput sitten ylityönä

Vierailija
2/14 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavan viikon maanantain ottaisin sitten itselleni korvaukseksi, eli en mene silloin töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun pitäis tulla paikalle torstaina, seuraavan viikon maanantain ottaisin sitten itselleni korvaukseksi, eli en mene silloin töihin.

Olettaen tietysti, että lapsen/lasten hoito järjestyy ilman kauheita kommervenkkeja torstaina.

Vierailija
4/14 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten et pääse tulemaan paikalle.

Vierailija
5/14 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sun vapaat on "nämä päivät" js silloin olet töissä muuna aikana et...ja alat systemaattisesti kieltäytymään kaikesta väärälle päivälle osuvasta. Jos teillä on sähköinen kalenteri tms niin sama homma sinne.

Ja sitten keskusteluun esimiehen kanssa mikä ouusu töistä jää pois. Minulla esim. vähemmän asiakkuuksia.

Vierailija
6/14 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sun vapaat on "nämä päivät" js silloin olet töissä muuna aikana et...ja alat systemaattisesti kieltäytymään kaikesta väärälle päivälle osuvasta. Jos teillä on sähköinen kalenteri tms niin sama homma sinne.

Ja sitten keskusteluun esimiehen kanssa mikä ouusu töistä jää pois. Minulla esim. vähemmän asiakkuuksia.

Vierailija
7/14 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Katainen haluaisi kotiäidit enemmän osa-aikaisesti töihin, mutta suurempi ongelma taitaa olla työnantajien haluttomuus osa-aikaisuuteen...

Paitsi jossain kaupan kassalla, jossa ei ole kuin osa-aikaisia työsuhteita. Taisi Katainen tässä laulaa palvelualan työnantajien laulua. Ei todellakaan paina huoli naisten asemasta.

Vierailija
8/14 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisin niin että sanoisin pomolle että jos minua hätyytellään töihin kun ei ole "varsinainen työpäiväni", niin otan lapset mukaan. Ja sitten totta vie todellakin otan lapset töihin mukaan! Voi olla että loppuu siihen painostukset kun työpaikalla meno menee hulinaksi ja lastenhoidoksi. Toteaisin sitten että "niin, helpompi näitä olisi kotona hoitaa kuin työpaikalla, mutta te nyt välttämättä halusitte minut vapaapäivänäni tänne".

Vierailija
9/14 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ns. kokonaisvastuupalkkalainen eli kaikki työaika sisältyy palkkaan mitä tehtävän hoitaminen vaatii. Työtä ei tee kukaan muu (ei ole ketään muuta joka osaisi) eli jos en tee, niin joudun tekemään ne sitten viikonloppuna ilmaisena ylityönä. Mulla on ihan riisto soppari ja riisto meininki...

Taidan alkaa etsimään uutta työtä. Nyppii. Kun ihan selvästi sovittiin että työpäivät on ma, ti, ke niin sitten sitä sopimusta ei kunnioiteta yhtään. Mulla ei ole mitään lastenhoitoapua eli lastenhoidon järkkääminen joskus onnistuu (päiväkoti joustaa) ja joskus ei.

Vierailija
10/14 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta joustaminen ja ilmoita, että et saa ko. päiviltä palkkaa joten et pääse tulemaan paikalle.

niin sanot, että pienet lapset ei pärjää yksin kotona, joten et pääse paikalle.

Vierailija
11/14 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mua vaan risoo se että kun sovittiin jotain, niin sitten toisen osapuolen ei tarvitse sopimuksesta näkäjään välittää yhtään. Eli teoriassa ollaan suostuvaisia "joo joo, ilman muuta voit olla osittaisella" mutta sitten käytännössä eletään niinkuin mitään osittaista ei koskaan olisikaan. Tyrkitään niitä työmatkoja, kutsuja ja kokouksia jatkuvasti. Ymmärrän jos joku erityisen tärkeä pakkomeno olisi kerran puolessa vuodessa mutta kun niitä on kerran VIIKOSSA.

Vierailija
12/14 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittasin pystyyn yhden "miehen" yt ja laittasin sinut ulos. Minulla ei ole varaa pitää aikuisten päiväkerhotoimintaa.

Vierailija
13/14 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, ymmmärrän hyvin, noin minun työnantajani varmaan tekisi jos voisi. Olen tietyn spesifin alueen erityisosaaja (ainoa koko firmassa) joten siksi tätä "päiväkerhotoiminta"-työpanostani tarvitaan. Saattaahan se olla että etsivät uuden ja monottavat sitten.

Vierailija
14/14 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tein vakituisesti lomasijaisuuksia eri osastoilla, niin joillain osastoilla oli viikkotyöaikani 40 h/vko ja joillain sitten vastaavasti 20 h/vko ja näille osastoille eivät saaneet sille viikolle lisäsijaista,kun minähän tein "täyttäviikkoa". Minulle sitten kiukuteltiin, kun otin edllisen viikon lisätunnit juuri heidän osastollaan. Kukaan ei tietenkään tajunnut, että työlistaniolinäinlaadittu.Lopetin työni kysesisessä paikassa, kun homma ei tältä(kään) osin ihan toiminut. Päivääkään ei tarvinnut olla työttömänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän