Kauheasti taas laskuja täksi kuuksi!
Junalippu 100,-
Bensaan 100,-
Päivähoitomaksu 380,-
Tv-lupa 60,-
Sähkölasku 220,-
Asuntolainaan 700,-
Kuntosali 50,-
Autovero tms. 70,-
Ja miehellä toinen mokoma laskuja...
Kommentit (6)
mielenkiintoista matematiikkaa saa harjoittaa jos aikoo maksaa ne ja vielä perhe syödäkin kun tulot on tuo 1700e
Tilille jäävä raha on sitten se käyttöraha eli ruoka ja muu....
junalippu 85
päivähoito 151
vakuutukset 120
osamaksu 50 (onneksi telkka on kohta maksettu)
asuminen 718
sähkö 50
puhelinlaskut 60 (minä ja murkku)
tv-lupa 120
valokuvien kehitys 35 = 1389 €
Näppiin tuli 1650+elarit+3 lapsen lapsilisät. Eipä olisi pelkästä palkasta jäänyt neljälle hengelle paljon mitään käteen.
Mä maksan tv-luvan vaan kerran vuodessa, eipä tartte olla koko aikaa maksamassa. Onhan se sitten isompi tietty, mutta ärsyttäis olla koko ajan maksamassa.
Sanomalehden maksan puolivuosittain.
Mulle tää on paljon parempi systeemi, kuin esim. kerran kuussa tai parin kuukauden välein tulevat laskut. Tiedän suurinpiirtein missä kuussa isommat laskut erääntyy, joten osaan varautua siihen. Esim. kiinteistövero ja tontinvuokrakin maksetaan vain kerran vuodessa, niihinkin laitan rahaa sivuun jo etukäteen.
...jokainen "yllätyksetön" lasku (niitähän ne on useimmat eli tulevat säännöllisesti, tietyn suuruisena) on jaettu kuukausilla ja tämä kuukauden summa vähennetään palkasta ja laitetaan sivuun..... näin jokaisen laskun tullessa sitä varten on raha varastossa --- vaatii tietysti jonkinlaista kirjanpitoa... mutta eipä myöskään tule näitä "yllätyskuukausia", koska rahat on aina odottamassa laskuihin.....
meilllä bensaan 250€/kk, et paljon enempi. Irtisano tv.lupamaksu. Kuntosalikaan ei kai pakollinen