Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin piti tuoda 1v tänään hoitoon meille. Menee hermo!!!

Vierailija
03.12.2012 |

Kaverin äiti kaatui portaissa ja joutui sairaalaan. Siis vanha ihminen. Lonkka murtui, ei muuta ja kaveri halusi mennä sitä katsomaan sairaalaan. Pyysi minulta, että voisi tuoda 1v:n tänne päiväksi, niin kävisi hoitamassa äidin pari juoksevaa asiaa ja siellä sairaalassa.

Piti tuoda klo 10 ja sovittiin, että syötän lounaan rauhassa ja sitten normaalit päiväunet meillä. Meillä on siis kuusi lasta, joista kolme alle kouluikäistä ja kolme koulussa ja selkeä päivärytmi on pakko olla.

Lähetti viestin klo 10, että tuleekin vasta klo 11. No, tulee sitten suoraan lounaalle. Klo 11 laittoi viestiä, että ei päästä vieläkään lähtemään, syödään kotona ja tullaan 12.30. Siinä vaiheessa jo vähän närkästytti, koska meillä nuo pienet menee 12 nukkumaan ja puoli yhden aikaan jonkun 1v:n tuleminen taloon voisi herättää kaikki. Kun ei osaa olla hiljaa.

No, laitoin sitten kaikki ulos nukkumaan pakkaseen, että varmasti saavat nukkua rauhassa, vaikka se 1v tuleekin kesken päiväunien.

Kello on nyt 13, eikä ole vieläkään tullut, eikä ole laittanut mitään viestiäkään. Tulee autolla, eli takuuvarmasti nukahtanut autoon, herätetään, ei enää nukahda ja karjuu väsymystään koko illan.

Vitsit kun oli hyvä mieli aamulla, että voin auttaa kaveria, mutta nyt on mieli täysin päinvastainen. Menee koko päivä omalta perheeltä pilalle, kun kaveri on niin saamaton ja avuton tuon yhden kanssa!

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kesken unien herätetään.

HOHHOIJAA VAIN ITSELLESI. Mulla menee totaalisesti hermo tuollaisiin pässeihin totuudentorviin, jotka eivät näe omaa perhettä ja omia lapsiaan pidemmälle ikinä.

jos kaikki tuntuu olevan hankalaa, kun joku asia ei mene kuten on suunnitellut.

Vierailija
2/76 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näillä keleillä kukaan 1v:tä mihinkään raahaa ilman haalaria. Ja väitän että ap:lla varmasti on muutama ylimääräinen vaate, en hetkeäkään usko että heillä on vain ne päällä olevat vaatteet ja yhdet varavaatteet. Eli varmasti sinne alle olis vaatetta löytynyt. Ap:n pitää nyt vaan puolustella ja väittää että ulosmeno oli ihan mahdotonta. Tehdä kaverista vielä huonompi äiti kuin mitä tämä on ja itsestä vielä hiukan marttyyrimpi kuin mitä onkaan. Kaveri oli toki kohtuuton, mutta toisaalta mikään ei estänyt ap:ta toimimasta kuin olis toiminut arkena. Tai sanomasta kaverille että tänään ei enää käy kun homma alkoi venyä. Ja hei, oikeestiko yksi huonosti mennyt päivä saa äidin itkemään? Aika huonosti teillä on sitten asiat, enempää ei lapsia ainakaan kannata tehdä jos yksi ylimääräinen lapsi ja lasten kitinä saa äidin noin tolaltaan. Ja jos tietää ettei jaksa kuin juuri ja juuri omat lapset niin ei kannata ottaa kaverin lasta hoitoon, ei vaikka kuinka haluaisi olla ystävällinen.

Oma asenne on aika pitkälti se joka ratkaisee, jos ottaa alunperinkin marttyyrin asenteen ja lietsoo itsensä jo odottaessaan raivoon niin yleensä silloin homma menee perseelleen, lapset vaistoaa äidin piilotetun raivon ja nekin kitisee ja marisee vielä enemmän. Joskus pitää osata ja uskaltaa sanoa ei, eikä vaan naaman edessä hymyillä ja olla mielin kielin ja takana puhista ja raivota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoset valvoivat yhteen asti yöllä, 2v heräsi kahdelta ja valvoi kaksi tuntia. Kun sain sen nukahtamaan, sain nukuttua kokonaiset kaksi tuntia ja piti herättää koululaiset kouluun.

Mä niin tiesin tämän. Olen kuolemanväsynyt.

Kaverin lapsella siis oli talvihaalari eilen päällä, mutta sen alla vain yksi vaatekerros. Ei sillä pärjää ulkona. Eikä meillä ollut mitään ylimääräisiä sen kokoisia college- tai villa-asuja.

Kaveri laittoi äsken viestiä, että kiitos eilisestä ja otetaan joskus uudestaan, kun meni niin hyvin.

JOS SANNA NÄET TÄN VIESTIN, NIIN LUE KOKO KETJU JA YMMÄRRÄ, ETTEN TODELLAKAAN OTA LASTASI MEILLE HOITOON, JOS ET TULE TASAN SILLOIN KUN LUPAAT TULLA!!!!!!!!

ap

Vierailija
4/76 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niin pitää tehdä kuin sovitaan, että meillä on omat menot ja rytmit.

Vierailija
5/76 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja törkeää käytöstä ap:n kavrilta, mutta tuo vaatejuttu.

Jos olisit halunnut lhteä lasten kanssa ulos niin kyllähän sille hoidokille olisit voinut laittaa sitten vaikka jotain 2-vuotiaasi vaatetta. Käärinyt vaan hihoja ja lahkeita.

Vierailija
6/76 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastata ettei se nyt niin hyvin mennyt ja kertoa ihan rehellisesti mikä meni pieleen.

Vierailija
7/76 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaappa ap sille kaverillesi että joo kyllä sinä tuota mielelläsi lapset vuorostaan hänelle hoitoon. sopii...

Vierailija
8/76 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo yhdestä huonosta yöstä kuoleman väsynyt. En ymmärrä. Mulla ei ole kuin 2 lasta, nukkuvat molemmat hyvin yönsä. Minä puolestaan en, uniongelmia riittää vaikka muille jakaa. Silti jaksan päivisin, toki sitä tulee itkettyä ja purettua paha oloaan siihen tahtiin, mutta mun yönunet rajoittuvat siihen, että nukun yössä maksimissaan 3 tuntia, seki pienessä pätkissä. Ja joo, olen syönyt unipillereitä, mutta niistä tuli kaikennäköisiä harhoja, joten lopetin ne kokonaan.

Sä valitat yhdestä yöstä. Kokeileppa vuoden verran samaa, niin sitten voit valittaa.

Kaverisi teki törkeästi, kun ei tullut siihen aikaan mikä oli sovittu, mutta yksi huonosti mennyt päivä ja yö ei todellakaan kaada maailmaa. Eikä se muuta lasten päivärytmiä millään tavalla, jos yhden kerran siitä poiketaan. Meillä on poikettu monesti esikoisen päikkäreistä ja silti rytmi on vieläkin sama.

Vierailija
9/76 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käski hommata 6 lasta? Jos olet jo yhdestä huonosta yöstä kuoleman väsynyt. En ymmärrä. Mulla ei ole kuin 2 lasta, nukkuvat molemmat hyvin yönsä. Minä puolestaan en, uniongelmia riittää vaikka muille jakaa. Silti jaksan päivisin, toki sitä tulee itkettyä ja purettua paha oloaan siihen tahtiin, mutta mun yönunet rajoittuvat siihen, että nukun yössä maksimissaan 3 tuntia, seki pienessä pätkissä. Ja joo, olen syönyt unipillereitä, mutta niistä tuli kaikennäköisiä harhoja, joten lopetin ne kokonaan.

Sä valitat yhdestä yöstä. Kokeileppa vuoden verran samaa, niin sitten voit valittaa.

Kaverisi teki törkeästi, kun ei tullut siihen aikaan mikä oli sovittu, mutta yksi huonosti mennyt päivä ja yö ei todellakaan kaada maailmaa. Eikä se muuta lasten päivärytmiä millään tavalla, jos yhden kerran siitä poiketaan. Meillä on poikettu monesti esikoisen päikkäreistä ja silti rytmi on vieläkin sama.

oikein hyvin. Kun on monta lasta, niin rytmien sekoittaminen sekoittaa monen lapsen rytmejä. On vähän eri asia yhden ja kahden lapsen kanssa mennä vähän eri rytmissä kuin yrittää saada kuuden pieleen menneeet rytmit takaisin kuntoon.

Maailma ei kaadu, mutta yksikin tosi huonosti nukuttu yö vaikuttaa seuraavaan päivään ja taas seuraavaan yöhön. Jos ei muuten, niin ärtyisyytenä ja siitähän kaikki tykkää..

ap

Vierailija
10/76 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli viesti, että tulee 10min päästä. Ja 1v nukahti autoon. Tässä kävi juuri niin kuin ajattelinkin. Nukkuu vartin autossa, eikä enää todellakaan nukahda tänne. Ja karjuu koko illan.

Mä en enää ikinä ole kiva ja tarjoa apua. En mä kaikkeen veny. Yhden lapsen kanssa pystyy aikataulullisesti tekemään ihan mitä vaan, mutta mulla on nämä kuusi omaa, jotka on vähän pakko laittaa samaan aikaan nukkumaan ja syöttää samaan aikaan.

Toivottavasti tulee edes kunnollisissa talvivaatteissa, että päästään iltapäivällä ulos.

ap

Vierailija
11/76 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti ei pieni päivärytmin muutos kaada maailmaa.

Vierailija
12/76 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jotkut on niin kädettömiä ja avuttomia sen yhden lapsensa kanssa. Mitään ei "pysty" tekemään sen kanssa, ja aikatauluja on turha yrittää sopia etukäteen. Tai nämä kyllä tietenkin lupaavat jotain aikatauluja, mutta eivät pysty pitämään niitä.

En ymmärrä miten aikuinen ihminen ei osaa laskea, että jos kymmeneltä pitää olla perillä ja matkaan menee vaikka puoli tuntia, niin kymmeneltä herääminen ei riitä.

Sympatiat ap:lle!

Vierailija
13/76 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sitten kieltäytynyt jos pienet muutokset mullistaa teidän arjen noin totaalisesti,joskus voisi vähän joustoakin olla? Voihan se olla että itse vaikka sairastut ja rytmit menee perseelleen

Vierailija
14/76 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sitten kieltäytynyt jos pienet muutokset mullistaa teidän arjen noin totaalisesti,joskus voisi vähän joustoakin olla? Voihan se olla että itse vaikka sairastut ja rytmit menee perseelleen

alun perin piti tuoda kymmeneksi ja nyt tuokin vasta klo 13 jälkeen. Eikä siinäkään mitään, jos olisi silloin klo 10 ilmoittanut, että menee sittenkin iltapäivään, vaan kun aikaa on muutettu aina vähän kerrallaan.

Kyllä minuakin raivostuttaisi päivystää koko päivä odottamassa ja miettimässä miten oma päivärytmi järjestetään uusiksi. Ja taas uusiksi. Ja uusiksi...

Vierailija
15/76 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuri pitää olla kuin armeijassa, jos ei ulkoilla, nukuta ja syödä minuutilleen oikeaan aikaan niin loppupäivä pilalla.

Luulisi olevan aika raskasta tuollainen elämä, pienikin poikkeama saa otsasuonen pullistuman.

Vierailija
16/76 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkkamurtuma ei muuten ole vanhemmalla naisihmisellä mikään pikkujuttu. Se on yleensä se alkusysäys lopulliseksi sänkypotilaaksi ja kuolemaan.

Vierailija
17/76 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitinsä tapaturman vuoksi. Kyllä mulla riittäisi ymmärrystä tuollaisessa tilanteessa. Ei varmaan ole kyse siitä että tuo kaveri vain halusi nukkua pitkään.

Vierailija
18/76 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet yksinkertaisesta asiasta ongelman itsellesi.?

Lapsi tulee ovesta sisään ja piste. =D

Vierailija
19/76 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suurperheet on just tuollaisia :D Kuri pitää olla kuin armeijassa, jos ei ulkoilla, nukuta ja syödä minuutilleen oikeaan aikaan niin loppupäivä pilalla.

Luulisi olevan aika raskasta tuollainen elämä, pienikin poikkeama saa otsasuonen pullistuman.

Se vaan ei onnistu, että Pekka syö nyt aamupalaa ja Liisa kohta ja sitten alan tehdä Lauralle ja Annalle välipalaa, vaikka Erkki ei ole syönyt lounastakaan vielä.

Meillä on neljä alle viisivuotiasta ja kieltäytyisin kyllä ottamasta hoitoon, jos ei aikataulut natsaa. Kyse ei ole yhdestä päivästä, vaan huonosti nukutut tai täysin pois jätetyt päiväunet vaikuttavat seuraavaan yöhön ja sitä kautta seuraavaan päivään jne. Lumipalloefekti.

Ymmärrän siis täysin ap:ta.

Vierailija
20/76 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on yksi lapsi ja tutulla myös. Mitä tahansa sovitaan, voi ennakoida, että myöhästyy ainakin tunnin. Se on todella epäkohteliasta. Minä pääsen kumminkin omani kanssa aina ajoissa kaikkialle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi