Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten se joulu taas yllättää niin monen ihmisen?

Vierailija
02.12.2012 |

Joka vuosi tuo tulee. Aina se siis on tiedossa, koska se on.

Silti täällä on useana vuotena ollut avauksia aiheesta ei ole rahaa ostaa lahjoja, ei rahaa jouluruokiin.

Lahjoja saa edullisesti ja on noita keräyksiä mistä lahjoitetaan oikeasti vähävaraisille.

Jouluruoat ei ole kalliita ja ei ole pakko ole sen seitsemää sorttia.

Poikkeuksena tietenkin se, että jos on sattunut jotain. Kalliit lääkkeet, sairastuminen, pesukone mennyt rikki yms.

Ja ei. Olen elänyt aikoja jolloin olen ollut vähävarainen yh. Silti on lapseni aina saanut joulun.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten mieli muuttuu joulun lähentyessä monta kertaa. Ekan kerran tontulle halutaan kirjoittaa jo juhannuksena.

Eli lahjoja ei voi ostaa etukäteen, mutta rahaa voi säästää.

Mä pääsiäisenä myin pääsiäiskoristeita töissä ja rahat laitoin selkeesti ryhmiin, 1 osa kesälomaan, 1 arkipäivän tilanteisiin, 1 osa joululomaan ja loput lasten joululahjoihin. Koska pääsiäisestä tähän päivään asti en tarvinnutkaan sitä ylimääräistä arkipäivän tilanteisiin, on se raha nyt mahdollista sijoittaa jouluun.

Ja puhutaan siis pienistä summista.

Vierailija
2/4 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta alkuvuodesta asti jouduin vähistä tuloista säästämään hyvissä ajoin, että saatiin kuvat juhlat järkättyä alkukesästä konfirmaation kunniaksi.

Sen jälkeen olen taas yrittänyt säästää, että saisin molemmille jotkut kivat lahjat, valitettavasti on tullut näitä äkillisiä menoja, jotka on jouduttu rahoittamaan niistä vähistä säästöistä.

Kyllä mua nyt vähän surettaa ja huolettaa, että miten saisin kivat lahjat ostettua, ehkä vain kylmästi jätän maksamatta muutamat laskut? Siinä vain ei ole oikeasti mitään järkeä, kärsimys vain siirtyy tulevaan ja sen mukana ahdistus kasvaa.

Olen yrittänyt saada jotain lisätyötä, mutta ei tunnu irtoavan mistään, se kyllä helottaisi, jos jostain vaikka satasen tai kaksi kuukaudessa saisi käteen enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei. Olen elänyt aikoja jolloin olen ollut vähävarainen yh. Silti on lapseni aina saanut joulun.

vietetään kaikki hiljainen hetki, jonka aikana pohdimme AP:n nohevuutta ja ylistämme sitä hiljaa mielessämme.

Vierailija
4/4 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulua ei ole mikään pakko tai velvollisuus viettää. Kotiin voi tilata pitsat ja katsella vaikka koko pyhät leffoja. Oikeasti rentouttavaa, voin vakuuttaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme